تعداد بازدید: 2993

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 7 خرداد 1396-9:6

پسا انتخابات و دو نگاه به کارکردهای ستاد روحانی در مازندران؛

نقش کدام بیشتر بود؛ اصلاح طلبان یا اصولگرایان معتدل؟

اکبر بهمنش: بیش از ٩٥ در صد از سبد راى جناب آقاى روحانى از رای اصلاح طلبان است. بنابراین، نخواهيم گذاشت كه فرصت طلبان راى خالص و مخلصانه اين جريان را به نفع مطامع خود مصادره به مطلوب کنند/ محمد مهدوی: مصادره کردن این حماسه پرشور و شعور، صرفا به نفع حزب خاصی چون اصلاح طلبان و مضافاً انشاء سهم خواهی، گردآوری رزومه اشخاص و مطالبه گری مناصب اداری و سازمانی و انحصارطلبی جناحی به جای شایسته سالاری و انصاف مداری، فرسنگ ها فاصله با منزلت و عظمت اهالی بزرگ منش و منصف مازندران سرافراز دارد.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: آن چه در ادامه می آید دو یادداشت از دو فعال ستاد دکتر روحانی در مازندران است. نویسنده مطلب نخست اکبر بهمنش، نايب ريیس شوراى عالى سياستگذارى مازندران و ريیس ستاد انتخاباتى حاميان مردمى (حمد) آقای روحانى در مازندران و نوینده یادداشت پسین محمد مهدوی جمنانی -عضو شورای فرهنگ عمومی استان و از فعالان ستاد اصولگرایان معتدل حامی دکتر روحانی در مازندران است.

بهمنش در نوشتار خود موضوعاتی را مطرح کرده که مهدوی به بخشی از آن ها پاسخ داده است. هر دو مطلب را بخوانید:

*مانند چهار سال پيش كوتاهى نخواهيم كرد

با سلام و ادب و احترام خدمت همه دوستان بزرگوار و نيروهاى ميدانى و ستادى دلسوز و سينه سوخته بى ادعا كه با زحمات طاقت فرسای شبانه روزى در شهر و روستا با تلاش خانه  به خانه و نفر به نفر با جمع آورى آرا، اين حماسه بزرگ را رقم زدند. به عنوان و خدمتگزار شما سروران گرامى بر خود فرض مى دانم كه چند نكته را خدمت عزيزان يادآوری  نمایم:

١- حتما ستاد مرکزی دکتر روحانی در مازندران (به ریاست آقاى مهندس نريمان) به همراه چهار ستاد ديگر ایشان در استان، در يك روز معين و يك مكان به صورت مشترك و واحد همایشی را برگزار کنند و از تمامى اركان ستاد استان و مسولان شهرستانها و كميته ها به صورت شايسته قدردانى کنند. هر چند متاسفانه به هر علتى  كمى دير هم شده است.

٢- به شدت به افراد موج سوار و فرصت طلب و وصول گرا و آل طعمه هشدار مى دهيم و عهد مى كنيم كه كوچكترين فضایی را براى فرصت طلبی آنان باز نخواهيم كرد.

٣- همه اين آقايان خوب مى دانند كه بیش از ٩٥ در صد از سبد راى جناب آقاى روحانى از رای اصلاح طلبان است. بنابراین، نخواهيم گذاشت كه فرصت طلبان راى خالص و مخلصانه اين جريان را به نفع مطامع خود مصادره به مطلوب کنند.

٤-مانند چهار سال پيش كوتاهى نخواهيم كرد تا جريان تماميت خواه جاى برنده را با بازنده عوض كند و نيروى هاى خود را در مديريت های مختلف استان وارد کند.

٥-ديگر اجازه نخواهيم داد که مانند چهار سال گذشته، باز مديران سطوح بالا و متوسط و شهرستانى از تفكر و دولت بى كفايت احمدى نژادى به بهانه فشار نماينده فلان شهر سر كار باشند. آقاى روحانى تنها به نيروهاى ميدانى و ستادى خود بدهكارند، نه به نمايندگان جناح مقابل.

 ٦-مسولان ستادهاى استان از جمله خود بنده تا جناب اقاى نريمان نبايد بگذاريم به بهانه  واهی تندروى، دلسوز ترين و كارآمدترين نيروهاى اصلاح طلب را خانه نشين و از مديريت استانى و شهرستانى محروم نمايند.

٧- برای تغییر و يا ابقای مديريت ارشد استان و مديران كل و روساى ادارات استانى و شهرستانى، حتما بايد از بدنه نيروهاى ستادى و بومى اصلاح طلب از رامسر تا گلوگاه، مشاوره و رضايت گرفته شود و نظر آنان لحاظ گردد. بی شک، اين عزيزان باید ديده و به کار گرفته شوند و از اين ظرفيت عظيم داخل استان كه با فعالیت در ستادهاى اقاى روحانى اين حماسه را درست كردند، استفاده كامل و جدى  شود.

٨- حتما بايد از جوانان و بانوان اصلاح طلب در سطوح مديريتى استانى و شهرستانى استفاده شود. سهم پنجاه درصدی در مديريت های مختلف برای جوانان و بانوان حداقل این انتظار است.

٩- براى رشد و توسعه متوازن و علمی  استان پيشنهاد مى گردد شوراى راهبردى و اتاق فكری متشکل از کارگروه های مختلف، شامل افراد نخبه اصلاح طلب که در بر گیرنده بانوان و جوانان و بزرگان و پيشكسوتان نیز باشد، شکل بگیرد تا فارغ از تمايلات جناحى با اتحاد و انسجام، برنامه های راهبردی همه جانبه ای برای حوزه های مختلف تدوین شود.

١٠- اگرچه کوشش خواهیم کرد تا از تمام ظرفيت بزرگان مازندرانى مقيم تهران استفاده  شود و با هم افزايي با هم تصميم ساز ى خواهيم كرد، ولى نخواهيم گذاشت كه از راه دور براى ما نسخه پيچيده شود و افرادى و يا فردى و يا تصميمى را به نيروهاى فرهيخته و سينه سوخته داخل استان كه  زحمات و مرارت های بسیاری را در یکسال اخیر و به ویژه در چند ماه منتهی به انتخابات متحمل شدند، تحمیل کنند. ما دیگر مانند گذشته نگاه از بالا به پايين را نخواهيم پذيرفت.

١١- از تمام دوستان  اصلاح طلب خواهش مى كنيم كه خودشان يا دوستان شان را كه  قابليت گرفتن مسوليت اجرایی در سطوح استانى و شهرستانى دارند با ارائه رزومه كارى و سوابق اجرايى و علمى و مديريتى به ما معرفی نمايند تا لیست کاملی از نیروهای بالقوه موجود در دست داشته باشیم تا زمان انتخاب و معرفی مدیران برای مناصب استانی و شهری، کار برای تصمیم گیران آسان تر شود.

١٢- مسایل مالى و كمك هایی كه در طول فعالیت تبلیغاتی به ستاد جناب آقاى روحانى شده، بايد با دقت و وسواس، شفاف سازی و بررسی شود تا خداى نكرده، افراد فرصت طلب و رانت خوار و بد نام با دادن يك ريال، ده ها ميليارد رانت، طلب نكنند. همچنین طلب و مطالبات به حق همه ستادها به موقع  تسويه  گردد.

۱۳- در پایان پیشنهاد می کنم تا هر چه زودتر  شورای عالی سیاستگذاری استان با تشکیل جلسه فوق العاده به بررسی عملکرد  و آسیب شناسی فعالیت های ستاد به ويژه شوراها در سطح شهرستانها و مركز استان اقدام کند. هم چنین در این جلسه، بندهای مختلف این نوشته به بحث گذاشته شود. وما توفيقى الا بالله

*مازندران سرزمین اصولگرایان اصلاح مدار معتدل

مردمان نجیب و سلحشور مازندران در طول تاریخ خود، همواره ساکنانی مهربان، بخشنده و معتدل بوده اند و این خصوصیت ریشه در اقلیم زیبا، سخاوتمند و پرگوهر آن دارد. سرزمینی که حتی از درون سنگ های سخت اش درخت می روید و بدین سبب این مردمان با اصالت در مسیر تاریخ پرفراز و نشیب اش همیشه خود انتخاب کننده بودند و هرگز هیچ حکومت و آیین و دینی نتوانسته بر این قوم راست قامت تحمیل شود. موید آن در پذیرش دین مبین اسلام است که آن را با قبول مذهب شیعه پذیرفته و به دیار علویان مفتخر و شهره شده اند.

آن چه که در برهه ی کنونی و بطور خاص در مورد انتخابات می توان بدان اشاره داشت روحیه و روش مردم مازندران در انتخاب کاندیداها، همیشه بر روال اعتدال بوده و با نگاهی به ادوار انتخاباتی گذشته، این حقیقت روشن می شود که ساکنان مومن این سرزمین فارغ از خط و جریان و حزب و دسته‌بندی های رایج سیاسی، به صورت آزادانه و اختیار از طریق تعقل و تدبر و منافع و مصالح دین و سرزمین اقدام به انتخاب کرده و به گواهی تاریخ هرگز به دنبال منافع فردی و گروهی متداول نبوده‌اند لذا مطلب نائب رئیس، مشاور و قائم مقام ستاد اصلاح طلبان استان که "بیش از 95% از سبد رای جناب آقای روحانی از رای اصلاح طلبان است بنابراین نخواهیم گذاشت که فرصت طلبان رای خالص و مخلصانه این جریان را به نفع مطامع خود مصادره به مطلوب کنند " نادرست می نماید.

این ادعا و تحلیل غیرمنصفانه و به دور از انتظار و منزلت ساکنان معتدل این دیار کهن است و در اثبات این امر، دوستان را به آرایش دیگر انتخابات استانی و شهرستانی ارجاع می دهم که در دهه های اخیر به ندرت هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرای متعصب و تندرو، صاحب کرسی شده اند، مگر اینکه از ظرفیت های تبلیغی اعتدالی بهره برده باشند.

شکی نیست که مردمان عاقل و صاحب نظر مازندران در طول تاریخ به "اصولگرای اصلاح مدار معتدل" گرایش داشته اند، هرچند استفاده از این قالب نیز به زعم نگارنده، جفای در حق این مردم فهیم است و بر ایشان قواعد رایج سیاسی و جناح بندی در هر شکلی به دور از انصاف و مروت است .

بنابراین تشکیل ستادهای انتخاباتی در مازندران به ندرت تاثیر موثر در تغییر دیدگاه و خواسته های عقلی و قلبی مردمان فرزانه و فرهیخته ی این دیار داشته و مشخصه آثار این ستادها، به نوعی جنبه هم پوشانی و تا حدودی مقابله با تخریب و بداخلاقی های انتخاباتی و اطلاع رسانی است و بر اساس ارزیابی ها و بررسی های میدانی این امر را ثابت می کند که اگر تاثیرات قابل ملاحظه ایی را در جریان فعالیت ستادهای انتخاباتی متصور است باید در تشکلهای مرتبطی چون اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل دنبال کرد که آحاد جامعه بدان باور و اعتقاد دارند.

مصادره کردن این حماسه پرشور و شعور، صرفا به نفع حزب خاصی چون اصلاح طلبان و مضافاً انشاء سهم خواهی، گردآوری رزومه اشخاص و مطالبه گری مناصب اداری و سازمانی و انحصارطلبی جناحی به جای شایسته سالاری و انصاف مداری، فرسنگ ها فاصله با منزلت و عظمت اهالی بزرگ منش و منصف مازندران سرافراز دارد.

هرچند که به یاری خدا و انعکاس بهنگام سطح نیازها و خواسته ها برای استان به سبب حضور حداکثری مشارکت و کسب رای قابل توجه جناب دکتر روحانی توسط مردم این دیار، باید در چشم و نظر دولتمردان به حساب آید و به سهم خویش پاسخ شایسته تری به این اعتماد و اعتبار، همانند انتخابات 92 داده شود و در حد توان منابع و امکانات دولتی، از این حماسه مردم استان را به حول و قوه الهی قدردانی شود. این همان تمنای عقلانیت است که مصالح و منافع استان خوش نگارمان را به همراه خواهد داشت .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بعنوان شخصیت فرهنگی و یکی از خادمین ستاد اصولگرایان معتدل حامی دکتر روحانی در مازندران

 



    ©2013 APG.ir