تعداد بازدید: 3263

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 9 خرداد 1396-21:57

یک جوابیه، یک توضیح

جوابیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمل و توضیح ما

در پی انتصاب فرماندار جدید آمل که به دولت دکتر روحانی وابستگی و اعتقادی ندارد، یادداشتی در مازندنومه منتشر شد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمل جوابیه ای به آن یادداشت نوشت که همراه با توضیح ما منشر می شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در پی انتشار مطلبی با عنوان «فرماندار جدید رهاورد عملکرد اصلاح طلبان آمل» در مازندنومه، جوابیه ای از سوی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات؛ شهرستان آمل به دست ما رسید که همراه با توضیح ما در پی می آید.

دو نکته جالب پیش از خواندن جوابیه؛ نخست آن که پس از انتشار مطلب ما، اصلاح طلبان آمل به جای پرداختن به اصل موضوع و محتوای یادداشت سرویس سیاسی مازندنومه، در پی فهمیدن نام نویسنده آن بودند! هنوز متوجه نشدیم دلیل این خواسته دوستان چیست؟ فکر کنید سردبیر یا یکی ازاعضای تحریریه یا کس دیگری نوشته، در اصل موضوع چه توفیری می کند؟ و دوم این که اصلاح طلبان آمل ابتدا جوابیه یادداشت ما را در کانال های تلگرامی آمل منتشر کردند و سپس آن را ساعت 10 شب برای ما فرستادند! همین دو نکته کافیست تا پی ببریم این شورا در چه فضاهایی سیر می کند!

ابتدا متن کامل جوابیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمل را بخوانید:

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی مازندنومه

با سلام و تقدیم احترام

در پی انتصاب فردی مخالف جریان اصلاحات و ناهمسو با دولت به سِمَت فرماندار آمل از سوی وزیر کشور و متعاقباً انتشار نامه اعتراضی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، یادداشتی در آن پایگاه خبری، شامگاه هشتم خرداد با عنوان "فرماندار جدید رهاورد عملکرد اصلاح طلبان"، منتشر شده است که البته واهمه از انتشار نام نویسنده، نشانی از باور نداشتن نویسنده ی محترم به نگاشته خود را به تصویر می کشد!مع الوصف درخواست می شود این جوابیه را نیز در آن پایگاه خبری منتشر فرمائید؛

نویسنده گرامی، برای بیان دیدگاه خود نسبت به تشکیلات اصلاح طلبان، بارها در این یادداشت از عنوان "شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل" استفاده کرده است در حالی که شورای مذکور، رسماً در تاریخ 28 اسفند 1395 در سراسر کشور منحل شده و ساختار جدیدی شکل گرفته است.

اکنون و پس از انتخابات، «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» در آمل که متشکل از دبیران 20 حزب و تشکل اصلاح طلب است مسئولیت پیگیری مطالبات جریان اصلاحات و اتخاذ تصمیمات لازم و اعلام مواضع را بر عهده دارد. البته مسئولیت مدیریت مقطع انتخابات (از اول فروردین سالجاری تا 29 اردیبهشت) بر عهده شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان (شورای هماهنگی جبهه اصلاحات + ده شخصیت حقیقی اصلاح طلب) بوده است. بنابراین «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» حدود دو ماه سابقه حضور در صحنه سیاسی شهرستان آمل را دارد و تصمیمات گذشته را نمی توان به نام این شورای جدید نوشت.

همچنین نویسنده آن یادداشتِ بدون امضا در مازندنومه، با جملاتی که روح کینه و عداوت با تشکیلات اصلاح طلبان بر متن آن سنگینی می کند، در ابتدای یادداشت خود می گوید: «انتصاب رسولی به عنوان فرماندار آمل نشان داد که تفکرات و مواضع سیاسی شورای هماهنگی نه فقط در وزارت کشور دولت تدبیر و امید بلکه در نزد بزرگان اصلاح طلب کشور و رئیس جمهور محترم هم بردی ندارد!» البته نویسنده محترم که از فرط کینه، دچار تخیل نیز شده است مطمئناً به زودی از خواب بیدار خواهد شد و نتیجه پیگیری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را مشاهده خواهد کرد؛ آن وقت شاید شجاعت پیدا کند و نوبت بعدی با نام حقیقیِ خود، قلم فرسائی نماید هر چند که این قلمِ آشنا، به نظر می رسد متعلق به همان فردی باشد که بارها در مازندنومه، با نام مستعار نیز عداوت خود را نسبت به تشکیلات اصلاح طلبان، ابراز کرده بود!

نویسنده ی گرامی که ظاهراً خواب نما شده است در بخش دیگری از این یادداشت، شورای هماهنگی را به سبب اختلافات شدید و گسترده داخلی (!)، به شورای ناهماهنگی تشبیه کرده است!» بر خلاف این پریشان گوئی، در تشکیلات جدید اصلاح طلبان (شورای هماهنگی جبهه اصلاحات) نهایت تعامل و همگرائی وجود دارد به نحوی که برای اولین بار طی حداقل یک دهه اخیر، با اجماع اصلاح طلبان و بر خلاف سال 1392، ستاد دکتر روحانی در سال 96 رسماً در ید اختیار احزاب اصلاح طلب قرار گرفت. البته ممکن است یک یا دو حزب بخواهند در روند تصمیم گیری شورای هماهنگی، سلیقه ای متفاوت داشته باشند اما در نهایت هیچگونه تأثیری در تصمیمات متخذه از سوی اکثریت اعضای شورای هماهنگی نخواهد داشت.
در ارتباط با انتخابات شورای شهر نیز توضیحاتی را در بیانیه مورخ 30 اردیبهشت 96 تقدیم همشهریان عزیز کرده ام. چنانچه لازم باشد تحلیل و توضیحات تکمیلی را نیز در فرصتی مناسب، ارائه خواهم کرد. در حال حاضر، موضوع مهم، بررسی و مقابله با دخالت قوه مقننه در امور اجرائی قوه مجریه است!

همچنین بر خلاف مطالبه آشکار نویسنده ی آن شبنامه که در مازندنومه منتشر شده، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به هیچ وجه بر سر گفتمان اصلاحات و منافع همشهریان عزیز، با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، وارد معامله نخواهد شد که البته این مطالبه، رویکرد کاسبکارانه آن نویسنده محترم را در عرصه سیاست نشان می دهد! همچنین تأکید میکنم که راه تعامل ما با نماینده محترم مجلس نیز زمانی گشایش خواهد یافت که ایشان به رسالت اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون رجوع نمایند./

رضا شیخ پور
دبیر حزب کارگزاران سازندگی و رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات؛ شهرستان آمل
9 خرداد 1396

*توضیح ما:

 در پی انتشار یادداشتی با عنوان« فرماندار جدید رهاورد عملکرد اصلاح طلبان آمل» در مازندنومه با امضا سرویس سیاسی، آقای رضا شیخ پور رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان آمل، جوابیه ای را به مازندنومه ارسال کرده اند که ضمن انتشار آن، توضیح سرویس سیاسی مازندنومه را نیز می خوانید.

نمی توان  این اقدام طنزگونه  نویسنده محترم جوابیه به مازندنومه را پنهان نگاه داشت که به دور از آداب نقد و در حالی که یادداشت اولیه را مازندنومه نگاشته و‌ منتشر کرده است جوابیه نویس نا آشنا با اصول و آداب جوابیه نویسی؛ مطلب خود به مازندنومه را نخست در گروه های متعدد فضای مجازی می پراکند و در آخر به مازندنومه ارسال می کند!

 هم چنین نویسنده جوابیه به مازندنومه مشخص نکرده است آیا جوابیه اش به سایت مازندنومه است یا به فردی که نویسنده جوابیه و دوستانش شدیدا" در پی احراز نام او هستند!

 جای تاسف و تعجب است که  بعضی ها فرق دوغ و دوشاب را نیز نمی دانند و یادداشت مازندنومه را که امضای سرویس سیاسی را بر خود دارد؛ یادداشتی بی امضا می خوانند! ظاهرا چنین پنداشته شده که حتما هر یادداشتی برای آن که امضا دار تلقی شود باید نام کسی بالا یا پای آن یادداشت باشد! ببخشید که نام سرویس سیاسی مازندنومه را امضای آن یادداشت نمی انگارید!

از ظواهر معیوب جوابیه ی جوابیه نویس محترم در می گذریم و نگاهی به محتوای این جوابیه می افکنیم تا به دیده اهل خرد و انصاف و با میزان استدلال؛ وزن مغز و بی مغزی جوابیه ی جوابیه نویس محترم اندازه گیری و آشکار شود.

نویسنده محترم جوابیه در جوابیه خود به محورهای اصلی یادداشت مازندنومه هیچ پاسخی نداده است. از جمله: ما پرسیده ایم که چرا زمانی که لطف الله آجدانی که کارنامه و سوابق او در دفاع از اصلاحات و اعتدال بسیار از احمد منفرد روشن تر و برجسته تر است به جای او به فرمانداری آمل منصوب شد و در حالی که همزمان با این انتصاب گروههای فشار مخالف اصلاحات و دولت تدبیر و امید با اتهام اصلاح طلب بودن آجدانی علیه او قشون کشی خیابانی کردند، شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل نه تنها به حمایت از آجدانی نپرداخت بلکه حتا هم صدا و همگام با گروه فشار مخالف دولت تدبیر و امید به مخالفت با او برخاست و خرسند از اعمال فشار برای مجبور کردنش به استعفا، در جشن شادمانی گروه فشار شریک و سهیم شد؟! 

نویسنده جوابیه به یادداشت مازندنومه تنها چنین گفته است که شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل رسما در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ منحل و ساختار جدیدی به نام «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمل» شکل گرفته است و چون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که حدود دو ماه سابقه حضور در صحنه سیاسی شهرستان آمل را دارد نمی توان تصمیمات گذشته را به نام این شورای جدید نوشت .

نویسنده جوابیه به جای پاسخ به ملاحظات انتقادی مازندنومه در همصدایی تشکل های منسوب به اصلاح طلبان آمل در قشون کشی خیابانی گروههای فشار در ماجرای فرمانداری آمل، به بهانه منحل شدن شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل، خود را فقط پاسخگوی تصمیمات شورای هماهنگی دو ماهه جبهه اصلاحات در آمل دانسته و به صراحت با سلب مسوولیت خود از پاسخگویی به تصمیمات شورای هماهنگی منحل شده، می کوشد راه فرار خود را البته به قیمت اعتراف ناخواسته خود به غیر قابل دفاع دانستن تصمیمات شورای هماهنگی منحل شده اصلاح طلبان آمل هموار کند‌. انگار شورای قبلی با کل نفرات آن منحل و حذف شده است!!

اما در همان حال از پاسخ و توضیح در باره ملاحظات انتقادی مازندنومه در باره شکست لیست انتخاباتی شورای اصلاح طلبان آمل در انتخابات شورای شهر که آشکارا نشان دهنده ضعف جدی جایگاه اجتماعی آنان در میان حتی اکثریت مردم حامی اصلاحات و اعتدال آمل است، خودداری می کند.

رییس محترم شورای هماهنگی جبهه  دو ماهه اصلاحات در آمل نه به ما، حداقل به مخاطبان خود پاسخ و توضیح دهند که چرا به رغم بیش از ۱۵۰ هزار آرای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان حامی دکتر روحانی در شهرستان آمل، سر لیست مورد حمایت این شورا نتوانست حداقل آرا برای ورود به شورای شهر آمل را کسب کند؟!

مازندنومه به صراحت با اشاره به اینکه گزینه های به مراتب بهتر از فرماندار انتصابی جدید -سید جعفر رسولی- در آمل وجود دارد، بخشی از دلایل این انتصاب را پاره ای سستی و ملاحظات وزارت کشور و استانداری مازندران دانست و نیز با تاکید آشکار بر پاره ای انتقادات به بخشی از عملکرد یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس، با اشاره به واقعیت پاره ای توانمندی ها و نیز نقش او در حمایت از دولت تدبیر و امید به ویژه اهمیت این نقش برای تقویت دولت دوازدهم، از این انتقاد باز نایستاد که باید به جای پروژه ابدی عبور از یوسفیان و تقابل دایمی با او، از تدبیر  و تلاش برای تعامل سالم و سازنده به سود هم افزایی برای مصالح و منافع شهر و شهروندان آمل بهره گرفت؛ اما جوابیه نویس محترم در جوابیه خود به یادداشت مازندنومه بدون درک این ضرورت که صد البته فهم آن به عقل و هوش چندانی هم نیاز ندارد، دن کیشوت وار به جنگ با این تعامل رفته و از آن به عنوان معامله یاد کرده است. تعامل سازنده و کارآمد را با معامله کردن یکی دانستن همان دوغ و دوشاب را یکی دانستن است.!

 رییس محترم شورای هماهنگی جبهه دو ماهه اصلاحات در آمل در جوابیه خود از هماهنگی بی نظیری در میان این جبهه که متشکل از دبیران ۲۰ حزب و تشکل اصلاح طلب است سخن گفته اند و مدعی شده اند که در ده سال گذشته چنین هماهنگی بی نظیری در میان اصلاح طلبان آمل وجود نداشته است و در همین دو ماه و به یمن ریاست ایشان این هماهنگی به وجود آمده است. اما رییس محترم این شورای هماهنگی جبهه دو ماهه اصلاحات در آمل به مخاطبان خود نگفته است که هر یک از احزاب ۲۰ گانه این جبهه در آمل چند عضو دارد؟! و آیا میانگین تعداد اعضای هر یک از احزاب و تشکل های منسوب به این جبهه در مجمع اصلاح طبان آمل از تعداد انگشتان دست فراتر می رود؟! افزون بر آن نگفته اند که چرا در این شورای هماهنگی بسیار هماهنگ جبهه دو ماهه اصلاحات در آمل نقش بزرگان و السابقون اصلاح طلب در آمل کم رنگ شده است؟! و چرا نگفته است چه تعداد از جوانان  فعال سیاسی اصلاح طلب آمل از این جبهه و مجمع وابسته به آن محروم و برکنار نگاه داشته شده اند؟!

رییس محترم شورای هماهنگی جبهه دو ماهه اصلاحات در آمل که پرشور و حرارت می کوشد تا خود را قهرمان اصلاح طلبی در آمل نشان دهد و برآن است تا تاکید درست ما بر ضرورت تعامل سالم و سازنده با چهره های موثر در معادلات سیاسی  را عالمانه و عامدانه به معامله گری تقلیل داده و خود را سردار مبارزه با معامله گری های سیاسی نشان دهد و چنین وانمود کند که به هیچ روی حاضر نیست تا روی گفتمان اصلاحات معامله کند؛ به مخاطبان خود نگفته است پس چرا و چگونه است در مراسم جشن پیروزی دکتر روحانی در آمل، از یکی از مدیران مشهور به وابستگی به جبهه پایداری، به عنوان سخنران دعوت می شود و شهد پیروزی را به نام اصلاحات به کام آن مدیر می ریزند؟! آیا معامله ای در پشت پرده اتفاق افتاده است که حامیان اصلاحات و اعتدال در آمل از آن بی خبرند؟!

سخن درباره سخن ناسنجیده رییس محترم شورای هماهنگی جبهه دو ماهه اصلاحات در آمل بسیار است، اما به همین چند نکته آن هم به ضرورت تنویر افکار عمومی بسنده کرده و به اقتضای دو ماهه بودن این نوزاد در می گذریم و ناگفته ها را به زمانی دیگر به گاه ضرورت و پس از به بلوغ رسیدن این کودک دو ماهه وا می گذاریم.

سخن آخر اینکه: اصلاحات یک تفکر و فرهنگ است و ارث خانوادگی هیچ کس نیست. حق نداریم با خود خواهی به جای آن که تفکر و فرهنگ اصلاحات را میزان کنش و واکنش های خود قرار دهیم، کنش و واکنش های خود را میزان اصلاحات تلقی و معرفی کنیم. همین و دیگر هیچ


  • يکشنبه 14 خرداد 1396-17:19

    درضمن گاهی پستونشین بودن اجباری بهتراز نمایان شدن ازروی مصالحه باشه دوست گرامی

    • پنجشنبه 11 خرداد 1396-21:42

      أينا واقعا" اصلاح طلبن؟ گفتارشان كه كاملا" احمدي نژاديه

      • پنجشنبه 11 خرداد 1396-8:21

        قابل تاسف هست که سایت مازندنومه دراختیار وودرراستای منویات ونظرات جناب نماینده میباشد،شایدبه نوعی تغذیه مالی ومعنوی صورت میگیرد..چون ازقبل انتخابات مجلس بیانیه هاونظرات ومقاله هاشایدگویای این مطلب باشد

        • آملی ریکاپاسخ به این دیدگاه 1 1
          يکشنبه 14 خرداد 1396-15:22

          اتفاق آقای اصلاح طلب تقلبی، این سایت در چند سال گذشتع که امثال شما خواب خرگوشی بودبد تنها رسانه علیه یوسفیان بوده و در ارشیوش کلی یادداشت علیه مواضع این نماینده وجود دارد. می توانید با سرچ ساده پیدا کنید. اما این دلیل نمی شود شما پستونشینان مثلا اصلاح طلب و منفعت طلب را نقد نکند.

          • يکشنبه 14 خرداد 1396-17:17

            بالاخره ازنوشته های متن مشخصه که نگارنده اهل مصالحه است بنابراین به نظرمیرسه شایدبرسرمطامعی باآقای نماینده به مصالحه رسیده باشه..اونچه که مسلم هست آقای نماینده محترم زیده عزه تلاش وافروزیادوفراقانونی روبرای انتصاب دوستان ازجمله استادوجناب رسولی انجام داد،بنابراین قطعانویسنده مطالب بالاازمقربین ونزدیکان واز هم نشینان نماینده محترم هست واصلا ایراد وخرده ای به این موضوع نیست.ولی حداقل دزدانه وبانقاب اصلاح طلبی این حرکت روتوجیه نکنن ایضادوستانی که بااسم اصلاح طلب نظرمیدن.آقای نماینده روالگوقراربدن ومستقل باشن که هروقت به منفعت ومطامع بتونن نظراتشون روعوض کنن.

        • پنجشنبه 11 خرداد 1396-0:26

          باتشکرازجوابیه مستدل ومنطقی وبدورازابهام شورای هماهنگی اصلاحات...قطعاافکارعمومی قضاوت خواهندکرد..
          بایدتاسف خوردازبکاربردن ادبیات سخیف که بعدازجوابیه بکاربرده شدتوسط نگارنده مطلب...
          نظرات راسانسورنفرماییدکه تیغ سانسوردیگرکارسازنیست....
          دقیقااین مطالب ومطلب قبلی به قول اون دوست دزدانه درراستای منویات آقای نماینده قلم فرسایی میشود..
          نگارنده قطعابایدازمقربین نماینده واستادمحترم باشدکه اینگونه سینه چاکی میکند...
          خوب است دوست گرامی یک مصاحبه ای هم بانماینده محترم هم انجام دهدونظرایشان راهم جویاشود

          • پنجشنبه 11 خرداد 1396-1:6

            شهروند همونیه که بیانیه رو نوشته و هی با این اسم کامنت میزاره. لااقل اسم خودت رو عوض کن که همه جا نبینیم شهروند. کلا یک نفر مرتب زیرمطلب کامنت میذاره. اصلاح طلبای امل در خواب خرگوشی. تمام

            • پنجشنبه 11 خرداد 1396-8:17

              نه عزیزدل،اشتباه تحلیل میکنی وآدرس غلط پخش میکنی،جوابیه روآقای شیخ پورنوشته که باکمی دقت متوجه خواهیدشد.بنده هم هیچ گونه ارتباط ارگانیک باارسال کننده جوابیه ندارم.. نه به قول اون دوست جزحلقه مشارکت هستم ونه به قول شماارسال کننده جوابیه.. .مشکل شمارواسم افرادهست وحاشیه.به متن توجه نمیکنیدکه اگرتوجه میکردیدمتوجه میشدیدکه چه کسی جوابیه راارسال کردقربان

          • آملی ریکا پاسخ به این دیدگاه 3 6
            چهارشنبه 10 خرداد 1396-17:49

            خیلی عالم وبجا جوابیه ارسال شد خودشان واقف هستند هر همایشی که در شهرستان می گذارد حداقل بین 30تا 40 نفر شرکت کننده دارند آنهم بیشتر شرکت کنندگان خبرنگاران وافراد عادی هستند دوما این عزیزان نباید احساس کنند که رای راکه مردم به دکتر روحانی دادند به خودشان منتصب کنند بلکه مردم ابا درک درست به دکتر روحانی رای دادند سوما این عزیزان لیستی را که دادند خودشان می دانند لیستی را که اعلام کردند هیچ کدام از اصلاحات نیستند


            ©2013 APG.ir