تعداد بازدید: 3718

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 خرداد 1396-17:54

به یاد سارو(4)

روزی که سارو آرام گرفت

مراسم وداع و تشییع پیکر هنرمند مطرح موسیقی مازندرانی، زنده یاد محمد جعفری -سارو- پیش از ظهر یک شنبه در ساری برگزار شد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: از ساعت 8:30 امروز مراسم وداع با هنرمند موسیقی -محمد جعفری-با حضور اهالی فرهنگ و هنر در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد.

احد جاودانی در مراسم وداع با این هنرمند فقید اظهار کرد: امروز در سوگ هنرمندی نشستیم که مهمترین خصیصه او مهربانی و لبخند بود.

وی افزود: بزرگترین خدمت سارو، فرامرزی کردن هنر این مرز و بوم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تلاش این هنرمند برای معرفی موسیقی مازندران در دنیا ستودنی است. امیدوارم بتوانیم مسیری را که سارو شروع کرده، بسط و گسترش دهیم.

در ادامه این مراسم معاون حقوقی وزیر ارشاد اظهار کرد: نمی دانم یک معاون وزیر می تواند گریه کند یا نه، بسیار سعی کردم بتوانم در این مراسم صحبت کنم اما نمی توانم.

سید هادی حسینی افزود: شاید بارها مسیر تهران تا ساری را با هم آمدیم، اما یک بار در آمدن از او جلو زدم و او در رفتن.

وی با بیان اینکه در نخستین آلبومی که می خواست منتشر کند با او آشنا شدم، گفت: از نخستین دیدار در دلم نشست، خودش را برای خودش نمی خواست و نگران شهر و استانش بود.

حسینی با اشاره به اینکه سارو از هیچکس به بدی سخن نمی گفت، تصریح کرد: در این مدت 20 سال دوستی ام هرگز خصیصه منفی از او ندیدم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه موسیقی دغدغه هایی داشت و قرار بود نشست سه نفره با مدیرکل ارشاد مازندران داشته باشیم اما چون تصور کرد این فرصت پیش نمی آید دغدغه هایش را در قالب پیامک برای من ارسال کرد.

حسینی با اشاره به اینکه خوب آدمی را از دست دادیم، افزود: نمی دانستم یک روز مجبور می شوم در کنار پیکر محمد جعفری با شما سخن بگویم.

 وی با بیان اینکه این پیام سارو است که همدیگر را دوست داشته باشیم و به هم عشق بورزیم، گفت: موسیقی، همزبانی و دوستی را بشارت می دهد که راه پیامبران الهی است.

بهرام جعفری برادر زنده یاد محمد جعفری در این مراسم در سخنانی گفت: سارو اتفاق خوشی برای ما بود. همه می دانند چقد مهربان بود و چه کارهای نیکی انجام داد.

هم چنین فهیمه محمودی در این مراسم شعرخوانی کرد، مجید رییسیان به یاد سارو سنتور نواخت و جمشید قلی نژاد هم در وصف این هنرمند فقید سخن گفت.

پس از این برنامه، مراسم تشییع پیکر سارو از مقابل ساروصدا در خیابان فرهنگ ساری تا آرامگاه ملامجدالدین برگزار شد. در این مراسم باشکوه، بسیاری از هنرمندان، هنردوستان، اهالی فرهنگ، کسبه و اصناف و بازار و دوستان این هنرمند حضور داشتند.



    ©2013 APG.ir