تعداد بازدید: 3693

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 21 تير 1396-8:43

18 تیرماه در تالار وحدت تهران؛

ششمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران برگزار شد

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از ششمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران که به همت موسسه پارپیرار در تالار وحدت تهران برگزار شد.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی هنری، سید حسن موسوی چلک، دبیر ششمین جشنواره شعر وموسیقی مازندران: ششمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران، یکشنبه 18 تیرماه 1396  به همت موسسه پارپیرار و با همکاری بنیاد رودکی و صندوق نیکوکاری نیک اندیشان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

این برنامه با حضور و استقبال اصحاب فرهنگ و هنر، نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه و علاقه مندان به فرهنگ و هنر روبه رو شد.

در این مراسم پس ار تلاوت قرآن به لحن تبری و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از خلاصه پنج جشنواره گذشته که توسط همین مرکز برگزار شده بود، پخش شد.

اجرای ترانه امیری خوانی توسط یونس جعفری و محسن محمد زاده و سید مسعود نورانی در ابتدای جشن، شور و حال خاصی بر مراسم داده بود.
 
در ادامه سید حسن موسوی چلک -دبیر ششمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران- ضمن خوش آمدگویی به  میهمانان گزارشی از اقدامات دبیرخانه جشنواره و اهداف جشن را ارائه کرد.

وی در این گزارش تاکید کرد: مرکز فرهنگی، هنری پارپیرار نزدیک به حدود 60 برنامه تا کنون در حوزه فرهنگ و هنر مازندران و اقوام ایران زمین برگزار کرد که استمرار این برنامه در حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر ایران، تاثیر بسزایی داشته است.

موسوی چلک در ادامه افزود: برای حفظ امنیت اجتماعی پایدار باید از ظرفیت های مختلف استفاده کرد که تقویت هویت فرهنگی در سه حوزه فرهنگ قومی، ملی و دینی و در چارچوب هویت دینی و قوانین و مقررات جاری کشور یکی از این ظرفیت های موثر است.

این فعال فرهنگی-اجتماعی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت می تواند زمینه را برای افزایش احساس تعلق اجتماعی و همبستگی اجتماعی  فراهم کند، چرا که با تقویت هویت فرهنگی به داشته های خود  بیشتر افتخار می کنیم و انتقال فرهنگی و ارتباط میان نسلی  بیش از پیش تحقق عملی پیدا می کند.
 
برنامه بعدی که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت  اجرای برنامه موسیقی توسط گروه نغمه باران به سرپرستی علی امیر قاسمی بود که علاوه بر نغمه های تبری، سرود ای ایران ای مرز پر گهر را برای حاضران خواندند.
 
شعر خوانی توسط آقای میرمحمد میگونی از شاعران و علاقه مندان به فرهنگ بومی از دیار میگون بخش دیگر برنامه جشنواره بود.
 
سپس رونمایی از کتاب تاریخ استندار(رویان و دیلم زمین) از انتشارات پارپیرار به نویسندگی ایرج رودگرکیا با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اجرا شد.
 
تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ وهنر تبرستان و مازندران بخش دیگر برنامه بود که در این جشنواره ایرج رودگرکیا به پاس نوشتارهای تاریخی به ویژه کتاب تاریخ استندار(رویان و دیلم زمین)، علی ایاز آملی، فضل الله دهقان، حجت الله ناییج، عسگری آقاجانیان میری، حسین علمباز، داود کربلایی میگونی، رحیم الله وردی میگونی، فریبرز صادقیان، حمزه رفیعی و میرمحمد میگونی  قدردانی شدند.
 
پس از تجلیل، سه نوازی اقوام به سرپرستی یاسر نوازنده گرجی اجرا شد که استقبال شرکت کنندگان را در پی داشت.
 
قرائت شعر توسط استاد فرهود جلالی کندلوسی -رییس ششمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران- بخش دیگر برنامه بود که بارها تشویق شرکت کنندگان را به دنبال داشت.
 
برنامه آیینی گروه پارپیرار به سرپرستی خسرو علیزاده هشتلی و سرنا نوازی لهراسبی به همراه اعضای گروه جلوه خاصی به جشنواره داده بود که موجب شد شرکت کنندگان به دفعات گروه را تشویق کنند. کشتی محلی، اجرای رقص آیینی با اداوات کشاورزی و کشتی محلی از جمله برنامه های این گروه آیینی بود.
 
اجرای موسیقی گروه پارپیرار به سرپرستی رضا دیوسالار و با خوانندگی حسین علمباز و همراهی اعضای گروه بخش پایانی جشواره بود.

چند عکس مراسم را عشقعلی ایران منش -عکاس سوادکوهی- ثبت کرده است که در زیر می آید:

 

 

 



©2013 APG.ir