تعداد بازدید: 2977

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 مرداد 1396-17:49

نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای مازندرانی از کابینه دوازدهم می گویند

محمد دامادی: مجلس باید در انتخاب کابینه با دولت همکاری کند/ علی نجفی: دولت می توانست چابک تر و با تحرک بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت  گام بردارد و اوضاع مازندران را هم را مدیریت کند/ علی ادیانی راد: دولت می‌تواند از زنان توانمند هم در کابینه استفاده کند/ یوسفیان ملا: برخی مسئولان مازندران در حد دیار علویان نبودند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: در آستانه معرفی کابینه دوازدهم و نیز انتظار محافل سیاسی برای تغییر مدیریتی در مازندران، با تعدادی از نمایندگان مجلس گفتگو کردیم.

محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندورود، در گفت وگو با ما با بیان اینکه باید دولت دوازدهم با کارشناسی در انتخاب کابینه عمل کند، گفت: مردم به دولت تدبیر رای دادند تا این دولت با انتخاب مسئولان کارآمد بتواند بخش از مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه دولت پارامترهایی نظیرتخصص، تعهد، تجربه و جوانگرایی را در نظر بگیرد، افزود: اگر اوضاع کشور را از نظر آمارهای موجود بررسی کنیم از لحاظ آمار اقتصادی، اشتغال، تحصیل کردگان بیکار و مسائلی از این دست کشور با مشکل مواجه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه فضای کشور را مناسب نمی بینم و در این موضوع دولت مقصر نیست، اظهار کرد: برای برون رفت از این مشکل مجلس باید در انتخاب کابینه با دولت همکاری کند.

دامادی تصریح کرد: کشور به وزیرانی جولن تر، با تجربه و کار آمد فارغ از جناح های سیاسی مرسوم نیاز دارد.

  این نماینده مجلس با بیان اینکه در استان ظرفیت های فراوانی داریم که انتظار می رود رئیس جمهوری از آنها بهره بگیرد، خاطر نشان کرد: دولت تمام گزینه ها را بررسی کند و با اجماع بر روی گزینه های دارای پتانسیل به آنها فرصت رشد بدهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه در بین مدیران کل مازندران نقاط قوت و ضعف وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از نوع مدیریت مدیران به وضعیت استان و بخشی دیگر به شرایطی که در کشور وجود دارد، بر می گردد.

این نماینده تصریح کرد: در مجموع انتظار داریم تا مدیران جدید سطح انتظارات مردم را در نظر گرفته و در تحقق وعده ها کوتاهی نکنند.

*دولت می توانست چابک تر باشد

علی نجفی -نماینده بابل در مجلس- در گفت وگو با ما با تاکید بر اینکه انتظار داریم تا دولت با مشورت تغییرات مختلفی را در کابینه جدید ایجاد کند، اظهار کرد: دولت برای تداوم همکاری با مسئولان باید کارنامه آنها را مورد بررسی قرار دهد و  به زمینه سازی در مورد همکاری با مسئولانی که می توانند در تحقق وعده های دولت موثر باشند ادامه دهد.

نجفی با بیان اینکه عملکرد دولت بر اساس برنامه ها و زمینه های اجرایی و عمومی کشور سنجش می شود، اظهار کرد: در چهار سال گذشته دوره سختی بر کشور تحمیل و این کاستی سبب شد با توجه به عوارض تحریم و مشکلاتی که کشور با توجه به منابع در آمدی و رکود با آن مواجه بود، بخشی از کاستی ها و محقق برنامه ها به وجود آید.

این مسئول با بیان اینکه بخش دیگری از محقق نشدن برنامه ها به تیم دولت برمی گردد، تصریح کرد: تیم دولت می توانست چابک تر و با تحرک بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت  گام بردارد و اوضاع مازندران ما را هم را مدیریت کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان یکی از دلایل ضعف در کشور و به تبع در مازندران به شرایط سنی و ترکیب مدیران بر می گردد، خاطر نشان کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم تیمی جوان تر و متخصص در زمینه های مختلف منصوب شوند تا برنامه های دولت را به نحو احسن اجرا کنند.

*دولت می‌تواند از زنان توانمند در کابینه استفاده کند

علی ادیانی‌راد با بیان اینکه در اصل و منطق نظام عقلایی و در چارچوب حکمرانی از منظر دین و عقل مسئولان باید کارآمد باشند، گفت: دین اسلام دین برابری است و در این دین توزیع مناصب جنسیت و رنگ‌بردار نیست، بلکه به توانمندی افراد بر می‌گردد.

نماینده قائم شهر و سوادکوه در مجلس با انتقاد از برخی شعارهای غیر منطقی اظهار کرد: باید در انتخاب کابینه دقت داشت و نباید اجازه داد تا افراد ناتوان سبب عقب ماندگی کشور شوند، از طرفی دولت می‌تواند از زنان توانمند هم در کابینه استفاده کند.

ادیانی‌راد با بیان اینکه پیامبر (ص) و امام علی (ع) به این موضوع اهمیت می‌دادند، اظهار کرد: امام علی (ع) در انتخاب حاکمان هم از افراد جوان و هم افراد مسن براساس توانمندی‌های شان استفاده کرده بود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه  اینکه انتخاب وزرا حق رئیس جمهوری است، گفت: نباید اجازه دهیم در این مسیر لایق‌کشی صورت گیرد و باید از افراد توانمند دفاع کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتخاب وزرا دو مرحله‌ای است، اظهار کرد: در مرحله اول رئیس جمهور گزینه‌ها را بر اساس شایستگی معرفی کرده و در مرحله بعد انتخاب آن شخص در مجلس به رای گذاشته می‌شود.

ادیانی‌راد با بیان اینکه نباید در انتخاب کابینه جناح‌بندی شود، گفت: روحانی رئیس جمهور کل کشور است و باید مسئولانی آگاه و دلسوز برای نظام انتخاب کند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم‌خواهی احزاب و جناح‌ها در انتخاب کابینه اظهار کرد: مجلس نگاه جنسیت‌گرایی و سن‌گرایی ندارد و در برابر سهم خواهی‌ها می‌ایستد.

* بعید می دانم جوان ها وزیر شوند

عزت ا... یوسفیان ملا در گفت وگو با ما با اشاره به پیروزی دولت روحانی در انتخابات گفت: باید دولت در انتخاب کابینه برخی پارامترها نظیر جوانگرایی، توانمندی و بهره بردن از ظرفیت های انسانی و منابع را رعایت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عمل دولت باید با وعده هایش منطبق باشد، اظهار کرد: دولت وعده رسیدگی به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در ایام انتخابات داده است که باید با استفاده از نیروی توانمند در جهت رفع این معضل گام بردارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جوانگرایی در دستور کار دولت قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنم بیش از 50 درصد وزیران در کابینه باقی بمانند و دولت از نیروی جوان در رده معاونان و رئیس ادارات استفاده کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه بعید می دانم جوان ها وزیر شوند، خاطر نشان کرد: انتظار داریم دولت به جوانان فرصت بالندگی دهد.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه در استان عزم راسخ برای نجات همه جانبه مازندران وجود ندارد، اظهار کرد: برخی مسئولان مازندران در حد دیار علویان نبودند و این سبب عقب ماندگی استان شده است.


  • چهارشنبه 11 مرداد 1396-13:24

    از قديم گفتن مگه تو ...../٤٥٥٥ دوست دارم نظر بزارم تا .....بسوزه

    • سه شنبه 10 مرداد 1396-20:32

      وزیر نیرو حبیب الله بیطرف یک یزدی است و سوابقش نشان می دهد به دنبال انتقال آب به کویر است چرا نمایندگان مازندران با نمایندگان گیلان و گلستان و خوزستان در مورد این موضوع مهم فعالیت نمی کنند سمانیها دارند کار انتقال آب خزر را تمام می کنند خوزستان در اثر انتقال آب جهنم شده است انتقال آب باعث مرگ تالابها و ریزگرد شده است

      • سه شنبه 10 مرداد 1396-19:38

        انشاله دولت بي تدبير به خود بياد و از نيروهاي توانمند استفاده كنه تا مثل ابفاي شهري به گل ننشينيم

        • چهارشنبه 11 مرداد 1396-1:1

          کشتی ما رو با اون ابفای شهری تون! چقدر کامنت میزاری اینجا! دو ساله داری میگی. فکر کنم فامیلای نیازاذری حالت رو گرفتن اونجا!

        • سه شنبه 10 مرداد 1396-19:35

          اقاي دامادي دوزيست،شما كه قيمت داري و انشاله مديران جديد حق مطلب رو ادا ميكنند.بنده تفكر ناب احمدي نژادي دارم ،در اين بين خوشم اومد از نماينده ي بابل كه به تنهايي از دولت حمايت كرد.بنده به هيچ وجه از روحاني خوشم نمياد و بدتر از اون هم از نمايند ي دوزيست شهرم كه اخرش متوجه نشديم كدوم سمتي هستش..البته بيشتر به بادي به هر جهت هستش ،اقاي نجفي حق شماست كه در انتصاب مديران بيشتر صاحب نظر باشيد و مراقبت نماييد..ياحق به اميد بهار


          ©2013 APG.ir