تعداد بازدید: 3863

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 29 مرداد 1396-23:6

مازندنومه وضعیت شهردار بابل را بررسی می کند

ماندن یا نماندن؛ مساله این است

سیف الرضاشهابی: پارامتر انتخاب شهردار آینده باید بر اساس سابقه و توانمندی ها باشد. برنامه شورای آینده در وهله اول انتخاب شهردار کارامد است و شهردار فعلی می تواند از گزینه های شورای بعد باشد/ سید مهدی تاجداران: شهردار آینده بابل باید از بدنه شهرداری بوده و روزمه و توانمندی هایش به اثبات رسیده باشد. اینکه بیژنی شهردار بماند یا خیر به آینده و برنامه های او بستگی دارد/ مرمر فیروزپور: برای انتخاب شهردار جدید، هنوز تصمیم گرفته نشده است/ مصطفی ابراهیم تبار ملکشاه: نقطه ضعف بیژنی نداشتن ارتباط و تعامل قوی با نهادهای انتخابی، مثل نمایندگان و همچنین بعضی مسئولان دولتی و ضروری است شهردار این ضعف را ترمیم کند و از سرداری خود کم و به سمت شهرداری حرکت را سریع تر کند. ای کاش بیژنی در انتخابات شورای شهر، اقدام به معرفی لیست نمی کرد، چون از لیست او دو نفر رای آوردند/ جابر فضلی: برگزاری میتینگ، درخواست از امام جمعه شهر، تشکیل کمپین، نصب بنر و این قبیل کارها برای ابقای شهردار بی اهمیت نشان دادن رای مردم است. اگر اقبال عمومی شهروندان بر ابقای سردار بیژنی است، چرا از لیست انتخاباتی او فقط دو نفر رای آوردند؟/ علیرضا شهیری: مردم کوچه و بازار عموما"ازعملکرد بیژنی رضایت دارند/ حسین منصف: شهردار کنونی بابل ضد قانون ترین، متخلف ترین و متشنج ترین شهردار در طول تاریخ این شهر است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، گزارش: رضا شریعتی-عکس: بابک ابهرزاد: در آستانه آغاز به کار شورای شهر پنجم در بابل و در پی تصمیم برخی اعضای شورای جدید مبنی بر برکناری شهردار حسین بیژنی، حالااختلافات و صف بندی ها به کف خیابان کشیده شده است.

شهردار بابل که انگار بدش نمی آید مانند سلف اش در مرکز مازندران، به عنوان طلایه دار جریان موسوم به عمل گرایی در زادگاه خود شناخته شود و اقدامات پوپولیستی کم انجام نداده، اینک با بی اقبالی از سوی بیشتر اعضای شورای پنجم روبه رو شده و زمزمه برکناری او و انتخاب شهردار جدید در افکار عمومی  و رسانه ها شنیده می شود. از همین رو مدتی است هوادارن سردار بیژنی با نصب بنر در شهر بابل و نیز تجمع (بدون مجوز)، به حمایت از او برخاسته اند.(ویدئویی از تجمع امروز جمعی از هواداران حسین بیژنی در کانال مازندنومه بارگذاری شده است.)

تجمع عصر یکشنبه جمعی از هوادارن سردار بیژنی

مخالفان شهردار بابل لزوما" اصلاح طلب ها نیستند و او بین هر دو طیف سیاسی مخالفان و البته موافقانی سرسخت دارد. بر اساس شنیده ها امام جمعه بابل هم از جمله مدافعان سردار بیژنی و از شورای شهر جدید، ادامه کار او را خواسته است، اما فرماندار دخلتی آشکار در موضوع نکرده و کار را بر عهده شورا قرار داده که 5 تا 6 عضو آن مخالف ابقای سردار شهردار هستند.

اردشیر مقیم پور بیژنی که آذرماه سال 1394 شهردار بابل شد، در ابتدای انقلاب اسلامی مدیر اجرایی نهادهای انقلابی در استان مازندران بود. در رزومه او مسئولیت هایی مثل مدیرعامل بانک قوامین ایران، رئیس بنیاد تعاون ناجا و رئیس خدمات پرسنلی و امور اداری ناجا، معاون فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور، فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، مشاور عالی شهردار تهران، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، عضو هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی تهران و مدیر آماد و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیده می شود.

* برنامه شورای آینده در وهله اول انتخاب شهردار کارامد است

دکتر سیف الرضا شهابی - عضو شورای شهر پنجم- در گفت و گو با مازندنومه، با بیان اینکه از دیدگاه مدیریت شهری، شهردار موفق کسی است که بتواند از ایده‌های دیگران استفاده کند، گفت: با توجه به تأثیر شهرداری بر روند زندگی شهروندان، این نهاد همه روزه با بیشترین انتقادها و پیشنهادها از سوی مردم عادی و کارشناسان مواجه است؛ بنابراین از میان همه این انتقادات و پیشنهادها می‌توان ایده‌های مناسبی را استخراج و پس از کارشناسی، اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه شهردار باید آشنایی کاملی در ارتباط با وضعیت شهر داشته باشد و فرصت‌ها و تهدیدات شهری را بشناسد، اظهار کرد: شهرداری سازمانی است با هزینه‌های بسیار و بودجه محدود. یک شهردار موفق باید بتواند از منابع موجود بیشترین استفاده و راه‌های درآمدزایی را بررسی و به بهترین نحو ممکن از آن‌ها استفاده کند.

شهابی با تاکید بر آنکه شهرداری‌ها باید برنامه‌هاى زائد و منحرف‌کننده و حرف‌هاى غیرمرتبط را کنار بگذارند و فقط براى مردم کار کنند، تصریح کرد: پارامتر انتخاب شهردار آینده باید بر اساس سابقه و توانمندی ها باشد و قضاوت روی افراد اشتباه است.

این عضو شورای پنجم شهر با تاکید برآنکه گزینه های آینده شهرداری باید طرح دار، برنامه دار و با رزومه باشند، خاطر نشان کرد: برنامه شورای آینده در وهله اول انتخاب شهردار کارامد است و  شهردار فعلی می تواند از گزینه های شورای بعد باشد.



*شهردار آینده باید از بدنه شهرداری باشد

سید مهدی تاجداران -دیگر عضو جدید شورای شهر بابل- در گفت وگو با ما با بیان اینکه مدیر هر سازمان باید با ساختار آن نهاد آشنا باشد، گفت: به عقیده من شهردار آینده بابل باید از بدنه شهرداری بوده و روزمه و توانمندی هایش به اثبات رسیده باشد.

وی با بیان اینکه لایق بودن یک شهردار برای رسیدن به صندلی مدیریت شهری با نگاهی به گذشته او قابل تشخیص است، اظهار کرد: زمانی که مردم افرادی را به‌عنوان اعضای شورا انتخاب می‌کنند، از آن‌ها انتظار دارند تا فردی امانتدار را به‌عنوان شهردار انتخاب کنند.

تاجداران با تاکید برآنکه انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان، شهر، کشور و نظام است، خاطر نشان کرد: پاکدامن بودن یک شهردار و منحرف نشدن وی و امانتدار بودن او به بیت‌المال از ویژگی‌هایی بوده که مردم از پارلمان شهری انتظار دارند تا در انتخاب شهرداران ملاک قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهردار باید مدیریت شهری بداند، خاطر نشان کرد: عملکرد سردار بیژنی باید بر اساس برنامه ای که به شورای چهارم ارائه شد مورد بررسی قرار گیرد و اینکه او شهردار بماند یا خیر به اینده و برنامه هایش بستگی دارد.



* برای انتخاب شهردار جدید، هنوز تصمیم گرفته نشده است

مرمر فیروزپور -رییس شورای شهر بابل در دوره چهارم- با اشاره به محدودیت زمانی شهرداران برای مدیریت شهری با توجه به نزدیکی پایان کار شورای چهارم، اظهار کرد: طبق قانون شهردار فعلی تا پایان کار شورای چهارم شهردار خواهد بود و وقتی کار دوره چهارم پایان یافت طبیعتا کار و امضای شهردار نیز وجهه قانونی ندارد و نیاز است شورای جدید مطابق قانون یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب کند.

وی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار جدید، هنوز تصمیم گرفته نشده است، افزود: شهردار فعلی نیز مثل بسیاری از گزینه های دیگر برای سمت شهرداری شانس انتخاب دارد.

فیروزپور با بیان اینکه شهردار اینده در  برنامه های خود زنان را مد نظر قرار دهد، گفت:  ما همچنان پیگیر برخی مطالبات خاص برای زنان خاص داریم که یکی از این مطالبات حمایت از زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست یا بی‌سرپرست در بحث اشتغالزایی، کارآفرینی و مسائل اجتماعی است.

*ای کاش بیژنی در انتخابات شورای شهر، اقدام به معرفی لیست نمی کرد

مصطفی ابراهیم تبار ملکشاه -وکیل دادگستری- هم به مازندنومه ابتدا در بیان نقاط قوت سردار بیژنی گفت: در خصوص عملکرد آقای بیژنی به نظر بنده در دو دهه گذشته شهر بابل چنین تحرک و پویایی در شهر را به خود ندیده و عملکرد شهردار بیژنی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و زیباسازی فضای شهری، جامعه بابلی را به اهمیت حضور شهرداری قوی واقف کرده است.

وی با بیان این که  گام های مهم حوزه فرهنگی شهرداری در دعوت از هنرمندان و خوانندگان در جهت رفع حساسیت قدیمی در خصوص برگزاری کنسرت در بابل بسیار ستودنی است، تصریح کرد: در یک سال گذشته بارها اجرای زنده موسیقی در سطح شهر و حضور تیپ های مختلف اجتماعی و طبقات متنوع صورت گرفته و هیچ مشکلی صورت نپذیرفته است.

این حقوقدان اهل بابل ادامه داد: ارتباط قوی شهرداری با نهادهای مدنی و شخصیت های موثر شهری و تعامل با نهادهای زیست محیطی و فرهنگی نکته دیگر مثبت از عملکرد شهردار بوده، تعاملی که قبلاً یا وجود نداشته یا بسیار ضعیف بوده است.

ابراهیم تبار ملکشاه در ادامه با بیان این که نقطه ضعف آقای بیژنی نداشتن ارتباط و تعامل قوی او با نهادهای انتخابی، مثل نمایندگان و همچنین بعضی مسئولان دولتی است، استدلال کرد: ضروری است آقای بیژنی این ضعف را ترمیم کند و از سرداری خود کم و به سمت شهرداری حرکت را سریع تر کند.

وی با اشاره به این که بسیاری از اختلاف نظرها با گفتگوی شفاف و برابر، به نفع حل قانونمند مسائل امکان پذیر است، تصریح کرد: شهردار بابل می تواند گستره مشاوران خود را بیشتر و از کارشناسان صاحب صلاحیت، نظر اخذ کند.

این وکیل دادگستری با اشاره به این که ای کاش آقای بیژنی در انتخابات شورای شهر، اقدام به معرفی لیست نمی کرد، چون از لیست او دو نفر رای آوردند، افزود:البته اگر نظرسنجی علمی در مورد عملکرد بیژنی در بابل صورت بگیرد، معدل بالایی از افکار عمومی نسبت به عملکرد او نظر مثبت دارند.

ابراهیم تبار ملکشاه اسندلال کرد: در مورد جذب منابع و تخصیص بودجه شهرداری، بعد از حرکت نظام اداری به سمت استقلال مالی شهرداری ها ما شاهد آسیب و فساد اداری در نهاد شهرداری در تمام شهرهای ایران بودیم که این آسیب های ساختاری با عزم جدی مجلس و نظام قانونگذاری حل شدنی است، ولی اراده این کار فعلاً در کشور ما وجود ندارد که  آسیب شناسی و ارائه راه کار در آن بحث حقوقی مبسوط و جداگانه ای است.

وی در خصوص اظهارات امام جمعه مبنی بر حمایت از شهردار بابل تصریح کرد:به نظر من این اظهار نظر پیرو سخنان عمومی بیژنی در جشن افتتاح تالاب نیلوفر آبی بود که گفت: «مردم من دیگر شهردار نخواهم بود». امام جمعه هم گفته واجب است باشید، یعنی به عنوان شهردار خود را عرضه کنید، چون به هر حال انتخاب شهردار در دوره جدید با شورای شهر پنجم خواهد بود و اظهارنظر معتمدان و مسئولان دیگر شهر در حکم توصیه است نه اجبار قانونی.

*چرا از لیست انتخاباتی شهردار فقط دو نفر رای آوردند؟

جابر فضلی -فعال سیاسی اصلاح طلب و نایب رییس حزب مردم سالاری مازندران- هم در گفتگو با مازندنومه بیان داشت: مردم در انتخابات، افرادی را به عنوان شورای شهر برگزیدند و بر اساس قانون آنها باید شهردار را انتخاب کنند.

وی با بیان این که در فرآیند انتخاب شهردار بهتر است برخی گروه ها و شهروندان به دور از هرگونه فشار، شورای شهر را در انتخاب شهردار جدید کمک کنند، افزود: برگزاری میتینگ، درخواست از امام جمعه شهر، تشکیل کمپین، نصب بنر و این قبیل کارها برای ابقای شهردار بی اهمیت نشان دادن رای مردم است.

تجمع عصر یکشنبه جمعی از هوادارن سردار بیژنی

فضلی ادامه داد: متاسفانه در انتخابات اخیر شورای شهر، بر خلاف اصل انتخاب شهردار از سوی شورا، شهرداران به انتخاب شورا از طریق انتشار لیست حمایتی خود اقدام کردند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در خصوص شهردار فعلی شهر بابل اگر اقبال عمومی شهروندان بر ابقای اوست، چرا از لیست انتخاباتی ایشان فقط دو نفر رای آوردند؟ توصیه می شود که دوستان حامی شهردار به دور از هرگونه جو سازی، رای مردم را تزئینی نپندارند تا بار روانی منفی به جامعه تحمیل نشود.

*مردم کوچه و بازار ازعملکرد بیژنی رضایت دارند

علیرضا شهیری -فعال سیاسی و فرهنگی بابل- نیز در گفتگو با مازندنومه با بیان این که نظرامام جمعه این شهر مبنی بر ادامه فعالیت شهردار، محترم است، افزود: ما خود را مستقل ازایشان می دانیم و نظرخودمان را داریم.

وی که از مدافعان شهردار کنونی بابل است، با بیان این که خوشبختانه این بار نظر ما به نظر امام جمعه نزدیک است، افزود: شهردار بیژنی درطول این مدت کوتاه کارهای بزرگی کرده و ابقای او به نفع شهر است.

شهیری با اشاره به این که بابل تاکنون شهرداران زیادی داشته که بعضی ضعیف و بعضی هم قوی بودند، ادامه داد: سردار بیژنی یکی از قوی ترین شهردارانی است که بابل به خودش دیده است و مردم کوچه و بازار هم عموما"ازعملکردش رضایت دارند.

این فعال سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: گلایه من مخصوصا" متوجه  یکی ازاعضای به اصطلاح اصلاح طلب شورای شهراست که باپشت پا زدن به وعده هایی که داده، خواسته یا ناخواسته دارد نقش"الهه راستگو"را بازی می کند. او هم پشت شهردار بیژنی را خالی کرده وهم دکترشهابی (مناسب ترین گزینه برای ریاست شورای شهربابل) را تنها گذاشته است.

وی در پایان پیشنهاد داد: شورای جدید بابل از مردم در مورد سردار بیژنی نظرخواهی کند و سپس درمورد انتخاب شهردار تصمیم بگیرند.

*شهردار بابل ضد قانون ترین شهردار در طول تاریخ این شهر است

حسین منصف هم به خبرنگار ما گفت: شهردار کنونی بابل ضد قانون ترین، متخلف ترین و متشنج ترین شهردار در طول تاریخ این شهر است که جرات مناظره را با ما ندارد، چون می داند ما چه چیزهایی در مناظره خواهیم گفت.

عضو شورای شهر چهارم بابل با بیان این که شهردار به خاطر یک کلمه از من شکایت کرده است، افزود: این موضوع نشان می دهد بیژنی فردی کم تحمل است.



    ©2013 APG.ir