تعداد بازدید: 3071

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 12 مهر 1396-21:51

فرمانده نیروی انتظامی مازندران:

۳۰ درصد بازداشت‌شدگان ۱۵ تا ۲۴ ساله هستند

سردار سید محمود میرفیضی: در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۱۰ هزار نفر با مرکز ۱۱۰ پلیس در مازندران تماس گرفتند/ با ۲۲ نفر کاهش کشته، تعداد کشته های تصادف رانندگی در 6 ماهه ابتدای سال، ۳۳۲ نفر بود/۶۳۷ فقره پرونده در فضای مجازی داشتیم که در ۴۴۷ فقره معادل 70 درصد منجر به کشف شد/ ۱۵ تا ۲۴ سال میانگین سنی ۳۰ درصد از بازداشت‌شدگان توسط پلیس است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار سید محمود میرفیضی -فرمانده نیروی انتظامی مازندران- در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیدداشت نیروی انتظامی، به ارائه گزارش درباره عملکرد پلیس مازندران پرداخت. فرازهایی از سخنان میرفیضی در این نشست را بخوانید:

-پلیس اصلی‌ترین نهاد ایجاد امنیت در جامعه است اگرچه طبق فرمایش مقام معظم رهبری هنوز با پلیس در تراز انقلاب اسلامی، فاصله داریم.

-تنها کسانی باید احساس ناامنی کنند که قصد ایجاد ناامنی برای مردم دارند و پلیس با این افراد برخورد قاطع می‌کند.

-امنیت مردم‌ساز، مشارکت مردم را افزایش داده و باعث انجام تکلیف توسط گروه‌های مردمی می‌شود. نیاز است در حوزه امنیت، اقدامات در تراز مردم ما باشد.

-در هفته ناجا ۱۳۰ برنامه شاخص در استان برگزار می‌کنیم.

-در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۱۰ هزار نفر با مرکز ۱۱۰ پلیس در مازندران تماس گرفتند. در همین مدت در حوزه مواد مخدر یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات با ۲۰ درصد افزایش را شاهد بودیم که از این میزان، ۳۴۰ کیلو فقط مرفین بود. در این راستا ۸۸۰۰ نفر دستگیر شدند که ۳۹۰۰ نفر از آنها خرده فروش بودند و همچنین ۳۴۰۰ معتاد جع‌آوری کردیم. بیش از ۱۶۰ مورد کارگاه آموزشی در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار و 44 باند هم متلاشی شد.

-۶درصد کاهش فوتی در تصادف داشتیم و ۱۳ درصد افزایش اعمال قانون را انجام دادیم. با ۲۲ نفر کاهش کشته، تعداد کشته های تصادف رانندگی در 6 ماهه ابتدای سال، ۳۳۲ نفر بود.

 ۳۴ فقره قتل داشتیم که  ۸۹ درصد کشف شده است.

در حوزه کلاهبرداری ۹۵۱ مورد شکایت انجام شد، ۸۱۹ مورد معادل ۸۷ درصد کشف کردیم و  به تعداد ۴۳۴ نفر دستگیر شدند. ۸۳ نفر از این تعداد حرفه ای هستند. ۱۹ میلیارد تومان در کلاهبرداری‌ها برگشت اموال مردم صورت گرفت.

-۱۹ پرونده ویژه زمین‌خواری داشتیم. ۵۸۷ مترمربع رفع تصرف شد به ارزش ریالی 71 میلیارد تومان  که ۲برابر سال گذشته است.

-در حوزه قاچاق ۱۲۱۴ پرونده تشکیل شده و ۱۰ مرحله طرح اجرا کردیم و ۶ باند اصلی متلاشی شدند. ۲۰میلیارد تومان ارزش مالی اموال صبط شده است که نسبت به سال گذشته رشد 2 برابری دارد.

-۱۹درصد کشفیات افزایش یافت و ۷۴ درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده است.

-۶۳۷ فقره پرونده در فضای مجازی داشتیم که در ۴۴۷ فقره معادل 70 درصد منجر به کشف شد. ۳۷درصد  از این شکایت ها مربوط به نشر اکاذیب و هتک حیثیت، برداشت غیرمجاز یا جرایم مالی از حساب ۲۳ درصد، مزاحمت اینترنتی ۱۳ درصد و کلاهبرداری یارانه‌ای ۸درصد بود. اقدامات پیشگیری اجتماعی در فضای مجازی را انجام می‌دهیم و در این راستا بیش از ۱۳هزار بروشور و کتابچه در ارتقای آموزش این حوزه توزیع شد. هرچه سواد رسانه‌ای استفاده از فضای مجازی را ارتقا دهیم باعث کاهش جرایم این حوزه است.

-۳۷۰۰ واحد صنفی پلمپ شد که با رشد ۶۴ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

-نزدیک به ۵۲۰ هزار اوراق قضایی را ابلاغ کردیم.

-۸۵۰ هزار جلسه آموزش همگانی برای ۶۰ هزاز نفر از جامعه هدف برگزار شد

-۱۵ تا ۲۴ سال میانگین سنی ۳۰درصد از بازداشت‌شدگان توسط پلیس است.

-پلیس خادم و پشتیبان مردم است و زمانی می‌توانیم موفق باشیم که از حمایت شهروندان برخوردار شویم.

-دست ما به سمت رسانه‌ها دراز است تا بتوانیم به اهداف دست یابیم.

-احساس مسوولیت را در جامعه باید افزایش داده و از انجام رفتار ناراحت‌کننده با دیگران خودداری شود تا نزاع به وجود نیاید. رعایت حق دیگران و افرایش فضایل اخلاقی و درستکاری و داشتن واکنش خوشبینانه نسبت به یکدیگر هم از دیگر مواردی است که مانع از وقوع جرم می شود.

-پلیس در ویترین شیشه‌ای است که همه مشاهده می‌کنند. از مردم و رسانه‌ها انتظار داریم بر ما نظارت کنند.

-در عوارضی چالوس پلاک ۸۷ خودرو دستکاری شد که با متخلفان برخورد کردیم.

-در فضای مجازی با کسانی مواجه هستیم که شناسنامه‌دار نبوده و هر خبری که بخواهند منتشر کرده و ایجاد ناامنی می‌کنند.

 



    ©2013 APG.ir