تعداد بازدید: 3653

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 16 مهر 1396-7:51

درباره شنیده های برکناری دلاور بزرگ نیا

وقت ول ولی شد!

استاندار مازندران در روزهای پایانی حضور خود در این مسند، عزم خود را جزم کرده تا یکی از معدود مدیران محبوب اصلاح طلب و حامی دولت را برکنار کند. حرف در رفتن دلاور بزرگ نیا از میراث فرهنگی نیست، بلکه مشکل آۀن جاست که گزینه ای را که برای این سمت در نظر گرفته اند، از نیروهای ضعیف منسوب به دولت سابق است که پیش تر در همین اداره کل مدیر بود و کاری از پیش نبرد. اگر فلاح و مونسان به بهانه بازنشسته بودن دلاور بزرگ‌نیا، قصد جابه‌جایی این مدیر حامی دولت را دارند، بهتر است نیروی جوان و مدیر کاربلد را جایگزین وی کنند، نه نیروی امتحان پس داده و ضعیف و احمدی نژادی را. این که بخواهند فردی را که پیش‌تر در دولت پرحاشیه محمود احمدی‌نژاد مسئولیت داشت را بعد از چند سال دوباره به همان سازمان برگردانند، نه فقط ریشخندی به رای دهندگان روحانی، بلکه توهین به دانش مدیریت و عقل و خرد جمعی است. دو یادداشت و یک بیانیه را در همین زمینه بخوانید.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: انگار دولت دوم روحانی دولت واسپاری امور به مخالفان خودش است. پست‌ها از وزارت تا استانداری و مدیرکلی هبه می‌شود به آنهایی که همراه رییسی بودند و شب انتخابات دل حامیان روحانی را ریش ریش می‌کردند.

اما اصل مطلب؛ ربیع فلاح جلودار در عمر بیش از چهار ساله خود در استانداری مازندران، کارنامه خوبی در عزل و نصب‌ها ندارد. ارادت خاصی به نیروهای منتقد که نه، بلکه مخالف دولت دارد، دو روها در نزد فلاح، جایگاه ویژه‌تری دارند. نیروهای محبوب و پرکار نزدیک به دولت را یا نمی بیند و یا برمی‌دارد و کوتوله‌ها را جایگزین می‌کند.

علاقه وافر فلاح، به نیروهایی است که سابقه درخشانی ندارند، کارنامه سیاه آنها در دورانی که مسئولیتی بر عهده داشتند (که اغلب هم نیروهای دولت نهم و دهم هستند) مشخص بوده و می‌دانیم که جز حرف‌درمانی، انجام ندادند.

هر گاه هم از او سوال کنی چرا نیروهای خودی را پس می‌زنی و غیرخودی‌ها را پیش می‌کشی، پاسخ می‌دهد که برای من خودی و غیرخودی ندارد، نیرو باید سیاست‌های دولت را اجرا کند که مدیران ما این کار را می‌کنند.

فلاح که اکنون خود باید در حال خواندن غزل خداحافظی از استانداری مازندران باشد، دست به تغییراتی، همراه با رویه سال‌های کاری خود در مازندران می‌زند. در حالی که مردم به تغییر رای دادند، او به نیروهای نزدیک به دولت توجهی ندارد و آنها را از خود دور و حامیان دولت را دلسرد کرده و آرای روحانی را به سمت بی‌تدبیری و ناامیدی سوق می‌دهد، اگرچه که دولت، دولت تدبیر و امید است.

 در جدیدترین بی‌تدبیری، استاندار می‌خواهد نیروی سوخته‌ای را که در دولت احمدی نژاد کارنامه بسیار ضعیف در اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران داشته برگرداند و جایگزین مدیرکل فعلی کند.

سیف‌الله فرزانه به لطف فلاح، مدتی به فرمانداری محمودآباد رفت و اکنون داعیه بازگشت به میز سابقش را دارد.

فرزانه که در دوران مدیریت خود در گردشگری مازندران، بارها از اتوبوس دریایی صحبت کرد و در نهایت هیچ نکرد! او بیتی را از بر بود که در مصاحبه های استانی و برون استانی می‌خواند و موجب شادی جماعت می‌شد: "عید آمد و وقت ول ولی شد/ هنگام شکوفه هلی شد". خواندن مکرر این شعر نهایت هنر فرزانه بود.

فرزانه این اواخر 160 نیرو را یک لنگ در هوا نگه داشته بود و نمی توانست حقوق آن ها را بدهد و همه در آستانه اخراج بودند. بزرگ‌نیا اگر هیچ کاری در اداره کل گردشگری مازندران نکرده باشد، ساماندهی و به روز کردن حقوق این افراد و نیروی کاری جوان را در راستای شعار سال مقام معظم رهبری انجام داد.

اگر فلاح و مونسان به بهانه بازنشسته بودن دلاور بزرگ‌نیا، قصد جابه‌جایی این مدیر حامی دولت را دارند بهتر است نیروی جوان و مدیر کاربلد را جایگزین وی کنند، نه نیروی امتحان پس داده و ضعیف و احمدی نژادی را.

می‌گویند همه اتفاق‌ها از دستگیری برادر حسن روحانی شروع شد و این انفعال در انتصابات به کل کشور تسری پیدا کرده است و... اما این که بخواهند فردی را که پیش‌تر در دولت پرحاشیه محمود احمدی‌نژاد مسئولیت داشت را بعد از چند سال دوباره به همان سازمان برگردانند، نه فقط ریشخندی به رای دهندگان روحانی، بلکه توهین به دانش مدیریت و عقل و خرد جمعی است!

مردم از روحانی و مدیران روحانی، تدبیری فراتر از آنچه در شعار آمده را انتظار دارند. تغییرات لحظه آخر فلاح، درمان ماندن در مسئولیت برای او نیست.

*بیانیه کمپین تغییر در مازندران

طبق خبر دریافتی، ربیع فلاح_جلودار در ایام پایانی حضور خود در استانداری مازندران قصد معامله ارکان مدیریت استان با اصحاب قدرت را در سر می پروراند تا شاید بتواند با این شیوه غیر اخلاقی، مدتی بیشتر بر سریر قدرت باقی بماند! البته او همزمان با این معامله گری، تحقیر تشکیلات اصلاح طلبان استان را نیز نشانه گرفته است!!

ظاهرا اولین قربانی این معاملات پشت پرده، دلاور بزرگ نیا دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران (منطقه مازندران) و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان است!

کمپین تغییر در مازندران به فلاح جلودار هشدار می دهد دست از بداخلاقی سیاسی و دهن کجی به تشکیلات اصلاح طلبان مازندران بردارد؛ همچنین به دولت محترم و ریاست محترم جمهور هشدار می دهیم هر گونه تاخیر در عزل استاندار مازندران منجر به سلب اعتماد شهروندان مازندرانی نسبت به دولت دوازدهم و تضعیف سرمایه های اجتماعی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان مازندران خواهد شد.

لذا ضمن تاکید مجدد بر ضرورت تغییر سریع استاندار مازندران، انتخاب استاندار جدید از بین یکی از چهار گزینه پیشنهادی مجمع روسای ستاد دکتر روحانی را واجد اهمیت می دانیم.

 همچنین از جناب مهندس نریمان ریاست محترم ستاد دکتر روحانی در مازندران انتظار می رود بدون فوت وقت، نسبت به پیگیری موضوع مدیریت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و جلوگیری از هتک حرمت تشکیلات اصلاح طلبان استان توسط استاندار، اقدام فوری به عمل آورند.

*به احترام خدمات ارزنده دلاور بزرگ نیا

-ناصر جهان آرا

واگذاری مدیریت اجرایی در دوره دوم دولت روحانی به جریان به اصطلاح اصول گرایی و در واقع بسیاری از فرصت طلبان حکایت بر سر شاخ بن بریدن است.

متاسفانه در دوران دولت به اصطلاح عدالت محور بسیار مدیران اصلاح طلب به دلایل مختلف حذف شدند.

اگر واقعا به مدیران اصلاح طلب حاضر و فعال در صحنه سیاسی امروز کشور که تمام عیار در انتخابات فعلی از اصلاح و اعتدال دفاع و جامعه را در جهت پیروزی دولت تدبیر و امید بسیج کردند و در واقع اصولگرای واقعی بوده و به اصول و آرمانهای انقلاب وفادارند، اعتماد شود و آنهایی که مدیران کارآمد فعلی هستند حفظ نموده و مدیران جدید شایسته هم دعوت به کار شوند بدون شک دولت تدبیر و امید در این دوره بیش از پیش موفق خواهد بود و مردم هم از جریان اصلاحات نا امید نخواهند شد که البته دود نا امیدی به چشم سران هر دو جریان مدعی اصولگرایی و اصلاح طلبی  خواهد رفت .

تغییر مدیریت کلان اجرایی استان مازندران خواست و مطالبه عموم فعالین سیاسی، نمایندگان احزاب، شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و ستادهای سراسر استان است و ماه هاست بر سر مدیر جایگزین بین نیروها حرف و حدیث و اختلاف نظر وجود دارد.

در این شرایط پیچیده، خبری که این روزها نگران کننده است تلاش در جهت تغییر مدیریت گردشگری استان است که مدیر فعلی آن آقای دلاور بزرگ نیا شخصیتی  کارآمد و اصلاح طلب است.

در واپسین روزهای مدیریت کلان اجرایی استان، این عزل نامبارک و انتصاب کسی که ظاهرا در ابتدای دولت اول روحانی از همین سمت و به دست همین استاندار عزل شده است، به نظر می رسد از دخالت نیروهایی حکایت دارد که نه خواهان تحول بلکه مشتاق گرفتن ماهی از آب گل آلود و خواستار  تثبیت جایگاه جناب فلاح و بازگشت به عقب بوده و این ناامیدی را در فعالان سیاسی و مردم شریف مازندران که با قاطعیت به دولت تدبیر و امید اعتماد کرده اند، به دنبال خواهد داشت.

اگر قرار است جریان اصلاحات و اعتدال شکست بخورد حداقل بگذارید این شکست به دست خودشان اتفاق بیفتد نه آنکه در دولت اعتدال، مدعیان اصولگرایی با اشتباهات فاحش که در گذشته دیدیم کارها را خراب نموده و خرابکاری های شان به حساب اعتدال و اصلاح گذاشته شود.

 


  • دوشنبه 17 مهر 1396-12:30

    ...الان صنعت اب تعطيل..بازم دنبال رانت هستي ممد جون..

    • يکشنبه 16 مهر 1396-9:42

      ربیع فلاح ما واقعا از شما تشکر می کنیم بخاطر خدمات ارزنده تان به جریان اصولگرایی و فریز کردن اصلاح طلبان و حامیان دولت در مازندران.
      دست مریزاد ربیع جون تو انتخاب جمنایی


      ©2013 APG.ir