تعداد بازدید: 2259

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 4 آبان 1396-12:37

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خبر داد:

افتتاح ۹ پروژه در هفته گرامی‌داشت پدافند غیرعامل

سید یدالله نبوی: ۹ پروژه در هفته گرامی‌داشت پدافند غیرعامل افتتاح می شود/ اگر مردم اطلاع کافی در رابطه با پدافند غیرعامل ندارند، همه ما مقصریم/ دیزل ژنراتور تمام بیمارستان ها بررسی شد تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشوند/ سدهای مازندران در راستای پدافند غیرعامل تست شد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید یدالله نبوی -مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران- با اشاره به اینکه این نهاد یک مجموعه نوپاست، اضافه کرد: اگر مردم اطلاع کافی در رابطه با پدافند غیرعامل ندارند، همه ما مقصریم و در این رابطه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در بودجه امسال همه دستگاه های اجرایی که از اعتبارات تملک دارایی برخوردار شدند، موظف و موکلف اند یک درصد از اعتبارات را به طرح های عمرانی با ماهیت پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

نبوی از اجرای 223 کلاس آموزشی، 121 رزمایش، 25 همایش و 29 نمایشگاه در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این هفته 9 پروژه در مازندران افتتاح می‌شود.

وی در رابطه با همگانی کردن پدافند غیرعامل گفت: امسال دانش آموزان 3 هزارمدرسه و 26 هزار کلاس درس، پدافند غیرعامل را فرا می‌گیرند.

نبوی از تست سدهای مازندران در راستای پدافند غیرعامل خبرداد و تصریح کرد: در این رزمایش، دریچه های سدها بررسی شده و رهاسازی آب در رودخانه ها انجام می‌شود و به افرادی که در مسیر سدها بیتوته کرده بودند، هشدارهای لازم ارائه شد.

نبوی افزود: 160 مرکز که نقص هایی در رابطه با پدافند غیرعامل نقص داشتند، بررسی و نقص های موجود برطرف و مدیران این مراکز، الزامات و پیوست ها را اجرایی کردند.

وی یادآور شد: دیزل ژنراتور تمام بیمارستان ها بررسی شد تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشوند.

این مسوول با بیان اینکه بسیاری مدارس ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی شدند، ادامه داد: ویدئو کنفرانس کالبد شهری با وزیر کشور درباره مقاوم‌سازی مدارس را شنبه برگزار می‌کنیم‌.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی همه باید کمک کنند چراکه پدافند غیرعامل نهاد نوپا است، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم بدون سلاح درمقابل هر گونه تهدید مقاوم باشیم.

نبوی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان در زمینه پدافند غیرعامل آموزش دیدند، گفت: برای نهادینه شدن پدافند غیرعامل در ادارات، مسئولان و کارشناسان حراست ادارات آموزش دیدند.

 



    ©2013 APG.ir