تعداد بازدید: 3452

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 4 آبان 1396-12:49

نخستین گفتگوی گزینه استانداری مازندران با مازندنومه؛

در تراز ملی مدیری تاثیرگذار بودم/ مازندران را می شناسم

محمد اسلامی ورنامخواستی: در مقیاس ملی کار کرده ام و همواره بخشی از فضای کاری من به استان مازندران مربوط می شد/ در تراز ملی مدیری تاثیرگذار بودم و می توانم در مازندران هم منشا اثر باشم/ به محض ورود به استان سریع شروع به کار کرده و اقدام غیرضرروی انجام نمی دهیم/ هرکس تعهد، تخصص، صداقت، امانت، دانش کافی، قدرت پاسخگویی و مدیریت مطلوب را داشته باشد، می تواند همکار ما شود. هر چند نیروهای بومی که این شاخص ها را داشته باشند، در اولویت خواهند بود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: محمد اسلامی ورنامخواستی نامی است که گزینه نهایی استانداری مازندران شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، او به زودی به ساری خواهد آمد و به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران پس از انقلاب، جای ربیع فلاح جلودار را خواهد گرفت که از شهریور 92 تا کنون در این سمت قرار داشت.

 اسلامی متولد یکم مهرماه 1335 اصفهان و دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال 1358 در مقطع کارشناسی است و مدرک کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان را هم از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال 1360  گرفت.

هم چنین او دارای و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383 است.

مدیریت اجرایی پروژه بخش عمران بنیاد مستضعفان در اوایل دهه 60 جزو نخستین فعالیت های اجرایی اوست. اسلامی سپس مجری طرح‌های عمرانی مرزهای شرقی کشور در کمیته انقلاب اسلامی، مسؤول امور فنی و مهندسی کمیته انقلاب اسلامی و معاون فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی بین سالهای 63 تا 66 شد.

او آن گاه تا سال 74 معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ بود. از این سال تا سال 82 اسلامی، مدیرعاملی شرکت هواپیماسازی ایران، سپس تا سال 84 قائم‌مقامی سازمان صنایع هوا فضا و تا سال 86 ریاست موسسه آموزش و تحقیقاتی صنایع دفاعی را برعهده داشت.

معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع  آخرین فعالیت اجرایی اسلامی است. او هم چنین از سال 93 تا کنون معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران بوده است و چند تشویق نامه از رهبری، رییسان جمهور و وزیران دفاع دارد.

*در تراز ملی مدیری تاثیرگذار بودم

با محمد اسلامی جدی ترین گزینه استانداری مازندران، تلفنی گفتگو کردیم. او در این گفتگو  بیان داشت که با وجود اصرارهای اصفهان، دولت از او خواسته به مازندران برود.

اسلامی در ابتدای گفتگوی خود با مازندنومه، با بیان این که مازندران تاثیرگذاری بالایی در مسایل مختلف کشور دارد و باید در تراز ملی دیده شود، افزود: امیدوارم با حضور خود کمک کنم تا نقش مازندران در سطوح ملی پررنگ تر شود و به کمک هم شاهد اعتلای همه جانبه این استان باشیم.

وی در ادامه به پرسش های ما پاسخ داد.

*از کی متوجه شدید گزینه استانداری مازندران هستید و شناخت شما از مسایل این استان چه قدر است؟

- باید بگویم من هم اکنون در اصفهان از سوی همه جناح ها و گروه ها تحت فشار هستم که در استان خودم –اصفهان- خدمت کنم، اما اراده دولت بر این است که استاندران باید غیربومی باشند. این تصمیم قاطع دولت و یک تصمیم ملی است و دولت دلایلی منطقی برای این نظر و دیدگاه خود دارد.

چند روزی می شود که اطلاع کسب کردم باید به مازندران بیایم و به مردم اینجا خدمت کنم. چون در مقیاس ملی کار کرده ام، همواره بخشی از فضای کاری من به استان مازندران مربوط می شده و شناخت نسبی از این استان دارم. این شناخت و آگاهی در دولت روحانی بیشتر هم شده است. تصورم این است که در تراز ملی مدیری تاثیرگذار بودم و می توانم در مازندران هم منشا اثر باشم.

    *وقتی وارد مازندران شدید، مهم ترین برنامه شما در چه حوزه ای است؟ تصور ما این است که اولویت با حوزه اقتصادی و گردشگری است.
   
-   باید در این زمینه به استعداد جمعیتی و سرزمینی رجوع کرد و این مهم ترین نگرش باید باشد. به طور طبیعی بر اساس شرایط استان مازندران بحث گردشگری بااهمیت است. البته نگاه ما گردشگری پایدار و متوازن است و در این سمت و سو جهت گیری خواهیم داشت. هدف ما این است که از همه ظرفیت های موجود استان بهره گیری و مطابق با الگوی پیشرفت، منابع لازم را برای سرمایه گذارها فراهم کنیم. ایجاد محیطی که امنیت خاطر را برای سرمایه گذاری ایجاد کند و منجر به توسعه پایدار و کسب درآمد برای مردم استان شود، در اولویت خواهد بود.

  *برای اجرای برنامه های تان در استان به چه قدر زمان نیاز دارید؟

- ما نمی توانیم معطل شویم و فرصت بسیار محدود است. خیلی زود کارمان را آغاز و عملیاتی خواهیم کرد. به محض ورود به استان سریع شروع به کار کرده و اقدام غیرضرروی انجام نمی دهیم. سابقه ام نشان می دهد که همواره به فوریت کار را آغاز و پیش برده ام و فرصت سوزی نکرده ام.

   برای انتخاب همکاران تان در استان از نیروهای بومی استفاده می کنید یا ترجیح می دهید همراه خودتان نیرو هم بیاورید؟

- هرکس تعهد، تخصص، صداقت، امانت، دانش کافی، قدرت پاسخگویی و مدیریت مطلوب را داشته باشد، می تواند همکار ما شود. هر چند نیروهای بومی که این شاخص ها را داشته باشند، در اولویت خواهند بود. وقت ما محدود است و کاری جهادی باید در استان صورت پذیرد. این را هم بگویم من هرجا سمت مدیریتی گرفتم، یک نفره رفتم.

*از ظرفیت های نیروهای حامی دولت در استان چگونه استفاده می کنید؟

- ابتدا عرض کنم قرار نیست عده ای سوار قطار شوند و عده ای پیاده. شاخص های من همان هایی است که در سئوال قبلی عرض کردم. به جمعی از نمایندگان مازندران که حضوری با آن ها دیدار داشتم و به تعدادی دیگر که تلفنی صحبت کردم هم گفتم که شرط لازم برای پیشرفت استان اجماع و یکپارچگی است. ما وظیفه داریم به مردم امید و نشاط و روحیه بدهیم و دغدغه های مردم و نظام را برطرف کنیم.

*   به عنوان آخرین سئوال بفرمایید که نگاه شما به رسانه ها انقباضی و بسته است یا به فضای باز و انتقادی اعتقاد دارید؟

- رسانه ها دریچه ای هستند که از طریق آن مردم ما را می بینند. رسانه باعث می شود عملکرد مدیران شفاف باشد و ما نیاز به نقد رسانه ها داریم. همه باید کمک کنیم که ظرفیت ها و استعدادهای استان مازندران به طور کامل استفاده شود و دستیابی به این مهم بدون همکاری همه جناح ها و طیف ها و نیروها امکان پذیر نیست.

* تشکر می کنیم که با مازندنومه گفتگو کردید.

- می دانید که حالا زمان مصاحبه نبوده، اما بر اساس شناختی که از شما کسب کرده ام، با شما گفتگو کردم. امیدوارم رسانه های استان در زمان حضورم در مسیر توسعه استان کمک کنند و کنار ما باشند.


  • جمعه 5 آبان 1396-17:49

    اقا ما خسته شدیم از بس گزینه عوض کردن. همین اسلامی بیاد قال قضیه کنده بشه. فلاح دیگه کار نمی کنه و تعطیل کرده

    • جمعه 5 آبان 1396-9:9

      ...صادقي خيلي كثيفي كه سانسور ميكني..

      • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 4 2
        پنجشنبه 4 آبان 1396-22:33

        با درهم کشیدن سگرمه هاظاهرش را که جدّی نمایان نموده است در صورتی که اسلام مردم را به داشتن روی گشاده و خندان تشویق می نماید . امیدواریم در کارش جدّی باشد و نه در ظاهر .

        • پنجشنبه 4 آبان 1396-17:1

          ممنونم از رييس دولت كه نيروي ارزشي و ولايي رو براي استان انتخاب كرد...علي اقا به اون ستادهاي حمد و نمد و اينا سلام برسونين با اون نامه هاشون...

          • پنجشنبه 4 آبان 1396-23:5

            تو از کجا فهمیدی ارزشی و فلانه؟! آها چون گفتند سرداره؟ خیالت رو راحت کنم که طرف سردار نیست و امریکا درس خونده. کارگزارانیه. ارزشی هم هست نه به اون معنا که تو از ارزش می دونی. ارزشی یعنی دروغ نگی و اختلاس نکنی. ارزشی به احمدی نژادی ها نمی گن. به خاتمی می گن که در نهایت سلامت نفس و پاکدستیه

            • جمعه 5 آبان 1396-15:35

              اگه خاتمی پاکه و عرزشیه لابد ترامپ هم عرزشی و پاکه.

              • جمعه 5 آبان 1396-17:48

                ترامپ رو دقیقا می شه با محمود شما مقایسه کرد عزیز دل برادر. عکساشون رو کنار هم ندیدی چه به هم میان؟ هر دو بی عقل


          ©2013 APG.ir