تعداد بازدید: 3456

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 آبان 1396-17:46

با حضور نماینده تهران در مجلس، معلمان و فعالان سیاسی اصلاح طلب،

همایش منزلت و معیشت معلمان تا افق ۱۴۰۰ در ساری برگزار شد

در همایش منزلت و معیشت معلمان تا افق ۱۴۰۰  مطرح شد:  ما از آموزش و پرورش مازندران راضی نیستیم. قاسمی با ۳۵ سال سابقه کاری بازنشسته است/انجمن اسلامی معلمان مازندان موافق گزینه غیراصلاح‌طلب برای مازندران نیست/ از بعضی نمایندگان شدیدا گلایه‌مند هستیم/ مطالبات معلمان به جز در دوره خاصی از دولت اصلاحات، در سرلوحه امور قرار نگرفته است/ چرا دانشگاه فرهنگیان به خود اجازه می‌دهد از هرجا نیرو بگیرد/ باید بین رفتن پای صندوق و مسائل ملعمان، تفاوت قائل شویم/ ممنوع‌التصویر شدن نگرانی جدی دارد/ نگران وضعیت حصر در کشور هستیم+گفتگوی مازندنومه با داود محمدی عضو فراکسیون امید مجلس


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: همایش منزلت و معیشت معلمان تا افق ۱۴۰۰ عصر جمعه با حضور داود محمدی -نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور- در ساری برگزار شد.

مهدی احمدی‌فولادی -رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران- در این همایش گفت: درخشان‌ترین دوره فعالیت انجمن اسلامی معلمان در دولت اصلاحات بود.
در ۱۹ شهرستان انجمن اسلامی معلمان با ۲۴۰ نفر نیرو داریم.

وی با بیان این که اراده قوی برای حل مشکل فرهنگیان در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: اهمیت آموزش و پرورش برای مسوولان کشور ما نهادینه نشده است.

احمدی فولادی با اشاره به این که معلمی که انسان می‌سازد نباید در فقر و بدبختی باشد، افزود: کشور با این وضعیت هرگز پیشرفت نمی‌کند.

وی با بیان این که اگر کار معلم تحسین برانگیز است باید در عمل هم نشان دهید نه اینکه فقط تمجید کنید، تصریح کرد: معلمی که مشکل معیشت دارد هرگز نمی‌تواند نیروی مفید تربیت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که ما عدالت می‌خواهیم، گفت: عدالت درباره همه بازنشستگان کشور به شکل یکسان اجرا شود.

وی با یادآوری این که تغییر نگرش و بهبود روش درباره معلمان باید اجرا شود، افزود: ما از آموزش و پرورش مازندران راضی نیستیم. قاسمی -مدیرکل آموزش و پرورش مازندران-  با ۳۵ سال سابقه کاری بازنشسته است. ضمن احترام به کسانی که مشغول کار هستند، تحول در آموزش و پرورش را خواستاریم.

*  موافق گزینه غیراصلاح‌طلب برای مازندران نیستیم

در این همایش جمعی از نمایندگان انجمن اسلامی معلمان در شهرستان های مختلف استان مازندران نظرات خود را بیان کردند.

علی کریمی نماینده منتخب غرب استان گفت: انجمن اسلامی معلمان مازندان موافق گزینه غیراصلاح‌طلب برای مازندران نیست. باید از میان چهار گزینه کریمی‌مله، طاهرنژاد، نریمان و رحمان‌زاده یک نفر برای استانداری مازندران انتخاب شود‌.

وی با بیان این که چرا دانشگاه فرهنگیان به خود اجازه می‌دهد از هرجا نیرو بگیرد جز قشر فرهنگی، افزود: می‌خواهیم از تجارب ارزنده پژوهشگران استان استفاده شود.

کریمی گفت: چه شد پژوهش را فراموش کرده و هسته‌های پژوهش را تعطیل کردند؟

سجادی نماینده انجمن اسلامی معلمان از نکا بیان کرد: کشور امروز به همبستگی و آشتی ملی نیاز دارد. از فراکسیون امید انتظار داشتیم زودتر مناقشه ۸۸ را پایان دهد و کشور در گذشته باقی نماند.

قربانی نماینده انجمن اسلامی معلمان از آمل اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ جهانگیری را به عنوان گزینه ریاست‌جمهوری برمی‌گزینند.

سید یحیی میری هم از ساری اظهار کرد: مطالبات معلمان به جز در دوره خاصی از دولت اصلاحات، در سرلوحه امور قرار نگرفته است.

وی با بیان این که برای آینده آموزشی این مرز و بوم باید نظام آموزشی پایدار در نظر گرفت، افزود: از بعضی نمایندگان شدیدا گلایه‌مند هستیم، چون شعار و عملکرد آنها به ویژه در حوزه مطالبات معلمان همخوانی ندارد و فراکسیون مطالبات معلمان تشکیل نشده است.

صرفه‌جو نماینده بازنشستگان هم با بیان این که شان و منزلت معلمان رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: غیر از دانش‌آموزی که از ترس نمره به ما احترام گذاشت، جای ما در کجای جامعه است؟

وی ادامه داد: اگر معلمی شغل انبیاست چرا نباید مثل حضرت سلیمان زندگی کنیم؟ ما زیر خط فقر هستیم.

*باید بین رفتن پای صندوق و مسائل ملعمان، تفاوت قائل شویم

محمدعلی گندمی -معاون انجمن اسلامی معلمان کشور- نیز گفت: مشکلات فرهنگیان فقط  مسائل مادی و منزلتی نیست و باید به درون خودمان هم برگردیم.

وی با بیان این که تنها مسیر برای اصلاح امور، حرکت اصلاح‌طلبانه تاریخ است و حتی شعار امام حسین(ع) هم همین بوده است، افزود: تا نیروهای شایسته و سالم در صدر امور نباشند کشور در مسیر درست قرار نمی‌گیرد.

گندمی با اشاره به این که برای پیگیری ساختاری معتقدیم باید سازمان انجمن اسلامی معلمان تشکیل شود و این طرح را به دولت ارائه داریم و در دست بررسی است، ادامه داد: اگر مطالبه نکنیم هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.

وی با بیان این که تقاضا داریم انجمن اسلامی معلمان نقش بیشتری در تصمیم‌گیری‌های کشور داشته باشد، تاکید کرد: بر اساس قانون، احزاب با جمعیت کم، منحل می‌شوند و احزابی می‌توانند فعالیت کنند که در کنگره سالانه آنها حداقل ۳۰۰ نفر شرکت کنند.

گندمی با اشاره به این که باید بین رفتن پای صندوق و مسائل ملعمان، تفاوت قائل شویم، تصریح کرد: البته این باعث نمی‌شود مطالبه نکنیم.

سیاوش اسلامی سوادکوهی -سخنگوی انجمن اسلامی معلمان مازندران- در این همایش بیانیه انجمن را قرائت کرد.

*ممنوع‌التصویر شدن نگرانی جدی دارد

داود محمدی -نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس- در این همایش گفت: انجمن اسلامی معلمان بزرگترین تشکل اصلاح‌طلب در کشور است.

وی با بیان این که از روی کار آمدن دولت اصلاحات انجمن اسلامی معلمان دوباره جایگاه خود را پیدا کرد، افزود: سعی ما به عنوان تشکل سیاسی و صنفی این بود که در چهارچوب اصلاح‌طلبی فعالیت کنیم.

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور تصریح کرد: انجمن اسلامی معلمان مدافع انقلاب اسلامی است و بر سر این ارزش‌ها پافشاری می‌کند.

وی با بیان این که در دنیای امروز فعالیت‌های سیاسی را باید در درون احزاب شکل داد و وجود حزب و تشکل‌های سیاسی ضروری است، گفت: ممنوع‌التصویر شدن نگرانی جدی دارد که انقلاب و ارزش‌ها را در خطر قرار می‌دهد.

محمدی با اشاره به این که درباره شخصیتی که وجودش انقلاب است چنین صحبت‌هایی می‌شود‌، افزود: اگر قرار است ریشه انقلاب از جای دیگری زده شود باید ریشه آقای خاتمی را بزنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نگران وضعیت حصر در کشور هستیم و باید وحدتی که از ابتدای انقلاب مطرح کردیم در کشور ادامه یابد و در مجلس به دنبال رفع این مسئله هستیم.

این مسئول تصریح کرد: در برجام حرکت‌های خوبی انجام دادیم اما دوباره شاهد هستیم دنیای استکباری حرکت‌های نادرست انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این که دنبال اعتلای آموزش و پرورش هستیم و در چهارچوب اساسنامه باید مشکلات آموزش و پرورش را احصا کنیم، تاکید کرد: کشور در شرایط مناسبی نیست. حرکت‌هایی که آمریکا انجام داد و دوباره با مشکلات اقتصادی مواجه شدیم.

محمدی با بیان این که کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد که بدون توجه به آموزش و پرورش به موفقیت دست یابد، گفت: همچنان تعلیم و تربیت اولویت کشور ما نیست.

وی با اشاره به این که مسائل دانشگا‌ها و آموزش و پرورش حل شود مشکلات اقتصادی هم رفع می‌شود، افزود: امروز با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: رفع مشکلات کشور نیاز به افراد عاقل و معتقد دارد.

وی در پایان گفت: به گزینه پیشنهادی زیر علوم گفتم  تو را دولت روحانی معرفی کرده است و رای روحانی هم از جانب اصلاح‌طلبان است و اصلاح‌طلبان به عنوان روسای دانشگاه‌ها باید انتخاب شوند.

*اجازه دهید تا یکشنبه صبر کنیم

خبرنگار مازندنومه در حاشیه همایش با داود محمدی -نماینده تهران در مجلس- گفتگو کرد.

به نظر شما گزینه پیشنهادی وزارت علوم از مجلس رای اعتماد کسب می‌کند؟

غلامی جلسات مختلفی با کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات داشته است. مسایلی را در کمیسیون و فراکسیون مطرح کردیم و پاسخ داد. بسیاری از مواردی که در فضای مجازی درباره او مطرح شده را رد می کند. نقدهایی را طرح کردیم. قرار است فراکسیون در روز یکشنبه قبل از جلسه رای اعتماد مجلس، نشستی را با غلامی داشته باشد و نظر نهایی را اعلام کنیم.

تصور می کنید رای می آورد؟

اجازه دهید تا یکشنبه صبر کنیم.

در صحبت‌هایتان اشاره کردید به غلامی گفته‌اید رای دولت از اصلاح‌طلبان است. آیا انتظار بحقی  نبود که دولت از میان گزینه‌های اصلاح‌طلب فردی را به عنوان وزیر علوم معرفی می‌کرد؟

 وی در گذشته جزو تشکل های اصلاح طلب کشور و عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها بود، ضمن اینکه نظرات اصلاح طلبی را رد نکرده است.

بالاخره مواردی از غلامی در فضای مجازی منتشر شده است. در این زمینه چه پاسخی دارید؟

همه این مسایل را با او طرح کردیم و مدارکی آورد که ناظر بود وی سعی کرده آن اتفاقات نیفتد و مقصر نیست.

آیا بیم آن نمی رود با حضور غلامی در وزارت علوم، با فضای بسته دانشگاه‌ها مواجه شویم و کرسی‌های آزاد اندیشی مدنظر مقام معظم رهبری تحت‌الشعاع ریاست غلامی قرار گیرد؟

اجازه دهید مجلس در روز یکشنبه تصمیم بگیرد. این گونه نیست که غلامی به تنهایی تصمیم بگیرد. در وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش و تحقیات و نهادهای سیاسی تاثیرگذارند و جای نگرانی نیست.

 



    ©2013 APG.ir