تعداد بازدید: 3108

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 15 آبان 1396-17:10

عصر دوشنبه با حضور وزیر کشور؛

«اسلامی» سکان استانداری مازندران را در دست گرفت

طبرسی: مازندران نیروهای خوبی دارد و انتظار داریم استاندار جدید از نیروهای خودی استفاده کند/ ربیع فلاح: بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد اقتصادی در مازندران معرفی شده است/ رحمانی فضلی: استانداران ما باید مشی اعتدال داشته باشند/ اسلامی: مازندران را به صدر تراز توسعه‌یافتگی کشور ارتقا می‌دهیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه استاندارهای مازندران عصر دوشنبه در استانداری مازندران برگزار شد.

آیت‌الله نورالله طبرسی در این مراسم اظهار کرد: مازندران جزو استان‌هایی است که از ابتدا علوی بود و تا امروز زیر پرچم ائمه اطهار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استاندار جدید در مسیر توسعه بیشتر استان کار کند، گفت: مازندران استانی برخوردار از زیبایی‌های الهی است اما در چهار دهه اخیر نتوانستیم این استان را به جایگاه مناسب برسانیم و محرومیت‌ها در جای خود وجود دارد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: با وجود کارهای انجام گرفته در دولت‌های مختلف اما توقع و انتظاری که در رفع محرومیت‌ها داشتیم، رفع نشد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه استانداری می‌خواهیم که چهره مازندران را تغییر دهد، ادامه داد: مازندران نیروهای خوبی دارد و انتظار داریم استاندار جدید از نیروهای خودی استفاده کند.

وی گفت: عمران و آبادانی نیازمند اعتبار است و وزیر کشور باید اعلام کند چقدر اعتبار به این استان اختصاص می‌دهد تا استاندار جدید بر اساس پولی که دارد وعده دهد.



*ما ثروتمندان فقیر هستیم

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در این مراسم اظهار کرد: مازندران استان کشاورزی و اقتصاد مردم بر پایه کشاورزی بوده و کشاورزی پایدارترین بخش اقتصادی در کشور است.

حسین نیازآذری با بیان اینکه ، ۳۱ درصد صادرات غیر نفتی، ۱۳ درصد اشتغال، تامین ۸۰ درصد مواد غذایی کشور، 14 درصد تولید ناخالص ملی و تامین 90درصد مواد اولیه بخش کشاورزی بر عهده مازندران است، افزود: ۲۳ درصد اشتغال مازندران، 26.7درصد تولید ناخالص استان و 6 میلیون تن تولید محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی، هم در حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم بابل با اشاره به اینکه ما ثروتمندان فقیر هستیم، زمین داریم اما در فقر به سر می‌بریم، گفت: باید چاره ای اندیشید تا این فقر را از این استان و مردم برداریم.

وی تصریح کرد: در فصل برداشت مرکبات قرار داریم و امروز مرکبات مازندران خریدار ندارد و صادرات مرکبات مازندران باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه شاهد واردات برنج غیرضروری آن هم در مازندران هستیم.

نیازآذری با بیان اینکه مجمع نمایندگان به عنوان یک فرصت در خدمت دولت است و در این زمینه باید هم افزایی کنیم، خاطرنشان کرد: روز  گذشته مصادف با ۱۴ آبان و روز مازندران، شاهد تصادف ناگوار در محور سوادکوه بودیم که نشان می‌دهد از زیرساخت مناسب در حوزه راه برخوردار نیستیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: گردشگری مازندران باید مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می‌کنیم ستاد راهبری مازندران با حضور سه قوه شکل گیرد تا به سرانجام برسیم.

وی در پایان یادآور شد: مبارزه با فساد در دستگاه اداری و اجرایی از درخواست‌هایی است که از وزیر کشور داریم تا با دولت الکترونیک از این فساد پیشگیری کنند.

*امیرآباد منطقه آزاد شد

استاندار سابق مازندران هم اظهار کرد: مازندران به لحاظ اینکه قطب کشاورزی است تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه آب‌های سطحی مازندران باید مهار شود و امروز ۱۱.۵ درصد از آب‌های سطحی مازندران مهار می‌شود، افزود: این کار در اولویت دولت است و ۴۸۰ میلیون یورو فاینانس تصویب شده و باید پیگیری شود.

وی گفت: با وجود کمبودهای دولت درباره تامین نیاز اعتباری، اقدامات خوبی در مازندران انجام شده است.

استاندار سابق مازندران با بیان اینکه تا پایان سال آینده همه روستاهای مازندران گازکشی می‌شود، ادامه داد: در طرح تحول سلامت هم مازندران از رتبه خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری مازندان از ۱۲.۸ به ۹.۵ درصد در تابستان امسال رسیده و البته به این معنی نیست که همه مشکلات بیکاری در مازندران رفع شده باشد.

ربیع فلاح با بیان اینکه خبر خوشی برای مردم مازندران دارم، گفت: بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد اقتصادی در مازندران معرفی شده است.



* بنا نداریم به هر انتقادی پاسخ دهیم

وزیر کشور در این نشست اظهار کرد: تصمیم ما در دولت این بود با جابه‌جایی در سطوح استانداران از دانش و تجربیات استاندارها استفاده کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه مازندران جزو استان‌هایی بوده که در مدت خدمتم در دولت، موفق بوده است، افزود: در حوزه وحدت و همدلی هیچ مشکلی در مازندران نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه امنیت جزو استان‌های بسیار خوب است که این امنیت را مدیون شورای تامین هستیم، گفت: حادثه خاص و مهمی که در حوزه ملی و استانی، مشکل‌زا باشد در مازندران نداشتیم.

این مسئول با بیان اینکه مردم مازندران در حوزه سیاسی مشارکت خوبی داشته و با دولت تعامل دارند، تصریح کرد: انتخابات خوبی از نظر مشارکت و سلامت در مازندران برگزار شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید بدانیم دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و با تورم ۴۵ درصدی و تحریم‌های شدید، چه اقداماتی انجام داد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت بخشی از وقت خود را برای رفع تنش‌های بین‌المللی اختصاص داد، اظهار داشت: این مسئله موضوعی ملی بود و همه باید پای کار می‌آمدند تا مشکل رفع شود هرچند که درباره این توافق بین‌المللی، عده‌ای این روزها دبه کرده و آبروی خود را می‌برند.

وی افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم یک میلیون بشکه نفت می‌توانستیم بفروشیم و اکنون به بیش از دو میلیون بشکه رسیده است.

این مسئول گفت: دستگاه‌های اجرایی ما در این شرایط کار کردند و داوری‌ها باید بر اساس شرایط باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچوقت خودمان را در حاشیه مسائل سیاسی قرار نمی‌دهیم و تعهد ما با مردم است، ادامه داد: همه اظهار نظر می‌کنند و آنجا که نیاز بدانیم به برخی انتقادها که منصفانه نیست پاسخ می‌دهیم و بنای این را نداریم به هر انتقادی پاسخ دهیم و مدیران ما هم از چنین شیوه ای استفاده می کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مازندران استانی حماسه‌آفرین و ولایی است که مردم آگاه و همیشه در صحنه دارد، خاطرنشان کرد: مازندران از هر منظر استان بی‌نظیری است و می‌تواند پیشرو باشد.



وی یادآور شد: استان‌هایی مانند مازندران می‌توانند در سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری امکانات جزو استان‌های جلودار باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استانداران ما باید مشی اعتدال داشته باشند، تصریح کرد: اعتدال یک امر عقلی و مشروع و پذیرفته شده عمومی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: کسانی که در مشی اعتدال گام بر‌می‌دارند با هر رویکرد سیاسی، درمسئولیت‌ استانداری انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تجربه اصل دیگری است که در این زمینه مدنظر داریم، اظهار کرد: هماهنگی و تعامل هم اصلی مهم در انتخاب استانداران است، استانداران هم مدیرانی را انتخاب کنند که توان اجرای کار داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه محور کار در استان‌ها قانون است و همه باید به قانون تن دهیم، ادامه داد: منافع مردم و امنیت هم مسائل دیگر در این حوزه است، اقناع‌سازی و مشارکت دلی را در ایجاد هماهنگی مهم می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه  دولت‌های اصولگرا نیروهای اصولگرا و دولت‌های اصلاح‌طلب هم نیروهای اصلاح‌طلب بر سر کار می‌آورند و کسی هم خرده نمی‌گرفت‌، تصریح کرد: دولت ما هم اعتدالی است و باید نیروهای اعتدالی را درمسئولیت‌ها قرار دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت نخست دولت است، اقتصاد را باید باز کنیم تا مردم وارد شوند، خاطرنشان کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی هم دومین اولویت کاری دولت است.



*مازندران را به صدر تراز توسعه‌یافتگی کشور ارتقا می‌دهیم

استاندار جدید مازندران در پایان این مراسم اظهار کرد: در اجرای برنامه‌ها شاهد موفقیت‌هایی بودیم اما با آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی در مازندران مواجه هستیم.

محمد اسلامی با اشاره به این که با شعار توسعه پایدار برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود، افزود: با تشکیل اتاق فکر از نیروهای درون و برون‌استانی، توسعه متوازن را شکل دهیم.

وی گفت: مسائل در مقیاس محلی، راه حل‌های ساده‌تر دارد و نباید این مسائل را به سطح کشور برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه مازندران را به صدر تراز توسعه‌یافتگی کشور ارتقا می‌دهیم، خاطرنشان کرد: شرق و غرب استان، مازندران است و به توسعه متوازن فکر می‌کنیم.



*قرار نیست نماینده ها به جان هم بیفتند

نماینده نوشهر و چالوس در واکنش نسبت به اعلام منطقه آزاد در مازندران که توسط ربیع فلاح اعلام شد، خطاب به وزیر کشور گفت: ما مازندران یکپارچه‌ایم و نمایندگان مازندران را به جان هم نندازید. قرار نیست نکته‌ای اینجا گفته شود و ما به جان هم بیفتیم.

قاسم احمدی لاشکی افزود: قرار است ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود که مازندران سهمی در آن ندارد.

در این نشست نیازآذری و نجفی نمایندگان مردم بابل، شاعری نماینده شرق مازندران، اسماعیلی نماینده نور و محمود آباد و شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.



همچنین تعدادی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی هم با تجمع در مقابل استانداری مازندران خواستار اجرای تبصره 10 ماده 17 بودند. بر اساس این ماده قانونی، معلمان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی باید تعیین وضعیت می شدند اما قانون فقط برای معلمان پیش دبستانی اجرا شده است.

.


  • سه شنبه 16 آبان 1396-9:37

    امان و صد درد از فرصت طلبی جناحی که مازندران را به نابودی کشانده است. دایه ی مهربان تر از مادر! والله نوبره!


    ©2013 APG.ir