تعداد بازدید: 3190

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 15 آبان 1396-17:21

شهردار جدید قائم شهر در گفتگو با مازندنومه با مطرح کرد:

ساختار مدیریت پرسنلی را اصلاح می کنیم/ نیروی جدید جذب نمی کنیم

بهمن معین پور: مهم‌ترین مشکل حال حاضر شهرستان قائمشهر، مشکلات ترافیکی‌ شهر است/ بدهی‌ها و حجم تعهدات شهرداری قائم‌شهر زیاد است/در آینده‌ای نزدیک برنامه خود را در نشستی با حضور اصحاب رسانه اعلام خواهم کرد/ اشراف کاملی روی جزئیات پروژه میدان جانبازان ندارم و اولین قدم برای این پروژه مطالعات لازم در خصوص آن است/ سعی ما این است ساختار مدیریت پرسنلی را اصلاح کنیم و قطعا تا ماه‌های آینده نیرو جذب نخواهیم کرد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس هفته گذشته دکتر بهمن معین پور با کسب 8 رای مثبت  ویک رای سفید اعضای شورای شهر قائم‌شهر به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

او که متولد بهمن ماه 1349 است، کارشناسی را در رشته مهندس عمران، کارشناس ارشد را در رشته مدیریت اجرایی و مدرک دکتری خود را در رشته مدیریت استراتژی کسب و کار دریافت کرده است.

ریاست بر نظام مهندسی شهرستان‌های قائم‌شهر، سیمرغ و شهر ارطه، عضو اصلی کمیته آموزش کانون مهندسی، نایب رئیس شرکت مازندنظام مازندران، مدیرعامل شرکت مهندسی تحکیم، عضویت در هیئت رئیسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیریت پیمان و رسیدگی نوسازی مازندران (سازمان نوسازی و تجهیز کشور) و کارشناس ساختمان اداره کل نوسازی استان از دیگر سوابق شهردار جدید قائم‌شهر است. به بهانه این انتخاب با معین پور که گرایش سیاسی اصلاح طلبانه دارد، هم کلام شدیم.

مازندنومه: ابتدا بفرمائید چه شد که اعضای شورای شهرقائم شهر از بین گزینه های مختلف،به شما اعتماد کردند؟

در ابتدا پروردگار متعال را به این دلیل که به من توفیق حضور در سمت شهرداری قائم‌شهر داد، شکرگزارم . تلاش خواهم کرد تا این لطف او و اعتماد اعضای شورای شهر را جبران کنم و خادمی شایسته برای مردم شهرستان در شهرداری باشم. البته انتخاب من به معنای ناتوانی و بی‌برنامگی سایر دوستان نیست و به همین دلیل تلاش خواهم کرد تا از ایده‌ها، خلاقیت‌ ها و توان مدیریتی این افراد بهره ببرم.

مازندنومه: مهم‌ترین مشکلات شهر قائم‌شهر را چه می‌دانید؟

شهر قائم‌شهر دارای مشکلات اقتصادی و پیچیده‌ای است که نوع برخوردی متفاوت در مدیریت شهری را می‌طلبد. ما در این شهر منابع انسانی موثری فراوانی داریم اما برای استفاده از آن و یا برای سرمایه گذاری برنامه در خور شانی مشاهده نکردیم.

از طرف دیگر مهم‌ترین مشکل حال حاضر شهرستان مشکلات ترافیکی‌ شهر است که اگر حل شود چابکی جریان حمل و نقل را شاهد خواهیم بود. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد بدهی‌ها و حجم تعهدات شهرداری قائم‌شهر است اما باید در این زمینه بر خلاف شعار‌زدگی صادقانه اعتراف کرد امروزه 99 درصد شهرداری‌های کشور بدهی دارند و در واقع این نوع درایت در اجرای پروژه‌های عمرانی و عملیاتی است که سبب توسعه شهرها می‌شود.

مازندنومه: بفرمائید برنامه و اولویت شما برای مدیریت شهری شهرستان قائم‌شهر چیست؟

من عضوی از جامع مهندسین هستم و خوب می‌دانم شهری به توسعه می‌رسد که در آن تعامل و هم‌فکری جدی گرفته شود. برای این مهم ياري از سازمان‌ها، نهادهاي مديريتی و برنامه‌ريز شهری ضروری است تا نگرش مشارکتي براي تشويق مديريت و برنامه‌ريزي با استفاده از ظرفیت‌ها صورت گیرد.

با این اقدام فرهنگ سازی، توانمندسازی و ایجاد افزایش ظرفیت در شهرداری‌ها برای استقرار نظام مدیریت خدمات مهندسی طرح های توسعه و عمران شهری و ساختمان سازی با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

در خصوص اولویت هم باید بگویم در گام اول به ترمیم ساختار شهرداری در آینده‌ای نزدیک دست می‌زنم تا در مسیر شهری چابک و توسعه یافته گام برداریم. در این راه چشم انتظار حمایت و راهنمایی نخبگان شهری هستم.

مازندنومه: به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت‌های شهرستان قائم‌شهر شاهد تامین اعتبار و بودجه از راه عوارض و ساخت و ساز هستیم. در واقع درآمد پایدار نداریم، شما برای مقابله با این آسیب چه راهکاری را مورد پیش‌بینی قرار دادید؟

درآمد ناشی از عوارض و خدمات مهندسی در شهرها بین 25 تا 30 درصد است و نمی‌تواند به تنهایی سبب حل مشکلات شهرها شود. در این زمینه باید از مساعدت سایر دستگاه‌ها بهره جست تا توانمندسازی با اتکا بر اجرای طرحهای توسعه شهری و ارائه خطوط راهبردی و هدایت شهرداری‌ها برای شناسایی و احیاء محیط‌های با ویژگیهای فرهنگی و گردشگری صورت گیرد.

ما باید آسیب شناسی و بررسی نظام هدایت و کنترل ساخت و ساز در داخل محدوده و حریم شهری و تبیین مکانیزم‌‌های نظارت وکنترل مناسب با هماهنگی دستگاههای ذیربط را جدی بگیریم و امنیت سرمایه‌گذار و توسعه سرمایه‌گذاری را تامین کنیم. در آینده‌ای نزدیک برنامه خود را در نشستی با حضور اصحاب رسانه برای آگاهی مردم اعلام خواهم کرد.

مازندنومه: در خصوص کندبودن روند اجرای پروژه‌ی روگذر میدان جانبازان توضیح می‌دهید؟

 اشراف کاملی روی جزئیات این پروژه ندارم و اولین قدم برای این پروژه مطالعات لازم در خصوص آن است، با توجه به آن که بنده در زمینه  مدیریت پیمانها (پیمان و قراردادها) تخصص دارم، در خصوص جزئیات پرونده مطالعات لازم را انجام می‌دهم و امیدوارم تا پیمانکار با انتخاب بنده به عنوان شهردار و رسیدن ثبات در مدیریت شهری در این زمینه گام بردارد.

مازندنومه: به عنوان آخرین سوال، در برخی شهرها برای انتصاب شهرداران شاهد زد و بند هستیم. در شهرداری قائم‌شهر چطور؟

پیشینه بنده کاملا مشخص است و فکر نکنم این موضوع در شهر قائم‌شهر موضوعیت پیدا کند، اعضای این دوره شورا نشان دادند که سلامت و پاکدستی دارند و هیچگاه وارد این فضا نمی‌شوند، تمام سعی ما این است ساختار مدیریت پرسنلی را اصلاح کنیم و قطعا تا ماه‌های آینده نیرو جذب نخواهیم کرد. اگر هم لازم شود تا نیرویی جذب کنیم ملاک ما قانون است نه توصیه افراد.

 


  • پنجشنبه 18 آبان 1396-14:35

    از جناب دکتر معین پور استدعا داریم قائمشهر را نجات دهند. متاسفانه در زمان شهردار سابق شهر به قهقرا رفت و مردم قائمشهر به معنای واقعی کلمه از شورا و شهردار سابق بی زار شده اند. شهرداری بدهی های بسیار زیادی دارد. مدیریت ناکارامد انچنان بر شهرداری قائمشهر سایه انداخته است که امیدواریم با انتخاب شهردار جدید شهرداری را از نیروهای منتسب به شهردارو شورای سابق که بار مالی فراوانی تحمیل کرده اند پاک و نجات دهید

    • پنجشنبه 18 آبان 1396-14:35

      درود بر شهردار اصلاح طلب قائمشهر

      • چهارشنبه 17 آبان 1396-9:56

        اقای شهردار میدان جانبازان رو رسیدگی کنند. حال مون بهم خورد از این وضعیت پروژه

        • سه شنبه 16 آبان 1396-15:36

          برای مهندس معین پور از نیروهای خوب همسو با دولت ارزوی موفقیت می کنیم


          ©2013 APG.ir