تعداد بازدید: 2764

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 آذر 1396-11:48

مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری:

مجلس اصلاحیه قانون حقوق معلولان را در دستور کار قرار دهد

دکتر سید سعید آرام: مجلس اصلاحیه قانون حقوق معلولان را در دستور کار قرار دهد/ در مازندران بالغ بر ۵۰ هزار معلول را زیرپوشش بهزیستی داریم/۱۲هزار و ۴۰۰ معلول از بهزیستی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند/ هیچ معلولی در استان در نوبت دریافت وسائل کمک توان بخشی نیست/ رضا صادقی -خواننده پاپ- مهمان همایش بزرگ معلولان مازندران است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: دکتر سید سعید آرام در نشست خبری گفت: تغییر باورها و نگرش نسبت به معلولیت، کلید ارتباط موثر جامعه با معلولان است.

وی با بیان این که جامعه معلولان هر کشوری بزرگترین اقلیت با ظرفیت‌های بالا هستند و توسعه پایدار نیازمند استفاده از این ظرفیت است، تصریح کرد: اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، آرزوی این قشر از جامعه است.

اصلاحیه این قانون تهیه و در مجلس یک بار تصویب و توسط شورای نگهبان رد شد و این اصلاحیه اکنون در پیچ و خم‌های مجلس است و تقاضا داریم مجلس رسیدگی به این اصلاحیه را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به این که در مازندران بالغ بر ۵۰ هزار معلول را زیرپوشش بهزیستی داریم، افزود: از این تعداد، بزرگترین نوع معلولیت مربوط به معلولان جسمی حرکتی با ۴۵ درصد است. معلولان ذهنی با ۲۹درصد در رده دوم و شنوایی با ۱۳درصد و اختلالات بینایی با ۱۰ درصد و ۹ درصد اختلالات روانی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان این که ۱۲هزار و ۴۰۰ معلول از بهزیستی مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۱۰۶ مرکز در استان به معلولان خدمات ارائه می‌دهند که ۶۴ مرکز به صورت روزانه فعالیت می‌کنن،د ۲۴ مرکز شبانه و ۱۸ مرکز ویزیت هم از جمله مراکزی است که به معلولان خدمات می‌دهند.

آرام با اشاره به این که ماهانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه این ۱۰۶ مرکز است، تاکید کرد: هیچ معلولی در استان در نوبت دریافت وسائل کمک توان بخشی نیست و سال گذشته بیش از ۲۸ میلیارد ریال و در ۶ ماهه نخست امسال هم ۱۵ میلیارد ریال در این زمینه هزینه کردیم.

وی با بیان این که سهمیه تسهیلات اشتغالزایی معلولان در مازندران سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بوده و امسال به ۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: تسهیلات ۱۵ میلیونی سال گذشته هم امسال به ۲۰ میلیون تومان رسیده است و در ۶ ماهه امسال ۱۱۰۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.



این مسئول با اشاره به این که از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش کشور تقاضا داریم نسبت به به‌کارگیری نکردن معلولان، تجدید نظر کرده و توانمندی‌های معلولان را درک کنند، افزود: قانون سه درصد جذب معلولان هم الزام‌آور است.

وی با اشاره به این که تاکنون ۴۰ واحد مسکن معلولان در مناطق شهری تحویل داده شده، یادآور شد: از ۹۰ واحد باقی مانده ۷۰ واحد مربوط به مسکن مهر است که ۲۰ واحد  آماده واگذاری و ۵۰ واحد در مرحله نازک‌کاری است. ۲۵ واحد مسکن معلولان هم به شکل خودمالکی است.

آرام با بیان این که فردا ۵۰ واحد خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذار می‌شود، بیان کرد: از ۱۲۸ واحد مسکن معلولان در روستاها ۷۹ واحد واگذار شد و ۴۹ واحد هم پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: فردا با حضور رئیس سازمان بهزیستی، سامانه ملی کاهش طلاق و همچنین سامانه مراکز اقامتی هم برای نخستین بار رونمایی می‌شود که برای معتادان طراحی کردیم. هم چنین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست را که توسط خیران ساخته شده، افتتاح می‌کنیم.

وی در پایان گفت: رضا صادقی -خواننده پاپ- مهمان همایش بزرگ معلولان مازندران است که این مراسم فردا در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار می‌شود.



    ©2013 APG.ir