تعداد بازدید: 2879

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 آذر 1396-22:46

خبرنگاران در برابر نمایندگان

مجمع نمایندگان: همدل هستیم، فقط بر سر منطقه آزاد اختلاف داریم!

نانواکناری: می خواهیم سه منطقه آزاد هم در مازندران محقق شود/نیازآذری: استاندار  نیروهایی با تفکر جهادی به‌کارگیری کند/ رضیان: نمی دانم شما خبرنگاران مازندران چه نگاهی به نمایندگان مجلس دارید که فقط نیمه خالی ظرف را می بینید/ یوسف نژاد: در استان شایستگی ایجاد سه منطقه آزاد را داریم/ یوسفیان ملا: نمایندگان مازندران بیش از 10 برابر بودجه ملی، پول به استان آوردند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: نشست خبری رئیس مجمع نمایندگان مازندران، امروز با صحبت های سخنگوی مجمع شروع شد.

ولی الله نانوا کناری در کمال آرامش و در فضایی بسیار دوستانه، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

عمده تاکید خبرنگاران بر نبودن فضای همدلی در مجمع نمایندگان مازندران و کارکرد تشریفاتی این مجمع بود اما همانطور که عنوان شد نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، با لبخند به این سوالات پاسخ داد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم که به همراه سایر نمایندگان در نشست استاندار حضور داشت با تاخیر به این نشست آمد. نجفی نماینده مردم بابل، یوسف نژاد نماینده مردم ساری، احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس، رضیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ، اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد و در دور آخر هم یوسفیان ملا نماینده مردم آمل وارد این نشست شدند.

اصرار خبرنگاران بر وجود اختلاف در مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به رفتار تعدادی از نمایندگان در روز معارفه استاندار در مقابل وزیر کشور، موجب عصبانی شدن تعدادی از نمایندگان شد که بیشترین واکنش را رضیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ داشت.

*فرازهایی از سخنان ولی الله نانوا کناری در نشست خبری مجمع نمایندگان مازندران:

-مجمع نمایندگان مازندران جمع بسیار صمیمی و همراه هستند اما خواسته‌های نمایندگان نسبت به حوزه انتخابیه آنها متفاوت است. بحث منطقه آزاد هم در همین مطالبات حوزه انتخابیه است.

- ضمن دنبال کردن مطالبات حوزه انتخابیه، می خواهیم سه منطقه آزاد هم در مازندران محقق شود.

-نگاه دولت بر این بود استانداران بومی نباشند و ما در مجمع به دنبال گزینه بومی بودیم. شناختی که از استاندار مازندران دارم فردی توانمند و لایق است و امیدوارم این شناخت ما را در استانداری هم محقق کند.

-در بحث محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات مجمع نمایندگان ورود کرد تا جلوی توزیع برتج وارداتی گرفته شده و برنج مازندران توزیع شود.

تولید مرکبات در مازندران بسیار خوب است و در دیدار امروز با استاندار مازندران موضوع صادرات مرکبات را مطرح کردیم.

-کار کارشناسی و بی‌طرف در مازندران برای منطقه  آزاد را می‌پذیریم اما نگاه سلیقه‌ای را قبول نداریم. صحبت‌های ما در روز معارفه استاندار مازندرن اشاره به این داشت که کار کارشناسی انجام شود. اگر فلاح استاندار بود الان توضیح می‌دادم چون الان نیست پس نمی‌گویم. فلاح کارگروه تخصصی تشکیل داد و بودجه آن را تامین کرد اما چرا از نظر کارشناسی در این زمینه برگشت.

-اگر اختلاف وجود دارد نشان از کدورت نیست. به دنبال این هستیم با نگاه کارشناسی، بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

-جلسه تودیع و معارفه جای مطرح کردن این مسئله نبود. این برای ما ابهام‌برانگیز بود که چرا استاندار سابق آن صحبت‌ها درباره منطقه آزاد را در آن نشست اعلام کرد.

- نگاه ما این است افراد شایسته در مسند کار قرار گیرند. نمایندگان به تغییر در مدیریت‌های استان تمایل دارند و اگر درباره عزل و نصب، مشاوره بخواهند نظر می‌دهیم.

-نمایندگان مازندران در منافع استانی همصدا و همراه هستند. مجمع به دنبال پیگیری پروژه جاده سوادکوه و هراز است اگرچه در حوزه انتخابیه برخی نمایندگان قرار نگیرد.

-ضعف مدیریت در سطح استان مطرح است و مجمع این را پیگیری می‌کند اما آیا تغییر مدیریت‌ها در اختیار مجمع نمایندگان است؟

* فرازهایی از سخنان حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

مجمع نمایندگان منعکس کننده نیازمندی‌های مردم در کنار دو وظیفه اصلی مجلس است و در امور اجرایی ورود پیدا نمی‌کنیم.

-شرایط تولید مرکبات در مازندران بسیار مناسب است و در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور تقاضا کردیم نسبت به مرکبات و برنج مازندران تمهیدات لازم صورت گیرد.

-در برنامه ششم توسعه برای اقتصاد کشاورزی مازندران طرح‌هایی را پیش‌بینی کردیم و مسئولان باید پیگیری کنند.

-در مورد ضعف مدیریت‌ها به شکل کلان باید توجه کرد اما در سر جمع نیازمند تحرک بیشتر در استان هستیم.

-به استاندار تاکید کردیم نیروهایی با تفکر جهادی به‌کارگیری کند. نقاط ضعف و قوت در دستگاه‌های مختلف وجود دارد.



*فرازهایی از سخنان قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

- هماهنگی نمایندگان بسیار خوب است اختلاف نظر ما در منطقه آزاد است باید مطالبات استان را از دولت بخواهیم.

-رسانه ها ظرفیت بندرهای نوشهر و امیرآباد و فریدونکنار را به تصویر بکشید تا جبران خسارت چند ۱۰ ساله مازندران بشود.

*فرازهایی از سخنان عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس:

-در پیگیری منافع استانی، اختلافی بین نمایندگان مازندران وجود ندارد و اختلاف سلیقه و نظر در بین همه نمایندگان را شاهد هستیم.

- نمی دانم شما خبرنگاران مازندران چه نگاهی به نمایندگان مجلس دارید که فقط نیمه خالی ظرف را می بینید، محور سوالات شما این گونه نباشد که نمایندگان به شکل عمده به دنبال این هستند که مدیران شهرستانی را جابه جا کنند و یا اختلاف نظر داشته باشند.

- یک سال و نیم از عمر تصدی مجلس گذشته و 90 درصد از مدیران گذشته در مسئولیت خود باقی مانده اند. در 21 استان، استاندار غیربومی انتخاب شده و مازندران هم یکی از این استان ها است. ممکن است شما تصور کنید استاندار غیربومی نتواند ظرفیت ایجاد کند. نقدهایی در گذشته داشتیم و امروز هم در جلسه با استاندار مطرح شد. کمی با همکاران ما لطیف تر باشید، در سطح ملی و استانی ارتباطات خوبی با رسانه ها داریم، ما همه دوست هستیم و رفاقت داریم.

*فرازهایی از سخنان علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

-همانطور که شما از نظر صنف به کار خود پایبند هستید نماینده هم در مقابل حوزه انتخابیه چنین وظیفه‌ای دارد. اما مسائل ملی هم مطرح است که نمایندگان به شکل جمعی پیگیری می‌کنند.

-در عین چندگانگی در ۹۰ درصد مسائل همسو هستیم. مسیر برای تصویب منطقه آزاد مشخص است.

-در استان شایستگی ایجاد سه منطقه آزاد را داریم. در کمیسیون شوراها با استدلال اعلام کردم مازندران درخواست ایجاد سه منطقه آزاد دارد و  منطقه بندر امیرآباد را پیشنهاد دادم.

-مازندران از نظر ما کلانشهر است اگر در منطقه‌ای امکان رشد فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و سایر ظرفیت ها وجود دارد باید به این رشد کمک کنیم.

-مازندران به اندازه کافی تاوان تشتت را پس داده و اکنون مجمع توافق نسبی درباره کلیات استان دارد.

*فرازهایی از سخنان یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس:

-670 میلیارد تومان سال گذشته بودجه ملی به استان اختصاص یافت. برای فیروزکوه سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان پول گرفت.

-نمایندگان مازندران بیش از 10 برابر بودجه ملی، پول به استان آوردند، استان های دیگر این کار را نکردند. در باره پروژه ملی و عمرانی مگر می توان قول داد؟ اطلاعات شما باید به اندازه اقیانوسی با عمق سه و چهار سانتی متر باشد یعنی باید همه جا سرک بکشید، باید بدونید سایر منابع که می گویم چیست چون می خواهید سوال بپرسید. 

-پروژه عمرانی مانند عمر انسان است و هیچکسی ضامن نیست بر اساس حدس و گمان، می گویند و ممکن است هیچوقت آن اتفاق نیفتد. اگر برای پول مانده می شود گفت کار نکرده اند. پروژه هراز هیچوقت تعطیل نیست اگر نیمه شب جمعه هم در هنگام عبور از این مسیر، مشاهده کردید پروژه تعطیل است به من زنگ بزنید.

-پروژه عمرانی دست خداست، پول هم باشد ممکن است به خاطر شرایط جوی نتوان پروژه را جمع کرد.

علی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد در مجلس از برگزاری بزرگداشت روز مجلس در تاریخ ۱۶ آذر در نور با حضور وزیر ارتباطات خبرداد.

 



    ©2013 APG.ir