تعداد بازدید: 3347

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 13 آذر 1396-9:16

نماینده مردم قائم شهر در مجلس:

بیشتر مدیران مازندران ضعیف هستند/دولت با 12 ابر چالش مواجه است

عبدالله رضیان: رایزنی با مدیران ملی و استانی را بهتر از استیضاح می دانم و معتقدم نباید اولین گام استیضاح باشد/98 درصد اعتبارات دولت صرف هزینه های جاری می شود/ استاندار مازندران دارای برنامه و راه حل کوتاه مدت را برای برخی مشکلات استان را مورد مطالعه قرار داده است/ بیشتر مدیران مازندران ضعیف هستند و نتوانستند انتظارات را بر آورده کنند/ دولت با 12  ابر چالش مواجه است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: عبدالله رضیان، نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس،در نشست خبری که به مناسبت روز مجلس در محل فرمانداری شهرستان قائم شهر با بیان اینکه مهم ترین وظایف نماینده بعد از قانون گذاری بر اساس چهار رکن تذکر، طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح از مسئولان است، اظهار کرد: ترجیح می دهم به جای آنکه با طرح سوالهای بی مورد در روند کار مسئولان اصطکاک ایجاد کنم، به تعامل با دستگاههای اجرایی روی بیاورم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بالغ بر سیصد سوال در نوبت مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: رایزنی با مدیران ملی و استانی را بهتر از استیضاح می دانم و معتقدم نباید اولین گام استیضاح باشد.

رضیان با بیان اینکه مجلس خانه ملت است و باید برای رفاه ملت گام بردارد، افزود: معمولا شعارها و نگاههای کاندیداها با ورود به مجلس تغییر می کند اما به طور کلی از ابتدای انتخابات به شعارمحور بودن اعتقادی نداشتم.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه فضای من از ابتدای حضورم در انتخابات نقد سازنده بود، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه چالش های جدی داشته و داریم که یکی از آنها آسیب های زیر ساختی در حوزه راه است.  

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه حل معضل ترافیک جاده سوادکوه با رایزنی های نمایندگان مجلس به نتیجه رسید، گفت: برای این منظور 202 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد اما برای ادامه مسیر و تملک سه کیلومتری در حوزه سرخ کلا 50 میلیارد تومان دیگر اعتبار در نظر گرفته شد که تنها پنج میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

رضیان با انتقاد از اینکه 98 درصد اعتبارات دولت صرف هزینه های جاری می شود، اظهار کرد: وضعیت جاده های کشور در برخی مناطق نظیر جاده سیمرغ به جویبار، بهنمیر و بسیاری از جاده های حوزه انتخابیه مطلوب نبود که برای حل این مشکل بودجه ملی در نظر گرفته شد.

*منابع در حوزه عمرانی به صورت اوراق است

وی با بیان اینکه بیشتر منابع در حوزه عمرانی به صورت اوراق  است، افزود: در بخش ورزش  حوزه انتخابیه 28 سالن نیمه کاره وجود داشت که با استفاده از بودجه 27 صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده 60 درصد این پروژه ها تا پایان سال به اتمام می رسد.

عضو حقوقدان کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برای نوسازی ورزشگاه شهید وطنی سیصد میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان مازندران در نظر گرفته شده بود، گفت: با رایزنی های انجام گرفته این اداره کل بودجه را به میزان پانصد میلیون تومان  افزایش داد که البته امیدواریم با رایزنی مسئولان و وزیر ورزش و جوانان شاهد افزایش اعتبار در این بخش باشیم.

*عملکرد مثبت دولت در حوزه بهداشت و درمان

رضیان با بیان اینکه گسترش خدمات حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید مطلوب بود، گفت: در بیمارستان عزیزی جویبار دو بخش و سه اتاق عمل و در بیمارستان شهدای زیراب اوژانس و بخش قلب راه اندازی شد.

 نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به راه اندازی  16 خانه سلامت در حوزه انتخابیه، گفت: بیمارستان رازی قائمشهر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و در حال حاضر منتظر تحویلش به وزارت بهداشت هستیم.

رضیان با بیان اینکه هزینه ساخت بیمارستان رازی 50 میلیارد تومان است، اظهار کرد: حاج محمدی مشاور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور در سال گذشته 27 میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان در نظر گرفت و قرار شد 23 میلیارد تومان دیگر  از طریق پرداخت وام از بانک ملی به علوم پزشکی تامین شود و بازپرداخت وام از طریق در آمد بیمارستان باشد.

*نساجی بزرگترین چالش شهرستان قائم شهر

عضو حقوقدان کمیسیون صنایع مجلس همچنین با اشاره به چالش های موجود در بخش صنعت و معدن گفت: مهم ترین چالش در حوزه انتخابی کارخانه های نساجی، البرز مرکزی، کک سازی البرز و تراوس شیرگاه است.

وی با بیان اینکه کارخانه نساجی قائم شهر بیشترین مشکل را در این حوزه انتخابیه دارد، اظهار کرد: کارخانه نساجی شماره یک قائم شهر 200 پرسنل دارد که با واگذاری این کارخانه به شهرداری قرار شد تا کارخانه به شهرک صنعتی رستم کلا منتقل شده و در  زمین کنونی پارک و مراکز خدماتی تعریف شود.

رضیان با اشاره به اصرار سازمان خصوصی سازی بر واگذاری  کارخانه نساجی شماره یک در اختیار ایدرو ( سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) به بخش خصوصی گفت: برآورد قیمت این کارخانه 69 میلیارد تومان بود اما برخی به دنبال آن بودند که کارخانه را با مبلغ چهارده میلیارد تومان به فروش برسانند.

وی با انتقاد از وضعیت شهرک صنعتی بشل و رستم کلا گفت: در شهرک صنعتی رستم کلا تنها برای 45 نفر اشتغالزایی شده است و در مورد شهرک صنعتی بشل  هم فقط سی درصد ظرفیت مورد استفاده قرار گرفت.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به اقدام  شهرداری برای خرید سهام این کارخانه اظهار کرد: از ابتدا مخالف این امر بودم اما با توجه به اتفاقات مربوط به کارخانه نساجی شماره دو و سه بهتر دیده شد سهام این کارخانه در شهرستان بماند.

رضیان با بیان اینکه کارخانه نساجی شماره یک با مبلغ 29 میلیارد تومان هزینه خرید و پرداخت بدهی 30 میلیارد تومانی به ایدرو به شهرداری واگذار شد، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر جدید معتقد هستند که کارخانه از زمان خرید تاکنون دارای زیان دهی بوده و باعث ایجاد تعهد مالی سنگین به شهرداری شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان کارخانه نساجی شماره 2 و 3 گفت: زمین نساجی شماره 2 متعلق به هولوسی بولدوک سرمایه گذار ترک است که 27 میلیارد یورو فاینانس دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود تا 142 میلیارد فاینانس به این سرمایه گذار ترک تعلق بگیرد، افزود: این تبعه ترک متعهد شد تا هزار میلیارد تومان در کارخانه نساجی سرمایه گذاری کند اما به تعهداتش عمل نکرد و حتی تجهیزات کارخانه در دوران او و علم بیگی  به فروش رسید.
 
*اسلامی استانداری برنامه محور
 
رضیان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجمع نمایندگان با استاندار مازندران گفت: اسلامی در جلسه امروز نشان داد دارای برنامه و راه حل کوتاه مدت را برای برخی مشکلات استان مورد مطالعه قرار داده است.

این نماینده همچنین با اشاره به گزارش صد روزه رئیس جمهور اظهار کرد: اگرچه حامی دولت بوده و هستم اما آنچه رئیس جمهور روحانی در اولین گزارش صد روزه دولت دوازدهم مطرح کرده است با واقعیت همخوانی ندارد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به اولتیماتوم استاندار مازندران به فرمانداران برای مقابله با آلودگی های زیستی محیط شهری گفت: نگاه استاندار مازندران به طرح های دانش بنیان، زود بازده و اشتغالزا است.

*مدیران مازندران نتوانستند انتظارات را برآورده کنند

رضیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشتر مدیران مازندران ضعیف هستند و نتوانستند انتظارات را بر آورده کنند، اظهار کرد: ما مشکلات زیادی داریم و مدیران ما گل و بلبل نیستند اما هیچکس نمی تواند بگوید بنده کسی را برداشتم و یا  فشار برای برکناری مدیری آوردم.

این نماینده ادامه داد: تنها اگر مدیری توانایی انجام کار را نداشته باشد، ورود کردم.

*انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نمایندگان در قانون گذاری و با بیان اینکه مبنای خروج یک قانون کمیسیون مربوطه است، اظهار کرد: امروز مسائل مربوط به حوزه بازرسی و قوه قضائی زیاد است و در این راستا قرار شد تا قوانین سخت گیرانه ای تصویب شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم چنین با انتقاد از اینکه حقوق بازنشستگان فولاد با تأخیر پرداخت می‌شود، گفت: این در حالی است که در برنامه ششم این موضوع مطرح شده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به رفع مشکلات زغال سنگ کردآباد توجه جدی داشته باشد.
 
*گاز رسانی به سوادکوه تا پایان سال آینده
 
این نماینده مجلس در مورد گازرسانی به شهرستان سوادکوه تا پایان سال 97، گفت: متاسفانه در برخی روستاها نظیر روستای بهمنان و روستای اتو به دلیل زندگی خوش نشین ها استقبال مردمی برای دریافت امتیاز گاز وجود ندارد، آن هم در حالی که هزینه گاز کشی در این مسیرها چهار برابر مسیرهای عادی برای شرکت گاز تمام شده است.
 
*لزوم تدبیر برای مقابله با چالش کسری بودجه

رضیان با تاکید بر اینکه دولت با 12  ابر چالش مواجه است که منابع در امدی دولت، صندوق بازنشستگی و فضای مجازی سه مورد از این ابر چالش ها هستند، اظهار کرد: برای مثال در خصوص منابع درآمدی در سال 94 بالاترین کسری بودجه را داشتیم و 54 درصد درآمد بودجه ای کشور محقق نشد.

وی افزود: این میزان در سال 95 به 42 درصد رسید و امسال هم تا اینجای کار 30 درصد بودجه در آمدی از 307 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای کشور، محقق نشد.

رضیان با انتقاد از اینکه بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه  98 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری کشور می شود، گفت: در کشور چهار ونیم میلیون کارمند دولت داریم که هزینه جاری برای اداره این میزان بر اساس نرخ تورم بالا می رود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: از طرف دیگر دولت نزدیک به 4 میلیون بازنشسته را تحت پوشش دارد که باید به آنها حقوق بدهد.

رضیان در پایان با بیان اینکه مستقل هستم و معتقدم بیشترین مشکل کشور مربوط به حزبی نگری است، افزود: نباید حوزه امنیت و اشتغال را سیاسی کنیم.

 


  • دوشنبه 13 آذر 1396-21:13

    انشاله تغييرات از ابفاي شهري مازندران شروع بشه

    • دوشنبه 13 آذر 1396-16:1

      برادر گرامی مسئولین استان دست پخت رای و خواسته و نظرات شما عالی جنابان و از ما بهتران هستند .از که می نالید.


      ©2013 APG.ir