تعداد بازدید: 3701

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 دی 1396-9:35

افتتاح نمایشگاه خودرو در ساری

یک قطعه ساز: مدیران جواب تلفن هم نمی دهند/همه وقت من صرف امور اداری می‌شود

نمایشگاه خودرو در ساری در حالی جمعه افتتاح شد که مسئولان در افتتاحیه آن شرکت نکردند. یکی از قطعه سازان در گفتگو با ما بیان داشت: مدیران در نمایشگاه‌ها، به نام کارآفرین نمونه به من آفرین و دستمریزاد می‌گویند، شماره تلفن می‌گیرند و می‌روند و دیگر جواب تلفن هم نمی‌دهند/ از زمانی که پرچم تولید را افراشته کردم درگیر ادارات بودم چراکه مشکلات ما با دستگاه‌های مختلف اعم از بیمه، صنایع و معادن، استاندارد و مالیات، به شکل‌های مختلف است/ تمام زمان طراحی و تولید را بدون شرکت و در زیرزمین خانه‌ام انجام دادم، پس از اینکه دستگاه‌های مختلف به سراغم آمدند به جای کمک کردن، مانع بر سر راه گذاشتند و همه وقت من صرف امور اداری می‌شود/ پس از سه ماه انتظار تماس از سوی استاندار، به دفتر وی رفتم اما مسئول دفتر استاندار سابق، من را راه نداد.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات جانبی از ابتدای دی‌ماه در ساری شروع به کار کرد که تا چهارم دی‌ماه در جاده قائمشهر به ساری در مجموعه نمایشگاهی نیاوران دائر است و بازدیدگنندگان می‌توانند از ساعت 15 تا 21 از نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی نیاوران در حاشیه برگزاری افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: در برگزاری نمایشگاه خودرو، تلاش ما بر این بود تا شرکت‌های خودروسازی قدرتمند و خارجی را وارد استان کنیم.

رضا سیاه‌منصوری اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم 2 شرکت خودروسازی قدرتمند آلمان، در این نمایشگاه حضور یافتند در حالی که این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تهران هم شرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌خواستیم برای نخستین بار ثابت کنیم این ظرفیت برای برگزاری نمایشگاه خودرو در مرکز مازندران وجود دارد، افزود: در کنار شرکت‌های خودروسازی خارجی، خودروسازان داخلی هم در این نمایشگاه حضور دارند و این فرصتی برای مازندران است.

سیاه‌منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از حضور نیافتن شرکت‌های قطعه‌سازی مازندران در این نمایشگاه، گفت: برگزاری این نمایشگاه، رویداد مهمی بود و انتظار داشتیم مسئولان استان هم در مراسم افتتاحیه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مساحت این فضای نمایشگاهی، 1.5 برابر شهر آفتاب است، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری نیازمند بستر مناسب هستیم و از استان، تسهیلات بانکی و موارد این چنینی برای سرمایه‌گذاری تقاضا نکردیم.

سیاه‌منصوری با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز، چهار سال معطل شدیم، ادامه داد: امروز 350 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و این قول را می‌دهم سال آینده این اشتغال را به 2 برابر افزایش دهم.

*استقبال شرکت های خودروسازی

همچنین مجری برگزاری نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات و لوازم یدکی ساری، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی استقبال خوبی از برگزاری این نمایشگاه کردند.

علی علیپور افزود: علاوه بر بخش خودرو و قطعات، برای حذابیت نمایشگاه از خودروهای کلاسیک هم بهره بردیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در فضای حدود چهار هزار متری، گفت: شرکت‌های خودروسازی آلمان، چین و ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

*گاهی در خلوت خود، احساس دل‌شکستگی می‌کنم

محمدباقر محمدزاده تنها قطعه‌ساز حاضر در این نمایشگاه است که نماینده فروش نبوده و خود مخترع و تولید‌کننده است. کلاچ اتوماتیک، ردیاب خودرو، دزدگیر ماهواره‌ای، سوییچ کارت، اتولایت و اتوفلاشر از اختراعات او است که به تولید انبوه رسیده و بازار فروش دارد.

محمدزاده اظهار کرد: شرکت اتاکو، طراح و تولیدکننده سیستم‌های الترونیک و مکاترونیک خودرویی و انواع نرم‌افزارهای کامپیوتری است.

وی با بیان اشاره به طراحی و تولید کلاچ اتوماتیک، افزود: بعد از تست‌های اولیه، توانستیم کلاچ اتوماتیک را به مرحله انبوه‌سازی و تجازی‌سازی برسانیم و اکنون 60 نمایندگی در سراسر کشور داریم که 200 نفر از این طریق، وارد بازار کار شدند.

مدیرعامل شرکت اتاکو با اشاره به اینکه رویکرد ما در اعطای نمایندگی، جوان بودن و نداشتن شغل است تا بتوانیم برای جوانان، اشتغال ایجاد کنیم، گفت: افراد متمول برای دریافت نمایندگی مراجعه می‌کنند اما دغدغه من اشتغال جوانان و کسانی است که از نظر مالی در سطح پایین‌تری قرار دارند.

محمدزاده تصریح کرد: به این افراد 6 ماه به شکل رایگان، آموزش می‌دهیم و سپس وارد بازار کار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ردیاب خودرو، نمونه ایرانی نداشت و از چین وارد می‌شد، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور توانستیم ردیاب خودرو را تولید کرده و به تولید انبوه برسانیم و در این زمینه هم بیش از 60 نمایندگی‌های اعطا کردیم.

محمدزاده با اشاره به ثبت اختراع دستگاه سوییچ کارت برای افزایش ایمنی خودرو، خاطرنشان کرد: یک کارت آر.اف.آی.دی در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد که با آن کارت، برق خودرو وصل می‌شود و چنانچه سارق، سوییچ خودرو را هم در اختیار داشته باشد نمی‌تواند برق خودرو را وصل کرده و خودرو را سرقت کند.

این کارآفرین با بیان اینکه گاهی در خلوت خود، احساس دل‌شکستگی می‌کنم، اظهار کرد: سه واحد آپارتمان شخصی‌ام رو فروختم و توانستم شرکت تاسیس کنم اما دریغ از اینکه کم‌ترین حمایتی از سوی مدیران استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران در نمایشگاه‌ها، به نام کارآفرین نمونه به من آفرین و دستمریزاد می‌گویند، شماره تلفن می‌گیرند و می‌روند و دیگر جواب تلفن هم نمی‌دهند ، افزود: از زمانی که پرچم تولید را افراشته کردم درگیر ادارات بودم چراکه مشکلات ما با دستگاه‌های مختلف اعم از بیمه، صنایع و معادن، استاندارد و مالیات، به شکل‌های مختلف است.

محمدزاده گفت: تمام زمان طراحی و تولید را بدون شرکت و در زیرزمین خانه‌ام انجام دادم، پس از اینکه دستگاه‌های مختلف به سراغم آمدند به جای کمک کردن، مانع بر سر راه گذاشتند و همه وقت من صرف امور اداری می‌شود.

وی با بیان اینکه زیربنای واحد تولیدی باید حداقل 200 متر باشد اما محل تولید من کمی کوچک‌تر است، ادامه داد: طراحی اولیه را انجام می‌دهم و ساخت آن را به شرکت‌های مختلف واگذار می‌کنم و نیازی به فضای بزرگ ندارم اما به همین بهانه، پروانه تولید به من نمی‌دهند و الان بدون پروانه کار می‌کنم.

محمدزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که تولید می‌کنم نو هستند، خاطرنشان کرد: چون اداره استاندارد، تعریف قبلی برای این دستگاه‌ها ندارد به دستگاه‌هایم استاندارد نمی‌دهد، از سویی ادارات از من استاندارد دستگاه را مطالبه می‌کنند و در این کش و قوس، در رفت و آمد هستم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بازار داریم، اظهار کرد: از رقابت با شرکت‌های چینی، واهمه ندارم، شرکت‌های چینی یک سال گارانتی می‌دهند من 2 سال، کیفیت تولیدات من از کیفیت تولیدات چینی بیشتر بوده و قیمت کم‌تری دارد، مشکل من با قاچاقچی‌ها است چراکه با آنها باید رقابت کنم.

محمدزاده با اشاره به اینکه سوال من این است چرا دستگاه‌ها و ادارات، اصرار بر استفاده از دستگاه چینی دارند، افزود: چند وقت قبل، به اداره برق منطقه‌ای مازندران مراجعه کردم که اصرار بر استفاده از وسایل چینی دارند، وقتی خودم را تولیدکننده معرفی کردم، مدیر پشتیبانی این اداره به حراست دستور داد از ورود من به اداره برق منطقه‌ای مازندران ممانعت به عمل آورد.

وی گفت: در مقابل، از اداره آب و فاضلاب مازندران سپاسگزارم، زمانی که در حال طراحی یک دستگاه بودم صبر کردند تا دستگاه تکمیل شود و اجازه استفاده از جنس چینی را به خود ندادند.

این مخترع ادامه داد: درباره موضوعی وقتی با اداره محیط زیست مازندران صحبت کردم، قرار بر این شد نگاه ویژه داشته باشند اما هنوز خبری نیست و به نتیجه نرسیدم.

محمدزاده تصریح کرد: وقتی به ادارات وارد می‌شوم تصور می‌کنند جوانی هستم که از آنها طلب شغل دارم در حالی که من مخترع و کارآفرین هستم و دغدغه‌ام حفظ اشتغالی است که به وجود آورده‌ام.

وی با بیان اینکه درباره ایجاد اشتغال برای جوانان در شهرهای ساری، قائمشهر و بهشهر، با استاندار سابق صحبت‌هایی کرده بودم، ادامه داد: پس از سه ماه انتظار تماس از سوی استاندار، به دفتر وی رفتم اما مسئول دفتر استاندار سابق، من را راه نداد، در حالی که می‌توانستم بزرگ‌ترین تولیدکننده ایران باشم از من حمایت نکردند.

 



    ©2013 APG.ir