تعداد بازدید: 4172

توصیه به دیگران 0

شنبه 23 دی 1396-7:19

پس از «اسنپ»؛

«تپ‌سی» به ساری آمد

مدتی پس از حضور تاکسی ها «اسنپ»، از روز شنبه تاکسی اینترنتی تپ‌سی هم دفتر خود را در شهر ساری رسما افتتاح کرد.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: ابتدا «اسنپ» و حالا «تپسی» به‌عنوان یک کسب‌وکار نوین مبتنی بر پلتفرم‌ها وارد مازندران شده اند.

پیش تر حضور این دو شرکت دانش‌بنیان در شهرهای بزرگ کشور با استقبال مردم روبه رو شده بود.

  روابط عمومی «تپ‌سی» در مازندران اظهار امیدواری کرده است که درخواست سفر برای این اپلیکیشن مانند شهرهای دیگر مورد استقبال شهروندان ساروی نیز قرار بگیرد.

تپ‌سی که از خرداد 1396  فعالیت خود را آغاز کرده، در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، مشهد و رشت حضوری گسترده دارد. این اپلیکیشن یکی از 22 نرم‌افزاری است که در حوزه سفرهای درون‌شهری در ایران فعال هستند.

بر اساس این گزارش ساری ششمین شهری است که شرکت تپ‌سی ظرف سه ماه گذشته وارد آن شده و انتظار می رود این گسترش جغرافیایی در ماه‌های آتی سرعت بیشتری بگیرد.

اپلیکیشن تپ‌سی و اسنپ رابطه ای مستقیم بین مسافر و راننده ایجاد می کند و کاربرانی که آن را بر روی موبایل خود نصب کرده اند می توانند با لمس چند گزینه به راحتی تاکسی درخواست دهند. هزینه سفر با این روش تا حدود 40 درصد کمتر از آژانس‌ها است.

مدیران تپ‌سی و اسنپ می گویند با وجود کاهش کرایه ها، هیچ لطمه ای به درآمد رانندگان وارد نمی شود؛ بلکه درآمد آنان افزایش نیز پیدا می کند. در واقع این نرم‌افزار کمک می کند تا اتلاف وقت رانندگان در خیابانهای شهر به حداقل ممکن برسد؛ به این شکل که راننده پس از پیاده کردن یک مسافر در مقصد، در همان محل باقی می ماند تا درخواست بعدی خود را به مقصدی جدید دریافت کند. با این حساب دیگر نیازی نیست راننده مسیری طولانی را طی کند تا مسافری جدید پیدا کند.

روش کار این نرم افزار برای مسافران نیز این گونه است که افرادی که متقاضی استفاده از تاکسی هستند درخواست سفر خود را از طریق اپلیکشن ارسال می کنند. به فاصله چند ثانیه از ارسال درخواست، رانندگانی که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه خدمات هستند، آن درخواست را دریافت و تایید و به سمت نشانی مسافر حرکت می کنند.

از آنجا که سفیران زیادی در سطح شهر پخش هستند، آنان آزادند که درخواستی را نپذیرند، در این حالت سفیر دیگری به آن درخواست، پاسخ مثبت می دهد. مسافر نیز می تواند پیش از رسیدن سفیر از درخواست خود انصراف دهد بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد.

هزینه سفر پیش از ارسال درخواست، مشخص شده و قابل پرداخت به صورت نقدی و آنلاین است. مسیر سفر نیز کاملا قابل ردیابی است و از این بابت امنیت سفر از روش های سنتی "بسیار بالاتر" است.

گفتنی است در حال حاضر فقط اپلیکیشن تپسی بیش از 150 هزار فرصت شغلی برای رانندگان و صدها فرصت شغلی برای دانش آموختگان جوان در شهرهای مختلف ایجاد کرده است.



    ©2013 APG.ir