تعداد بازدید: 3092

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 25 دی 1396-0:16

بنیانگذار بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان خبر داد:

تاسیس دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان دستهای مهربان در ساری

 شهرام فرجی: به زودی دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان و همچنین مرکز توانمندسازی زنان دستهای مهربان در ساری تاسیس می شود/ بیماران پولک ماهی(اکتیوز) رسماً تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان قرار گرفتند.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: دکتر شهرام فرجی -مدیر عامل بنیاد دستهای مهربان- گفت: هم اکنون بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان با 13 شعبه در کشور با جامعه هدف زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و بیماران نادر، یازدهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی ادامه داد: این بنیاد با  بیش از 1000 پرسنل و تحت پوشش درآوردنِ بیش از 3500 خانوار (بالغ بر 15 هزار مددجو) تاکنون خدمات فراوانی به مردم سراسر کشور ارائه کرده است که تاسیس بزرگترین هنرستان غیر انتفاعی در مراغه، بازگشایی بیش از 5 مرکز خدمات درمانی(گروه درمانی سبحان) به صورت خدمات دهی رایگان به جامعه هدف در 5 استان، اعزام گروههای امدادی و محموله های متعدد و عظیم کمک های مردمی به مناطق محروم و زلزله زده کشور از جمله سیستان و بلوچستان و زلزله اخیر کرمانشاه، اعزام بیماران نادر جهت درمان به خارج از کشور و تاسیس مدرسه در مناطق محروم، بخشی از این فعالیت ها است.
 
فرجی افزود: پرداخت مستمری ماهیانه به مددجویان، ارائه سبد کالا به صورت ماهیانه، ارائه خدمات غیرنقدی برای رفع نیازمندی های اولیه خانواده های بدون سرپرست، ارائه خدمات درمانی به بیماران بیماری های نادر، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و آموزش به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست جهت یادگیری مهارتهای زندگی و بالا بردن توانایی های فنی و مهارتی از اهداف این مجموعه بوده است. بر همین اساس به زودی دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان و همچنین مرکز توانمندسازی زنان دستهای مهربان در ساری تاسیس می شود.
 
مدیر عامل دستهای مهربان با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات درمانی سبحان 3 در شهریور 96 در ساری تصریح کرد: در یک سال گذشته که دستهای مهربان شعبه ساری راه اندازی شد برنامه های زیادی مدنظر قرار گرفت که اولین برنامه بنیاد که راه اندازی مرکز درمانی به صورت کاملا رایگان برای بیماران نادر و مددجویان تحت پوشش بود، انجام گرفت. البته محدوده حمایتی این مرکز تنها شامل مددجویان نبوده و عموم مردم باتوجه به شرایط مقرر می توانند از خدمات دندانپزشکی، زنان و زایمان، مشاوره، پزشک عمومی، طب سنتی و دیگر خدمات آن استفاده کنند.
 
دکتر فرجی ضمن فراخوانی مردم به شناخت بیشتر جامعه بیماران نادر، به خصوص بیماران EB بیان داشت: دستهای مهربان به زودی تنها مرکز رسمی در کشور خواهد بود که خدمات درمانی بیماران اکتیوز(پولک ماهی) را انجام خواهد داد.
 
رئیس هیات مدیره دستهای مهربان، ادامه داد: پیش از این بیماران پروانه ای(EB)، دیستروفی،  CF، گوشه و... تحت حمایت این بنیاد بوده اند اما به زودی بیماران اکتیوز که به مراتب دارای جامعه آماری بیشتری نسبت به سایر بیماری های نادر هستند تحت پوشش دستهای مهربان قرار خواهند گرفت که تمام سعی ما بر این است دغدغه ها و دردهای این عزیزان را کاهش دهیم.



    ©2013 APG.ir