تعداد بازدید: 2444

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 10 اسفند 1396-19:58

غارتگران منابع طبیعی، «مازندان» را به تاراج برده اند

در همایش درختکاری و زراعت چوب در پل سفید مطرح شد: مازندران قطب اصلی کشاورزی و فضای سبز است که امروزه دچار ناپداری و اختلال شده و غارتگران منابع طبیعی مازندان را به تاراج برده اند/ اگر در حفظ منابع طبیعی و جنگل کوشا نباشیم در 50 سال آینده دیگر جنگلی نخواهیم داشت/ یک میلیون و 200 هزار نهال در استان توزیع شده است/ مشکلات زیست محیطی کشور در دولت و اداره حل نمی شود، این یک مشکل فرهنگی - اجتماعی است که پایه و اساس آن در آموزش پرورش است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، حلیمه خادمی: همایش درختکاری و زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب جنگلهای هیرکانی شمال، همراه با کاشت ده هزار نهال در شهر پل سفید برگزار شد

رمضان پاریاو -شهردار پل سفید- در این همایش با تاکید بر اینکه جنگل های هیرکانی از نادرترین جنگل ها است و نباید مورد تخریب قرار گیرد، افزود: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی در حوزه شهری وظیفه اش حفظ و گسترش فضای سبز است.

شهردارپل سفید اظهار کرد: ده هزار نهال به نیت ده هزار شهید استان در شهرستان کاشته می شود.

*مازندران میعادگاه زیست محیطی مردم ایران است

در ادامه همایش پروفسور عطاءالله قبادیان -از چهره های علمی سوادکوه- گفت: پوشش سبز جوانمردی، انسانیت، صداقت، مقاومت و استمرار حیات را به ارمغان می آورد.

وی مازندران را میعادگاه زیست محیطی مردم ایران اعلام کرد و افزود: مازندران قطب اصلی کشاورزی و فضای سبز است که امروزه دچار ناپداری و اختلال شده و غارتگران منابع طبیعی مازندان را به تاراج برده اند.

طالبی -معاون فرماندار سوادکوه- هم تهیه چوب از جنگل، واردات و زراعت چوب را به عنوان راهکار تهیه چوب برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر فقط از زراعت چوب می توانیم به عنوان راهکار عملی بهره ببریم.



* یک میلیون و 200 هزار نهال در استان توزیع شد

جهان آرا -معاون مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نیز در ادامه همایش بیان کرد: یک میلیون و 200 هزار نهال در استان توزیع شده است و در 700 هکتار از اراضی استان زراعت چوب صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از کاشت نهال باید نظارت بر داشت و حفظ نهال ها صورت پذیرد، افزود: سوادکوه جز مناطقی است که بعد از انقلاب نه تنها از جنگل های آن کاسته نشده، به دلیل اینکه مردم از زراعت و کشاورزی دست برداشتند، جنگل پیش روی کرده است.
 
*در 50 سال آینده جنگلی نخواهیم داشت

پروفسور سلطانی -از شهروندان پل سفیدی که سالها ساکن سوئد بوده است- گفت: به فرزندان خود حفظ محیط زیست و جنگلبانی را بیاموزیم .

وی با بیان اینکه تنها ۵ درصد پلاستیک در ایران بازیافت می شود، افزود: در مازندران زباله ها را سوزانده یا خاک می کنند که با تولید گازهای سمی و وارد شدن مواد شیمیایی به دریا آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کنند. اگر در حفظ منابع طبیعی و جنگل کوشا نباشیم در 50 سال آینده دیگر جنگلی نخواهیم داشت.

*مشکلات زیست محیطی کشور در دولت و اداره حل نمی شود

درادامه برگزاری همایش خانم محمدی -نماینده سمن ها- با اشاره به اینکه کاغذ زباله نیست، تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی کشور در دولت و اداره حل نمی شود این یک مشکل فرهنگی - اجتماعی است که پایه و اساس آن در آموزش پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی زیست بوم خود را مطالعه کند، افزود: هر فرد و نهادی عملکرد خود پیرامون محیط زیست و منابع طبیعی را مورد نقد وارزیابی صادقانه قرار دهد و اقشار مردم برای حفظ جنگل در قالب یک تیم مشارکت کنند.

گفتنی است در پایان این همایش، شهردار، اعضای شورای شهر پل سفید، رئیس منابع طبیعی شهرستان و اقشار مختلف مردم نهال کاشتند .



    ©2013 APG.ir