تعداد بازدید: 2647

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 اسفند 1396-23:1

استاندار مازندران: باید از تفکر استخدام دولتی خارج شویم

محمد اسلامی: موضوع اشتغال با همه دستگاه‌ها  مرتبط است و هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید این مسئله در حوزه کاری ما نیست/ ۳۷۰۰ نفر تقاضا به سامانه کارا فرستادند که نصف آن در حوزه دامداری است و بعد ما به فکر پتروشیمی هستیم/ افرادی در گذشته پول‌های بزرگ گرفتند و امروز توان بازپرداخت ندارند/باید از شکل سنتی و تفکر استخدام دولتی خارج شویم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: محمد اسلامی در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: مدیران برنامه‌های سال ۹۷ و تکالیف برنامه ششم را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: به برش ۹۷ دستگاه‌ها به شکل کمی و شهرستان‌محور نیازمندیم و برنامه‌محوری موضوعی غیرقابل اجتناب است.

استاندار مازندران با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام باید تعیین تکلیف شود، گفت: سال ۹۷ را به این کار اختصاص دهیم، قانون هم تکلیف را در این زمینه با بخش خصوصی و مشارکت مردمی  تعیین کرده است. دستگاه‌ها  در سال جدید، عملکرد خود را در این زمینه ماهانه پایش کنند.

این مسئول با بیان اینکه تصدی‌گری با فناوری ارتباطات به کاهش بروکراسی منجر می‌شود و امروز مازندران جایگاه نخست در این زمینه را دارد اما ما از آن استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: استفاده از این زیرساخت نیاز دارد از بانک اطلاعات مشترک استفاده کنیم و بروکراسی را از جلوی پا برداریم.

اسلامی با اشاره به اینکه بعضی دستگاه‌ها لوح فشرده اطلاعات خود را به مرکز اطلاعات داده‌اند، ادامه داد: در حالی که خود باید این اطلاعات را وارد سامانه کنند تا به صورت آنلاین ارتباط بین دستگاهی صدور مجوز و استعلام را به حداقل زمان کاهش داده و راندمان را افزایش دهیم.

اسلامی با اشاره به صدور مجوز در حداقل ۴۸ روز، تصریح کرد: با استفاده از مرکز دیتا این زمان به مدت کمتری کاهش یافته و صدور مجوز در مدت کمتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مردمی کردن اقتصاد، پروژه‌هایی که محرک اصلی اقتصاد هستند را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ۱۲ محور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصویب و ابلاغ کردیم که در بهترین زمان، منجر به رونق اقتصادی می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیکاری دغدغه بزرگ خانواده‌هاست و در اغلب جلسات این موضوع را تذکر دادم و نه با شعار بلکه با ممارست می‌توان این معضل را رفع کرد، اظهار کرد: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای ظرفیت بزرگی برای کسب مهارت و ایجاد اشتغال است، در حوزهict هم برنامه‌ریزی شده تا مشاغل نوین ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه حمایت‌ها مربوط به مشاغل خرد و کوچک است تا به شکل فراگیر مشکل را حل کند، گفت:  موضوع اشتغال با همه دستگاه‌ها  مرتبط است و هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید این مسئله در حوزه کاری ما نیست.

اسلامی با اشاره به اینکه ۳۷۰۰ نفر تقاضا به سامانه کارا فرستادند که نصف آن در حوزه دامداری است و بعد ما به فکر پتروشیمی هستیم، تصریح کرد: نیاز جامعه با ذهنیت ما متفاوت است و باید به خواسته مردم توجه شود.

وی با بیان اینکه افرادی در گذشته پول‌های بزرگ گرفتند و امروز توان بازپرداخت ندارند، ادامه داد: بخشی از این تقصیر گردن ما است که نظارت نکردیم و امروز توزیع تسهیلات باید با نظارت باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ریاست‌جمهوری سامانه روستاکالا راه‌اندازی کرده تا جوانان روستایی از این سامانه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از ظرفیت پست استفاده می‌شود و دولت از این ظرفیت برای رونق اقتصادی بهره می‌برد تا ظرفیت پست به شکل کامل زیر بار رود.

این مسئول اظهار کرد: باید از شکل سنتی و تفکر استخدام دولتی خارج شویم و کسب و کار نوین راه‌اندازی شود.

اسلامی خطاب به مدیران گفت: به سیستم‌های خود نظارت داشته و مشکل مردم را حل کنید. وقتی استاندار خواسته مردم را به مدیری ارجاع می‌دهد توجه کنید، چرا اجازه می‌دهید یک کارمند هر طور که بخواهد با مراجعه‌کننده صحبت کند. حتی اگر لحن ارباب رجوع مناسب نبود نباید مقابله به مثل کنیم، ‌ما مسئول و کارمند حقوق‌بگیر دولت هستیم و وظیفه داریم پاسخگوی مردم باشیم.



وی با بیان اینکه اگر از جوانان و بانوان در مناصب اداری و مدیریتی استفاده نکنیم این یک ظلم است، افزود: سهم بانوان در مدیریت استان را باید افزایش دهیم، دادن حکم مشاوره به بانوان راه حل نیست، بانوان باید در مناصب مدیریتی قرار گیرند. بانوان در بسیاری موارد شایستگی خود را نشان داده‌اند. تاکید دولت این است که۳۰ درصد از مناصب به بانوان اختصاص یابد.

استاندار مازندران خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: اگر خانه‌تکانی می‌کنید در ادارات هم خانه‌تکانی کنید چرا برخی ادارات خیلی کثیف است.

وی در پایان گفت: مازندران میزبان گردشگران بسیاری است و دولت بر ایجاد نشاط اجتماعی تاکید دارد. مسئولان ستاد سفر وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

گفتنی است در این نشست، استاندار مازندران، حکم وزیر کشور، مبنی بر انتصاب احمد حسین‌زادگان به عنوان معاون سیاسی استاندار مازندران  را به وی تقدیم کرد.

 


  • اگر من استاندار بودم پاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 6 فروردين 1397-14:29

    جناب استاندار خدا قوت /برای موفقیت در استان لازم است تصدی امور سازمان ها را به پرسنل ساعی و با سابقه همان مجموعه بسیارید .اینجاست که ضعف ها به قوت و تهدید به فرصت بدل میشود. و پیش خرید فرصت و زمان می کنید . چرخ های پیشرفت استان بر ریل های توسعه قرار می گیرد و از پرت انرژی مالی و انسانی پیشگیری می شود .


    ©2013 APG.ir