تعداد بازدید: 2139

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 9 اسفند 1385-0:0

پشت پرده خبرهایی است

نماینده آمل گفت:پشت ماجراي فرار شهرام جزايري جريان خطرناكي مي‌بينم.


يوسفيان با بيان اين‌كه فرار شهرام جزايري را يك مساله عادي نمي‌دانم، گفت: در پشت اين ماجرا يك سوءجريان خطرناك را مي‌بينم. موضوع فرار موضوع ساده‌اي نيست و علي‌رغم به كارگيري همه امكانات، مانند اين است كه قطره آبي در زمين فرو رفته، اين نشان مي‌دهد كه يك جرياني به راحتي اين فرار را ساماندهي كرده است.

عزت الله يوسفيان-نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس- در خصوص ممنوع الخروج شدن شهرام جزايري در روز فرار وي و اين‌كه چرا قبل از فرار، قرار ممنوع الخروج بودن براي وي صادر شده است؟ گفت: پس از معرفي متهم، متهم تفهيم اتهام مي‌شود؛ بعد از دفاعيات و تفهيم اتهام، قاضي قراري صادر مي‌كند تا متهم فرار نكند، تباني نكند، حرفهايش را با ديگران هماهنگ نكند، شهود و گواه بي خودي نتراشد.

وي افزود: در قراري كه صادر مي‌شود قاضي بايد هر اتفاقي كه احتمال مي‌دهد در آن بياورد از جمله ممنوع الخروج بودن؛ ممنوع الخروج بودن اعم از اين است كه ممنوع‌الخروج از حوزه قضايي باشد يا در حدي است كه خروج از كشور را هم شامل مي‌شود.

يوسفيان ادامه داد: چون جزايري در بازداشت بوده، نيازي نبوده در بازداشت ممنوع‌الخروجي را هم بياورند. اگر جزايري آزاد مي‌شد ممنوع الخروج بودن را براي وي قيد مي‌كردند. اما وقتي كسي در زندان و بازداشت موقت است ديگر ممنوع‌الخروجي معني ندارد و چنين اتفاقي درست نيست.

وي با بيان اين‌كه الان تصميم به جايي گرفته شده و پس از فرار كردن متهم ممنوع‌الخروج بودن صادر شده است، يادآور شد: ممنوع‌الخروج بودن براي كساني است كه با دادن ضامن و وثيقه آزاد مي‌شوند.

نايب رييس كميسيون حقوقي با بيان اين‌كه وقتي كسي در زندان است چگونه مي‌تواند به خارج برود، كه ممنوع الخروج بودن براي او صادر شود، در پاسخ به اين‌كه با توجه به اين‌كه جزايري از مرخصي استفاده مي‌كرد احتمال فرار وي وجود داشت، تصريح كرد: اين موضوعات، موضوعاتي هستند كه قابل بررسي مي‌باشند.

وي ادامه داد: در اين‌كه فرار جزايري براي ما اتفاق سنگيني است، شكي نيست. اتفاقي كه حتي خبرنگاران احتمال آن را داده بودند.

يوسفيان با طرح اين سوال كه چرا ما از پاسخ جزايري به خبرنگاران مبني بر اين‌كه سارق فرار مي‌كند، مسروق فرار نمي‌كند، درس نگرفتيم؟ گفت: چرا پس از اين پاسخ، دستگاه قضايي با اين فرد برخورد ديگري نكرد.

يوسفيان با اشاره به دستور صريح رييس قوه قضاييه براي رسيدگي به اين موضوع در پاسخ به اين‌كه چگونه براي حضور فردي در يك سمينار قرار ممنوع الخروج صادر مي‌شود اما براي فردي مثل شهرام جزايري كه مي‌توانست در زمان مرخصي فرار كند، ممنوع الخروج بودن صادر نمي‌شود؟ گفت: بايد اين احتمال داده مي‌شد و اصلا نبايد دادگاه جزايري را در وسط شهر تهران برگزار مي‌كرديم. دليلي نداشت كه او را از اوين به مركز شهر براي تشكيل دادگاه بياورند. اين براي ما سوال است كه قانون بدرقه درست رعايت شده است؟(isna)


  • ناصر كنارپشتيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 10 اسفند 1385-0:0

    آقاي يوسفيان! كمي صداقت
    يعني شما از اين جريان خبر نداريد؟ شما نمي‌دانيد كه اين جريان از كدام آبشخور ميل مي‌فرمايند. شما ديگر چرا؟ دستتان اگر در دست اين آقايان نباشد دلتان كه با ‌آنهاست. دل‌ معمولا هم به دل راه دارد.


    ©2013 APG.ir