تعداد بازدید: 2000

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 10 اسفند 1385-0:0

مشایی سال آینده برکنار می شود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شنیده‌هایی مبنی بر عزل رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در سال آینده وجود دارد.


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم اعلام کرد شنیده‌هایی مبنی بر عزل اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در سال آینده توسط رئیس جمهوری وجود دارد که با این تغییرات می‌توانیم حضور گردشگران که از دولت‌های قبل آغاز شده، است را مجدداً شاهد باشیم.

سعید ابوطالب در خصوص صحبت‌های وزیر کشور مبنی بر اقدامات دولت نهم برای گردشگری داخلی گفت: اینکه بسترسازی و پذیرایی از گردشگری داخلی موجب تقویت حضور گردشگری و خارجی می‌شود جای تردید ندارد. . 

وی اظهار داشت: اما حضور گردشگر خارجی برای تولید ثروت و ورود ارز به داخل کشور است، بنابراین موضوع تولید ثروت با توزیع ثروت متفاوت است. 


وی اظهار داشت: کشورهای مانند ترکیه، ژاپن، دبی و... فعالیت زیادی در جذب گردشگری داشته و دارند اما کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و از جمله ایران سیز نزولی داشته  است. 

ابوطالب با انتقاد از سو مدیریت و عدم آشنایی در سازمان گردشگری با این امر گفت: نداشتن برنامه و سازماندهی گذشته باعث شد حتی همان رشدی که در سال‌های 82 و 83 در حضور گردشگران تجربه کردیم را دیگرنتوانیم شاهد باشیم. 

عضو کمیسون فرهنگی با اشاره به اینکه آمارهای سازمان گردشگری و میراث فرهنگی حضور 70 الی 71 درصد گردشگر را تا اواخر سال 85 اعلام می‌کند افزود: ارقام WTO چنین ارقامی را تائید نمی‌کنند و اگر دوستان ما اعلام می‌کنند ارقام خارجی را قبول ندارد اشکالی ندارد ولی برای مقایسه با کشورهای دیگر چاره‌ای جز مبنا قرار دادن این آمار نداریم .ضمنا آمار حضور 70 الی 71 درصد گردشگر خارجی در داخل کشور را حتی گمرک کشور نیز تائید نمی‌کند. 

ابوطالب با اشاره به مطالب رئیس سازمان گردشگری مبنی بر اینکه از آذر 84 تا پایان سال 85، 100 هتل سه ستاره به چهار ستاره تبدیل می‌شود و 50 تخت به هتل‌ها افزوده می‌شود گفت: تخت‌ها که مسلما در خیابان‌ها قرار داده نشدند پس لااقل آدرس این هتل‌ها به ما هم داده شود. 

وی در ادامه انتقادات خود افزود: رئیس سازمان گردشگری گفته است ظرف 4 سال آینده آنقدر هتل 5 ستاره می‌سازیم که نتوانید بشمارید، با فرض آماده بودن شرایط،  ساخت یک هتل 5 ستاره طبق آمار جهانی 5 سال طول می‌کشد و با توجه به اینکه بوروکراسی در کشور ما ضعیف است حتما کمتر از 7، 8 سال نمی‌توانیم هتل 5 ستاره بسازیم. 

عضو ائتلاف آبادگران تصریح کرد: از سوی رئیس سازمان گردشگری همچنین اعلام شده بود میلیاردها دلار فاینانس جذب خواهد شد و در اختیار بخش خصوصی قرارداد می‌شود ولی وقتی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین بانک مرکزی سوال شد متوجه شدیم حتی یک دلار هم نتوانستند فاینانس جذب کنند، بنابراین لازم است احزاب، رسانه‌ها ونمایندگان با شک و تردید نسبت به این ارقام برخورد کنند. 

ابوطالب گفت: آمار حضور گردشگران خارجی نشان از سوء مدیریت، عدم آشنایی والبته مشکلات بین‌المللی سیاسی دارد که با مقداری برنامه ریزی می‌توانیم مشکل را حل کنیم. 

وی اظهار داشت: ما نباید به دنبال توریست‌های اروپایی و آمریکایی باشیم درست است که توریست‌های اروپایی و آمریکایی متمول هستند اما تعدادی که به کشور ما می‌آید اندک هستند بنابراین باید توریست‌های مسلمان و آسیایی را تشویق به حضور در کشورمان کنیم. 

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: شاید توریست‌های اسلامی در هتل‌های 5 یا 4 ستاره اطراق نکنند و نسبت به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کمتر هزینه کنند اما حضور آن جمعیت بالا می‌تواند میزان گردشگر را افزایش دهد. 

ابوطالب در پایان تاکید کرد: البته شنیده‌های جدید حاکی از تغییر مدیریت سازمان گردشگری از سوی رئیس جمهوری در سال آینده است که امیدواریم این تغییرات باعث شود این سازمان با برنامه‌ریزی درست آنچه دولت‌های قبلی برای جذب توریست آغاز کرده بودند را ادامه دهد.(aftabnews)


    ©2013 APG.ir