تعداد بازدید: 2278

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 16 فروردين 1386-0:0

كارگران ساريت:به ما سهام بدهيد

كارگران "ساريت" مازندران خواستار خريد سهام كارخانه هستند.


رييس كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار مازندران به ilna گفت‌‏: كارگران شركت "ساريت" مازندران خواستار خريد سهام كارخانه هستند، اما مسوولان مي‌‏گويند كارگران در مهلت تعيين شده مناقصه كه در روزنامه ها هم منتشر شده اعلام آمادگي و خريد نكرده‌‏اند.
"علي بابايي" افزود‌‏: شركت ساريت كه توليدي آن محصولات تبديلي سيمان است، حدود 80 كارگر دارد كه پيش از عيد از بخش دولتي به خصوصي واگذار شد، اما هنوز مديريت خصوصي در اين واحد مستقر نشده است.
وي گفت‌‏: كارگران اين واحد اكنون معترض اين اقدام هستند و خواستار واگذاري سهام به خود مي باشند كه در اين رابطه در حال صحبت و مذاكره با مسوولين مربوطه استان مازندران هستند.
رييس كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار مازندران افزود‌‏: اطلاع دقيقي از رقم فروش كارخانه ساريت نداريم، اما به گفته چند تن از كارگران، اين واحد حدود 3 ميليارد تومان به فروش رفته است.

از سوي ديگر نماينده ولي فقيه در استان مازندران به خبرگزاري كارگفت: جه كسي كارخانجات تعطيل شده استان را بيدار و مشكلات كارگران را حل مي‌‏كند؟

 آيت الله طبرسي، با انتقاد از معوق ماندن نشست وزيران‌‏كار و امور اجتماعي، اقتصاد و دارايي و صنايع و معادن در خصوص كارخانجات استان مازندران، گفت: جگونه مي‌‏توان خواهان توسعه بود، در حالي كه اكثر كارخانجات بزرگ و اصلي استان تعطيل شده و يا با مشكلات عديده اي مواجهند، به راستي چه كسي بايد كارخانجات خفته استان مازندران را بيدار كند.


اين عضو مجلس خبرگان افزود: با واگذاري اعتبارات بنگاههاي زود بازده به مردم و عدم نظارت بر اين فرآيند، در ادامه فعاليت‌‏ها، كارگران علاوه بر بيكاري، بدهكار نيز شده‌‏اند.
وي تصريح كرد: براي توسعه استان نياز به ساز و كارهاي مختلفي داريم، ارايه آمار و ارقام براي بهبود وضعيت معيشتي مردم و اصلاح جامعه ناكافي است. خدمت به خلق بايد از ارزش هاي اصلي مديران تلقي شود.

نماينده ولي فقيه در استان مازندران تاكيد كرد: پراكندگي در تصميمات و نبود هماهنگي ميان مسوولان، موجبات نارضايتي مردم را فراهم خواهد آورد و با اين مشكلات نمي‌‏توان به توسعه استان انديشيد.
آيت الله طبرسي، حمايت واقعي از سرمايه گذار، عملي شدن قوانين و آزاد سازي سواحل درياي خزر را از عوامل اصلي توسعه استان مازندران ذكر كرد.



    ©2013 APG.ir