تعداد بازدید: 2402

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 تير 1397-7:15

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

کسی نمی‌تواند من را به تندروی متهم کند

عسکری نیکزاد: کسی نمی‌تواند من را متهم به تندروی کند چون بر تخصص تاکید داریم/ در آموزش و پرروش تغییری نداشتیم که نماینده‌ای بخواهد در آن دخالت کند/ میانگین تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی استان ۲۴ نفر است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: عسکری نیکزاد در نشست خبری اظهار کرد: تغییرات ما در آموزش و پرورش، سیاسی نبود، یک مورد تغییر داشتیم که آن هم بازنشستگی بود.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیر انتفاعی بر اساس ضوابط تعیین شده است، افزود: اگر تخلفی مشاهده کردید گزارش دهید. مدیر و موسس نقشی در تعیین شهریه ندارند، مشکل در مسائل توافقی بین اولیا و مسئولان این مدارس است که در این مورد هم اگر گزارشی داشته باشیم رسیدگی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تیم ۸ نفره بر این روند نظارت دارد، نیازمند هستیم خانواده‌ها هم مشارکت و همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه امسال پایه دوازدهم مستقر شده و هنرستان هم به دوره سه ساله تبدیل می‌شود، تصریح کرد: از آبان سال قبل مقدمات استقرار پایه دوازدهم را مدیریت کردیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه بیش از ۳هزار نفر از همکاران ما امسال باید بازنشسته می‌شدند، ادامه داد: تقاضا کردیم حداقل به مدت یک سال، نیمی از اینها به کار ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷- ۹۸ جذب نیرو خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: این جذب از دانشگاه فرهنگیان کمتر از ۴۰۰ نفر نیست. ظرفیت‌ها را افزایش می‌دهیم،  ۳۲۱ نفر حوزه ابتدایی و  ۲۶۰ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تحصیل جوانان در رشته‌های غیر مهارتی است، اظهار کرد: هدف هدایت تحصیلی این بوده تا پایان برنامه ششم ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی هدایت شوند، خانواده‌ها در این موضوع به ما کمک کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است، افزود: تعامل خوبی بین استانداری و نمایندگان و آموزش و پرورش برقرار کردیم و ۱۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت خیران و آموزش و پرورش به تجهیز هنرستان‌ها تزریق می‌شود.
 
نیکزاد با اشاره به اینکه می‌دانیم آموزش و پرورش املاکی در اختیار دارد که می‌تواند با فروش آن، بخشی از نیازها را تامین کند، گفت: قانون این اختیار را به ما داده اما هنوز ضوابط اجرایی آن بعد از ۱۵ ماه تعیین نشده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسی نمی‌تواند من را متهم به تندروی کند چون بر تخصص تاکید داریم، تصریح کرد: در آموزش و پرروش تغییری نداشتیم که نماینده‌ای بخواهد در آن دخالت کند.

این مسئول با بیان اینکه در کل کشور ۵هزار میلیارد تومان درآمدهای مرتبط با آموزش و پرروش است که بیرون از این نهاد اتفاق می‌افتد و از آن بی‌بهره هستیم، ادامه داد:  آموزش و پرورش تلاش می‌کند با رعایت مقررات این درآمد را به درون مجموعه برگرداند مثل پوشش لباس، سرویس و بوفه مدارس، کسانی که منفعت داشتند با فشار، جلوی کار ما را گرفتند.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ تعداد ۱۰ کارگاه برای پوشش مدارس، بقیه کارگاه‌های تولیدی را به بیگاری می‌گرفتند و واسطه‌گری می‌کردند، خاطرنشان کرد: در طرح جدید کارگاه‌های کوچک هم زنده شدند نظارت داریم بر شفافیت مالی و طرح و رنگ لباس، بر روی هنرستان‌ها متمرکز شدیم چون پوشش یکسان فرصت مناسبی است تا از رشته طراحی دوخت در هنرستان‌ها استفاده کنیم که ۲۰ هنرستان سال گذشته ورود کردند.

این مسئول با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ۴۴هزار و ۲۲۵ دانش آموز پایه اول را داریم، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار نفر در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی در ۹۰۴۳ کلاس ثبت نام می‌شوند و میانگین تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی ۲۴ نفر است.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۳۷ پایگاه سنجش سلامت برای پایه اول تحصیلی در سطح استان فعال است، ادامه داد: ثبت نام پایه اول از ۳۱ خرداد در حال انجام است.

 نیکزاد با بیان اینکه ۱۴۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم، خاطرنشان کرد: در اعتبارات عمرانی سال گذشته وضعیت خوبی نداشتیم.

 



    ©2013 APG.ir