تعداد بازدید: 2295

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 تير 1397-22:29

دو ماه پس از گرفتن حکم؛

«فرزانه» بالاخره معارفه شد!

در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مطرح شد: 90 درصد از اعتبارات یگان، خرج حقوق کارکنان می‌شود/ در دریا هیچ کاری نکردیم/ در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری مازندران و تهران می‌توانند هم‌افزایی کنند/ نوروز امسال میزبان بیش از ۱۶ میلیون نفرشب اقامت بودیم/ امیدوارم گردشگری دریایی در این دوره حل شود.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران برگزار شد. سیف الله فرزانه که در زمان محموداحمدی نژاد هم این سمت را بر عهده داشت، حدود ۲ ماه قبل، بدون موافقت و هماهنگی با استان حکم گرفت و به مازندران آمد اما استاندار مازندران تاکنون از معارفه او به عنوان مدیرکل گردشگری مازندران خودداری کرده بود.

* مازندران و تهران می‌توانند هم‌افزایی کنند

دلاور بزرگ‌نیا که اکنون ریاست سازمان میراث فرهنگی تهران را بر عهده دارد در این جلسه گفت: به عنوان مدیر پروازی هیچکس از من انتقاد نکرد. رفت و آمدهایم کمتر شخصی بود و بیشتر در محیط کاری بودم. از انتقادها نااحت نمی‌شوم. در سرزمینی که نقد را نمی‌پذیرند خوب است این نقدها باشد.

وی افزود: خشم و دلخوری برای آدم بهشتی نخواهد ساخت و ماحصل درس‌های زمین، خدمت به مردم است.

مدیرکل سابق گردشگری مازندران تصریح کرد: در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری مازندران و تهران می‌توانند هم‌افزایی کنند.

*تلفیق گردشگری، صنعت و کشاورزی

علی نبیان هم در سخنانی اظهار کرد: مازندران متعلق به همه مردم ایران و در همه ایام سال گردشگرپذیر است.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: نوروز امسال میزبان بیش از ۱۶ میلیون نفرشب اقامت بودیم. این رفم کوچکی نیست که با ظرفیت مازندران بسنجیم. مردم باید خدماتی دریافت کنند که دوباره به مازندران سفر کنند.

این مسئول گفت: در این دولت تلاش بر این شد در محورهای مواصلاتی به سمت مازندران شاهد اتفاقات ارزشمند باشیم که رقم خورد. ترافیک‌های ۱۲ ساعته به مازندران با گشایش محور سوادکوه به پایان رسید و این اقدام با بازگشایی محور هراز تکمیل می‌شود.

نبیان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم بخشی از تسهیلات وام اشتغالزایی  به واحدهای بومگردی اختصاص یابد.

وی گفت: تلفیق گردشگری، صنعت و کشاورزی می‌تواند مازندران را به افق چشم‌انداز برساند.



* 90 درصد از اعتبارات یگان، خرج حقوق کارکنان می‌شود

مدیرکل گردشگری مازندران در این مراسم اظهار کرد: پس از ادغام سه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک به هم ریختگی به وجود آمده که هنوز ساختار سازمانی نتوانسته خود را جمع کند و این به هم ریختگی ما را هم بی‌نصیب نگذاشته است.

سیف‌الله فرزانه افزود:۹۰ درصد از اعتبارات یگان، خرج حقوق کارکنان می‌شود و این از مشکلات است.

وی ادامه داد: آموزش عمومی و تخصصی را برای کارکنان در برنامه داریم.

فرزانه با بیان اینکه سفرهای خارجی را باید کاهش دهیم، گفت: زیرساخت برای سفرهای داخلی باید فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه در ۳۸۰ کیلومتر ساحل گردشگری دریایی نداریم، تصریح کرد: در دریا هیچ کاری نکردیم و اراده ملی در مازندران باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری ورزشی نداریم، هرچند ۵۰ درصد مدال‌های المپیک ما مربوط به مازندران است. نگاه صرف فرهنگی برای جامعه مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل گردشگری مازندران یادآور شد: استقبال خوبی از بومگردی شده و بانک‌ها باید به کمک بیایند. بانک‌ها در نهایت یک نه بلند به همه می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذاری است و کارها باید روان سازی شود، تصریح کرد: اگر قرار است اشتغال گردشگری داشته باشیم باید اراده ملی بر استان حاکم شود.

فرزانه گفت: حمله‌ها به سمت گردشگری است اما گردشگری درون کادر نیست.

* با هنر، سفیر صلح باشیم

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در این مراسم اظهار کرد: هویت چندین هزار ساله ما در مجموعه میراث حراست و به دنیا معرفی می‌شود.

دانیالی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، ما در جای جای کشور نقاطی داریم که مورد توجه مردم دنیاست. چهار فصل در کشور ما حاکم است و این از موارد نادر دنیا است.

وی با بیان اینکه در صنایع دستی، فرش ایران حرف اول دنیا را می‌زند و این نشان دهنده ذوق هنری ایران است که در دنیا پراکنده است، گفت: در مقابل ایران ستیزی، می‌توانیم با هنر، سفیر صلح باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کمتر کشوری پیدا می‌شود که به اندازه یک استان مانند مازندران گردشگر داشته باشد، ادامه داد: صنایع دستی مازندران از صنایع پررونق است که باید گسترش یابد‌. این ظرفیت بالا در استان نیازمند عزم ملی برای انجام کار است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران از بخش‌های بزرگ گردشگری‌ کشور ما است و امیدوارم گردشگری دریایی در این دوره حل شود.

 



©2013 APG.ir