تعداد بازدید: 2152

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 14 تير 1397-7:11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

برنج مازندران مرسدس‌ بنز برنج‌هاست

محمد محمدپور در نشست خبری مدیران حوزه صنعت مازندران گفت: کشور در تولید برنج خودکفا نیست به ویژه در این شرایط بی‌آبی فقط به استان‌های شمالی اجازه کشت داده شده است، برنج مازندران مرسدس‌ بنز برنج‌ها است/۱۰۳هزار کارگاه بیمه‌گذار در کشور داریم که ۳۶۰۰ کارگاه در مازندران است/ باور صنعتی شدن مازندران در حال شکل گرفتن است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: نشست خبری مدیران حوزه صنعت مازندران روز چهارشنبه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. فرازهای مهم اظهارات چهار مدیر این حوزه در زیر آمده است:

محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

- ۲۸.۵ درصد از اشتغال مازندران در حوزه صنعت است، در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را به دست آوردیم.

-در کارگروه تسهیل بیش از ۲۵۰۰ مصوبه داشتیم و ۶۰ درصد مصوبه‌ها اجرایی شد.

-برای بسته‌بندی برنج مجوزهایی از سوی علوم‌پزشکی صادر شده اما بر ایجار مرکز استراتژیک برنج تاکید داریم. ۴۰۰ فعال برنجی را کنار هم قرار دادیم تا در کنار هم از مزرعه تا بازار جهانی فعالیت کنند.

 کشور در تولید برنج خودکفا نیست به ویژه در این شرایط بی‌آبی فقط به استان‌های شمالی اجازه کشت داده شده است، برنج مازندران مرسدس‌ بنز برنج‌ها است.

-مرکز تجارت برنج در نمایشگاه روسیه، برنج ارائه کرد که همه فروش رفت در قطر هم استقبال شد و البته شرط آن خلوص است. با تشکیل این مرکز امیدواریم قیمت برنج در مازندران مشخص شود و بتوانیم از حقوق کشاورزان دفاع کنیم.

-سال قبل ۵۸ واحد تولیدی با اشتغال بیش از هزار نفر احیا شد، حدود ۱۵ درصد از تسهیلات اشتغالزایی را سعی کردیم به سمت واحدهای کوچک روستایی هدایت کنیم ، ۴۰ مورد پرداختی در تسهیلات کم‌بهره روستایی داشتیم.

- بانک‌ها اعلام کردند ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در سرفصل‌های مختلف دارند و ۴هزار میلیارد باید مربوط به بخش صنعت و تولید باشد.

-انتظار داریم نرخ سود تسهیلات صنعت یک رقمی شود و مجلس این موضوع را در قانون بگنجاند.

- سال قبل ۸۸۰ هزار میلیارد تومان طرح با ۷هزار نفر اشتغال افتتاح کردیم، الان به مرز هزار میلیارد تومان در سال می‌رسیم.

-باور صنعتی شدن مازندران در حال شکل گرفتن است. کلیشه‌ها را باید کنار بگذاریم یکی از این کلیشه‌ها فاصله‌محوری است باید ضابطه محوری‌ را مبنا قرار دهیم که آلودگی نباشد.

-دغدغه توام حفظ محیط زیست و توسعه صنعتی را باید داشته باشیم از ۲۳۰ مورد برداشت از رودخانه به ۳۰ مورد در سال آن هم با مزایده رساندیم.

-۲درصد آب مصرفی استان در حوزه صنعت است اما برای این ۲درصد هم دغدغه داریم علاقه‌مند هستیم از پساب صنعتی برای فضای سبز بهره ببریم.

-آذر ۹۶ در واحدهای ۱۰ نفر به بالا ۱۷۳۹ شناسایی کردیم ۱۳۰۰ واحد دارای فعالیت و ۴۳۹ واحد غیرفعال بودند.

-۹۴ درصد ظرفیت اسمی واحدهای استان نیروی کار داریم. در پایان مسیر راه‌اندازی سامانه طرح ملی واحدهای صنعتی هستیم ۳۵۰۰ واحد  داریم که بیش از دوسوم واحدها در سامانه ثبت شدند.

-۱۰۳هزار کارگاه بیمه‌گذار در کشور داریم که ۳۶۰۰ کارگاه در مازندران است



 موسوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران:

-   ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در مازندران داریم، مساحت شهرک‌های ما کوچک و تعدد آن زیاد است. متوسط مساحت شهرک‌های صنعتی مازندران ۵۰ هکتار است که این موضوع، هزینه نگهداری را افزایش می‌دهد و استقرار کارگاه‌های بزرگ در شهرک را با مشکل مواجه می‌کند. به دنبال استقرار شهرک‌های مزیت‌دار دار هستیم. افزایش هزار هکتار راضی صنعتی به فضای موجود شهرک‌ها را شاهد بودیم، پیش از این ۱۹۲۳ هکتار ساحت این شهرک‌ها در استانبود.

-پروانه شهرک صنفی برنج و بنکداران را صادر کردیم. به دنبال ایجاد شهرک صنفی مبلمان در بابلسر و آهن‌آلات در بهشهر هستیم.

-رسالت ما تامین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی است، سال قبل ۲ تصفیه‌خانه بشل و جویبار را راه‌اندازی کردیم.

-۷۰ درصد واحدهای شناسایی شده، یکی از مشکلات عمده خود را تامین مالی عنوان کردند.

  رضوی، رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

- -امیدوارانه در شرایط سخت کار می‌کنیم شرایط موجود ممکن است سخت‌تر شود اما دلیل نمی‌شود شرایط را بررسی نکرده و عکس‌العمل مناسب نشان ندهیم.

--در شرایط جنگ اقتصادی کار می‌کنیم و هیچکس در این شرایط نمی‌تواند با تکیه بر صندلی بگوید من قانون و رویه دارم بلکه قانون و رویه باید به نفع صنعت تسهیل شود تا پرچم سفید در حوزه صنعت برافراشته شود.

 قنبرزاده، سازمان زمین‌شناسی مازندران:

-۱۲۰ کیلومتر از محموآباد و فرح‌آباد را بررسی زمین‌شناسی دریایی کردیم.۱۶ نقشه ۲۵هزار داریم که ۲ نقشه مربوط به دماوند است. این مطالعات از سال ۸۶ شروع شد تلاش داریم مرکز پایش دماوند را ایجار کنیم که در حال انجام است.

-ظرفیت‌های معدنی فراوانی داریم و به دلیل اقلیم جنگلی مازندران باید از روش‌های نوین استفاده کنیم به همین دلیل دنبال پایش هوایی هستیم.


  • جمعه 15 تير 1397-7:19

    مازند نومه محترم ، کسی که باید آمار بدهد و بیشترین حجم مقاله شما را اشغال تماید ، رئیس خانه صنعت و معدن است . جهار کلمه حرف زدند که نشان از وضعیت خراب بازار کسب و کار دارد . آنوقت شما تمام صفحه را اختصاص دادید به گفته های شعارگونه رئیس سازمان صمت استان . وضعیت صنعت و معدن و اشتغال را همه به عینه شاهدیم . حال این آقا می خواهد ما را مجبور کند که با حلواحلوا گفتن ایشان دهان ما هم شیرین شود .


    ©2013 APG.ir