تعداد بازدید: 2344

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 14 مرداد 1397-9:8

رئیس دانشگاه مازندران:

دانشگاه‌ها به مرکز مدرک‌سازی تبدیل شده‌اند

سیدخلاق میرنیا: توسعه ناهنجار و بی‌رویه آموزش عالی در کشور، وضعیت را به جایی رسانده که با تمسخر از دانشگاه به عنوان مراکز مدرک‌سازی یاد می‌شود و این درست است/ در شرایط فعالیت آزاد رسانه، ناهنجاری‌ها به حداقل کاهش می‌یابد/قانون بازنشستگی شامل حال من نمی‌شود/ عضو کنوانسیون کیوتو هستیم اما هنوز شلتوک آتش می‌زنیم و دود به هوا می‌فرستیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید خلاق میرنیا در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار، اظهار کرد: اگر رسانه در جامعه وجود نداشته باشد، احتمال افزایش معضلات اجتماعی بیشتر می‌شود.

وی افزود: صاحبنظران این حوزه معتقدند در شرایط فعالیت آزاد رسانه، ناهنجاری‌ها به حداقل کاهش می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: مسئله پوشیده‌ای در مقابل قانون و مردم‌نداریم و برگزاری این نشست با خبرنگاران، گویای پاسخگو بودن ما است.

میرنیا ادامه داد: توسعه ناهنجار و بی‌رویه آموزش عالی در کشور، وضعیت را به جایی رسانده که با تمسخر از دانشگاه به عنوان مراکز مدرک‌سازی یاد می‌شود و این درست است.

وی افزود: با اجرایی شدن آمایش آموزش عالی بسیاری از نارسایی‌های این حوزه کاهش می‌یابد.

میرنیا با اشاره به اینکه برخی افراد مدرک کاذب دارند، خاطرنشان کرد: آموزش عالی باید با چنین مدارک تحصیلی به شدت مقابله کند.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: امروز با مشکلی مواجه هستیم که جلوی مدیران جسور سنگ‌پرانی می‌کنند و من جزو مدیران جسور هستم که از این موانع می‌پرم.

میرنیا با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما مدیران هستند، اظهار کرد: هیچ دغدغه‌ای برای بدهی وجود ندارد چون دانشگاه ما بدهی نامعقول ندارد و بدهی ما فقط حق‌التدریس است.

وی با اشاره به اینکخ از ۱۲ میلیارد بدهی ما ۹ میلیارد بدهی حق‌التدریس است و ۳ میلیارد بدهی نیست که مدیر بعدی از آن بترسد، افزود: ۱۵ میلیارد از دولت طلب داریم.

  میرنیا تاکید کرد: قانون بازنشستگی شامل حال من نمی‌شود.

رئیس دانشگاه مازندران درباره جلسات کارگروه توسعه استان، گفت: اصولا اهل جلسه نیستم، چون معتقدم حل مشکل در میدان عمل است. در کشور مشکل برنامه نداریم اما اراده برای اجرای برنامه نیست. مسائل عمده را در ۱۲ کارگروه دسته‌بندی کردیم و برنامه را تحویل استاندار دادیم.

وی با اشاره به اینکخ روغن سبوس برنج را از ایتالیا وارد می‌کنند که گران قیمت است، تصریح کرد: چرا ما شلتوک را آتش زده و از روغن آن استفاده نمی‌کنیم در حالی که ۲۵ درصد روغن دارد؟

 این مسئول با بیان اینکه عضو کنوانسیون کیوتو هستیم اما هنوز شلتوک آتش می‌زنیم و دود به هوا می‌فرستیم، ادامه داد قانون وجود دارد اما اجرا نمی‌شود.

میرنیا با بیان اینکه ما در اجرا دخالت نکردیم و فقط برنامه را بدون اجر و مزد، ارائه دادیم، چون اجرا دست ما نیست، خاطرنشان کرد: ۲۷۰ نفر درگیر این برنامه بودند و بدون چشمداشت کار کردند. خلا اجرای قانون در کشور وجود دارد.

وی مهمترین چالش توسعه در مازندران را خودخواهی دانست و افزود: غیر از آن مشکلی برای توسعه نداریم.

میرنیا یادآر شد: جز بی‌عرضگی و نداشتن وحدت، مشکلی برای توسعه نمی‌بینم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش دانشگاه مازندران نسبت به صحبت‌های ترامپ، با بیان اینکه دانشگاه مرکز علمی است و بهتر است وارد مسائل سیاسی نشویم، گفت تصور می‌کنم ضعف ایمان داریم.

وی با بیان اینکه چطور از تریبون‌های مختلف علیه دولت صحبت می‌کنند، ادامه داد: حمایت کامل خودم را از دولت اعلام می‌کنم که با تمام سختی‌ها کار می‌کند.

میرنیا یادآور شد: هفته قبل در ساری هواپیما استارت نخورد که روشن شود در حالی که وقتی برجام داشت تایید می‌شد عده‌ای می‌گفتند هواپیمای نو می‌خواهیم چه کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در ترکیه مردم طلا و ارز خود را فروخته و از پول ملی حمایت کردند هرچند که اردوغان را قبول نداشته باشند، تصریح کرد: اما اینجا از تریبون‌های مختلف علیه دولت سخنرانی می‌کنند.


  • سه شنبه 16 مرداد 1397-22:21

    با سلام و احترام و خدمت اقای دکتر میرنیا
    زمانی بنده در دانشگاه مازندران دانشجو بودم و ایشان رییس دانشگاه ماندران که مجموعه دانشکده فنی و کشاورزی هم زیر مجموعه ان بودند
    انسانی باهوش و پرتلاش هستند و راهبردهای اصلی را خوب میشناسند و اما یک نکته:
    علی رغم میل باطنی جهت تخریب دولت و نظام بایست به برخی افرا حق داد که علیه دولت وقت اظهارات منفی کنند و اینکه ما تحصیلکرده های کاربلد چه فارغ التحصیل انشگاه سراسری و ازاد باشد فرقی ندارند و ما داریم اینطو افراد جمعیت زیادی را شامل میشوند و اما در دانشگاههای ما و مراکز اجرایی ما هنوز افرادی ناکارامد و کارنابلد هستند
    عقب ماندگی ما از این است که نرخ تولید کار و بهره وری در کشور پایین است
    اگر از سرمایه نیروی انسانی کاربلد تحصیلکده به خوبی استفاده شود و تجربه اجرایی و یا در حوزه اموزش نیز تجربه کسب کنند سطح کشور در کمتر از 5 سال بشدت بالا میرود و در این 40 سال همیشه چهره هایی تکراری مسندهای قدرت را دارند و تنها وازذتخانه هایشان عوض میشود و این خیلی بد است؟
    بایست به نیروی کار جوان و پر انرژی میدان داد و با کمترین زمان تجربهمی اندوزند و کشور پویا میشود
    الان مشکل عدم پویایی مملکت است و شغلهای کاذب و با حقه بازی زیاد است و شغلهای پر خطر که جامعه را به ورطه نابودی می برد
    به امید ایرانی پویا و اباد و تمام حرفهای ما از روی دلسوزی است و غرضی در کار نیست و ما برای این خاک مملکت هزینه زادی داددیم

    • میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپاپاسخ به این دیدگاه
      دوشنبه 15 مرداد 1397-9:23

      با سلام و عرض ادب
      ضمن تشکر و قدر دانی از دکتر میرنیای بزرگوار ، کاش مسئولین از طریق رسانه ها به مطالب گوش فرا دهند و این گونه مشکلات را برطرف کنند.


      ©2013 APG.ir