تعداد بازدید: 2305

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 21 مرداد 1397-11:45

سرپرست فرمانداری سوادکوه:

مدیر خبرنگار گریز، شفافیت ندارد

سعید یزدانی: مدیری که از خبرنگار فرار می کند شفافیت لازم را در کار خود ندارد/ جامعه ای از لحاظ سیاسی سالم است که در آن گردش سریع اطلاعات صورت پذیرد/ توقف چند ساعته قطار گردشگری در سوادکوه عامل ایجاد درآمد برای شهرستان نیست.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: سعید یزدانی -سرپرست فرمانداری سوادکوه- در نشست خبری گفت: آنچه جامعه را به رشد می رساند تضارب آرا، تحمل اندیشه های متفاوت کنار یکدیگر و تمرین دموکراسی است .

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران به منزله ناظران اجتماعی می توانند از بسیاری از مفسده های اجتماعی جلوگیری کنند، تصریح کرد: شاید تحمل خبرنگاران برای برخی مدیران سخت باشد، ولی در جامعه ای سالم مدیران ترسی از خبرنگاران ندارند و در یک اتاق شیشه ای فعالیت می کنند تا فعالیت آنان در دید همگان قرار گیرد. مدیری که از خبرنگار فرار می کند شفافیت لازم را در کار خود ندارد.

 این مسئول بیان کرد: جامعه ای از لحاظ سیاسی سالم است که در آن گردش سریع اطلاعات صورت پذیرد و یک جامعه دموکرات را بر اساس میزان نفوذ اخبار و اطلاعات آن می سنجند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار تامین کننده امنیت اجتماعی است، گفت: خبرنگار واقعی بر اساس واقعیت ها قلم می زند و برمبنای عقلانیت می نویسد، اما خبرنگاری که سخنگوی یک ارگان یا حزبی است، مصادره شده است.

یزدانی قلم را موجب پایداری جامعه دانست و گفت: راست گفتاری و صداقت خبری ناهنجاری و فساد را در جامعه به حداقل می رساند.

*برندسازی ابزار توقف گردشگر

سرپرست فرمانداری سوادکوه در بخش دیگری از اظهارات خود، بر شب مانی گردشگران در شهرستان تأکید کرد و با اشاره به اینکه توقف چند ساعته قطار گردشگری در سوادکوه عامل ایجاد درآمد برای شهرستان نیست، افزود: برای ترغیب تورهای ریلی برای اقامت کردن در شب مقرر شد اماکن اقامتی تا 30 درصد تخفیف در نظر گیرند.

یزدانی با تاکید بر اینکه حضور گردشگر در شهرستان نیازمند ابزارهایی چون هتل و مکان هایی برای اقامت است و تاکنون دو مجوز هتل در شهرستان صادر شده، اشاره کرد: دو حوزه مهم گردشگری در شهرستان طبیعت‌گردی و گردشگری مذهبی است. سازوکار گردشگری در شهرستان مهیا نبوده و ایجاد آن نیازمند زمان است و مشکلات طی 1 یا 2 ماه حل نخواهد شد.

سرپرست فرمانداری سوادکوه از دیگر ابزارهای لازم برای رونق گردشگری را برندسازی دانست و تصریح کرد: سوادکوه دارای مکان‌های تاریخی مهمی برای جذب گردشگر است که باید این مکان ها بازتعریف و شناسنامه‌دار شوند. سوادکوه مسیری برای عبور شده و باید ابزارهای توقف گردشگر را با برندسازی ایجاد کرد.

* کاهش حریم رودخانه تالار

این مسئول اعتبار تصفیه خانه دراسله را برای سال گذشته 500 میلیون تومان و برای امسال 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد آبفای شهری تا سه سال بعد از کلنگ‌زنی این تصفیه خانه را به بهره‌برداری برساند و کار شروع و تجهیز کارگاه انجام شده است.

وی از کاهش حریم رودخانه تالار به 24 متر خبر داد و تاکید کرد: این موضوع در استان کارشناسی و برای اعلام نظر نهایی به تهران فرستاده شد و منتظر پاسخ هستیم.

*محدودیت های بیمارستان عمومی زیراب

یزدانی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب یک بیمارستان عمومی است و از بیمارستان عمومی نباید انتظار خدمات‌دهی در سطح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی را داشته باشیم، افزود: نیازمند تغییر نگرش مردم در این زمینه هستیم.

وی مشکل عمده بیمارستان شهدای زیراب را اتمام قرار داد متخصص زنان و بیهوشی برشمرد و با اشاره به چهار عمل اصلی بیمارستان عمومی در حوزه عمومی، اطفال، زنان و بیهوشی و با  توجه به اهمیت متخصص بیهوشی و کمبود آن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: با پیگیری‌های لازم سعی داریم تا جانشینی به‌موقع برای متخصص بیهوشی تعیین شود.

*نگاه به محیط زیست باید مردمی باشد

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه نگاه به محیط زیست نه دولتی، بلکه باید عمومی و مردمی باشد، بر ضرورت شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌ زیستی تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست و رها نکردن زباله در طبیعت به‌عنوان یک میراث باید نهادینه شود.

وی در رابطه با وضعیت زمین فوتبال زیراب گفت: امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای چمن مصنوعی آن مصوب شده و تسطیح آن نیز طی 4 روز آینده به اتمام می‌رسد، اما رانشی شدن بخشی از منطقه کار را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات تامین آب شرب در آلاشت بیان کرد: مصرف آب در پیک جمعیت که از ۱۱۰۰ نفر به حدود ۶۰۰۰ نفر می رسد، موجب کمبود آب می شود. این موضوع موقتا حل شده و در طرح جامع آب، مشکل آب در بلند مدت به طور کامل حل خواهد شد.

یزدانی با اشاره به بلاکشت بودن برخی زمین‌های کشاورزی شهرستان، زمین را یکی از منابع اشتغال و درآمدزایی برشمرد و طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار، پرورش ماهی و زالو، افزایش کشت کلزا را به عنوان طرح‌های ترغیب کننده و مناسب شهرستان برای افزایش سطح زیر کشت، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد معرفی کرد.

 



    ©2013 APG.ir