تعداد بازدید: 3093

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 24 مرداد 1397-23:22

«سیاوش رضوانی» خبر داد:

صادرات ۱۴ نوع کالا از بندر امیرآباد

مدیر بندر امیرآباد گفت: ۱۴ نوع کالا از بندر امیرآباد صادر می شود و سال گذشته ۴۰۰ هزار تن صادرات داشتیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: در مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط مدیریت بندر امیرآباد، تور دریایی هم برای خبرنگاران برگزار شد. همچنین خبرنگاران به یاد شهدای کشتی سانچی و شهدای خبرنگار، دریا را گلباران کردند.

 مدیر بندر امیرآباد در این مراسم اظهار کرد: بندر امیرآباد از بنادر موفق و سرآمد کشور است و فعالیت‌های این بندر هر سال نسبت به گذشته پیشرفت بیشتری دارد.

 سیاوش رضوانی با اشاره به ۲۶ درصد رشد صادرات در بندر امیرآباد، گفت: جذابیت این بندر به دلیل خدمات خوبی است که به بخش خصوصی ارائه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۶۰۰ نفر، تصریح کرد: ۳۰۰ نفر در بندر و مابقی از طریق بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

رضوانی با بیان اینکه شبکه سراسری اسکله رورو ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: بخشی از قسمت خشکی آن کاملا به اتمام رسیده که خط ریل بندر امیرآباد را ارتقا می‌دهد و تا پایان سال و یا اواخر فروردین ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به صادرات ۱۴ نوع کالا از بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: صنعتگران تلاش می‌کنند کالاهای تولیدی، مورد پسند کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

مدیر بندر امیرآباد با بیان اینکه  سال گذشته ۴۰۰ هزار تن صادرات داشتیم، ادامه داد: قصد داریم نشستی با کشورهایی که ترانزیت ندارند برگزار کنیم، از جمله نشست با فعالان اقتصادی افغانستانی را در  مشهد یا بندر امیرآباد در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه  فعالیت‌ها به سمت هوشمندسازی سوق داده می شود و اکنون حدود ۲۵ درصد کارها به این شکل انجام می‌شود، افزود: فعل و انفعللات ورود کالا در داخل بندر کنترل می شود و جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شده است.

رضوانی با بیان اینکه  گمرگ ما دیگر مانند گمرک دهه ۸۰ نیست، بلکه سیستمی شده است، ادامه داد: در این گمرگ باید عملیات ارزیابی انجام شود. زمان و فرایند گمرگی ۲ تا ۳ دقیقه است تا برنامه عملیاتی هوشمند سازی شود.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد سرآمد منطقه آزاد و ویژه کشور است، گفت: برای تمام مناطق آزاد اهدافی تعریف شده و بر آن اساس باید تصمیم‌گیری شود.

 



    ©2013 APG.ir