تعداد بازدید: 2814

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 7 شهريور 1397-7:48

عصر امروز در ساری؛

کتاب «سردار سوادکوهی» نقد و بررسی می شود

عصر امروز کتاب «سردار سوادکوهی» تالیف مصطفی نوری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران نقد و بررسی می شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: ساعت 17:30 امروز -هفتم شهریور- نشستی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار می شود که در آن کتابی نومنتشرشده، نقد و بررسی می شود.

در این رویداد فرهنگی، با حضور نویسنده، کتاب «سردار سوادکوهی» تالیف پژوهشگر مازندرانی -مصطفی نوری- نقد  و بررسی می شود.

این کتاب به شرح زندگی امیر موید باوند اختصاص دارد که براساس اسناد و مآخذ معتبر، با تلاشی حدود شش ساله فراهم آمده است.

در این نشست دکتر رضاشجری و دکتر علی اکبر عنایتی –دو پژوهشگر مازندرانی- کتاب «سردار سوادکوهی» را نقد می کنند. اداره جلسه نیز با دکتر علی رستم نژاد خواهد بود.

 این جلسه با حمایت فرامرز بزرگی -موسس مجموعه گردشگری و بوم گردی «استاره سو» در قائم شهر- و مرکز اسناد مازندران برپا می شود.

گفتنی است نویسنده کتاب «سردار سوادکوهی» برای به تصویر کشیدن سرگذشت امیرمؤید سوادکوهی و نیز سیر رویدادهایی که در خلال انقلاب مشروطه تا تاجگذاری رضا شاه پهلوی در مازندران و سوادکوه رخ داد، از اسناد و آرشیو‌های داخلی ایران، از جمله مرکز آرشیو اداره اسناد و تاریخ و دیپلماسی وزارت امور خارجه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر، مرکز اسناد ریاست جمهوری، مرکز اسناد کاخ گلستان، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و اسناد خانوادگی خاندان باوند که به لطف چند نفر از اعضای این خانواده؛ بهارک باوند و ونداد باوندی، نادر باوند و هرمیداس باوند در اختیار او قرار گرفت، استفاده کرده است.

 علاوه بر این‌ها نوری از خاطرات منتشر شده و منتشر نشده و مطبوعات آن دوره از جمله روزنامه‌های ایران، حبل المتین، رعد، ستاره ایران، طبیعت، عظمت اسلام، کوشش، مجلس، نجات ایران و وقایع اتفاقیه استفاده کرده است.

 



    ©2013 APG.ir