تعداد بازدید: 3305

توصیه به دیگران 0

شنبه 7 مهر 1397-1:1

خط لوله بنزین در پل سفید ترکید/ روستای «طالع» تخلیه شد

نشت بنزین در اثر ترکیدگی خط لوله انتقال بنزین در حوالی روستای «طالع» پل سفید، باعث آلودگی شدید محیط زیست و رودخانه تلار و تخلیه این روستا شد.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: نشت بنزین در اثر ترکیدگی خط لوله انتقال بنزین در حوالی روستای «طالع» پل سفید، باعث آلودگی شدید محیط زیست و رودخانه تلار شد.

ابراهیم فلاحی –رییس محیط زیست سوادکوه- بیان داشت: از چند روز پیش نشت بنزین از سوی اهالی منطقه، به مسئولان مربوطه اطلاع داده شده بود که در نهایت امروز باعث ترکیدگی لوله و انتشار بنزین با دبی بالا در پل سفید  و حتی زیراب شد.

وی که جمعه شب با مازندنومه گفتگو می کرد، افزود: کنار فرمانداری سوادکوه هستم و بوی بنزین تمام منطقه را پر کرده است، به طوری که مردم پنجره های منازل خود را بسته اند.

این مسئول با بیان این که هر لحظه بوی بنزین شدید تر می شود، تاکید کرد: این در حالیست که محل ترکیدگی لوله چند کیلومتر بالاتر است.


فلاحی یادآور شد: فضای محل اصلی ترکیدگی و نشت بنزین در ابتدای پل سفید، غیرقابل تحمل است و با این که چند ساعت پیش در آن منطقه بودم، هنوز سرم درد می کند!

وی ادامه داد: زمانی که در محل حادثه بودم مشاهده کردم که با یک تریلی شن درصدد بودند جلوی نهر را بگیرند و با تانکر مشغول بارگیری بودند تا بنزین را به سمت مرکز استان ببرند، اما موفق به جلوگیری از بروز واقعه زیست محیطی نشدند.

فلاحی با بیان این که محیط زیست سوادکوه از این حادثه و ضایعات زیست محیطی نمونه برداری و مستند سازی انجام داده است، گفت:وضعیت آلودگی بسیار بحرانی و آلودگی به سرعت به سمت پایین دست در حال انتشار است.

رییس محیط زیست سوادکوه بیان داشت: حداقل 300 هزار لیتر بنزین وارد رودخانه شده و ضایعه بزرگ زیست محیطی اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود بخار بنزین، خطر انفجار هم می رفته که اداره برق سوادکوه، برق منطقه را قطع و اهالی روستای «طالع» نیز محل را تخلیه کرده اند و برای ساعاتی نیز جاده پرترافیک سوادکوه مسدود شده بود.



    ©2013 APG.ir