تعداد بازدید: 2621

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 12 مهر 1397-12:4

مدیرعامل شرکت رایان الکترونیک سپهر:

زد و بند ادارات ما را بیچاره کرده است

نادر رضایی گفت: برای کار کردن، زد و بند ادارات ما را بیچاره کرده است. دستگاه‌ها سهم‌خواهی می‌کنند و این مسائل در اغلب ادارات وجود دارد. اگر چیزی ندهیم با ما همکاری نمی‌کنند/ در مناقصه شرکت کردم، مسئول بخش مناقصه تماس گرفته می‌گوید انصراف بده چون می‌خواهیم با شرکت دیگری کار کنیم/ پارتی‌بازی ادارات را حذف کنند تسهیلات نمی‌خواهیم/برای مدیران اهمیتی ندارد که کارکنان ما بیکار شوند/چرا این افراد باید پشت میز بنشینند، ما در نهایت به مهاجرت فکر می‌کنیم اما چه کسی باید بماند و کشور را بسازد؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: نادر رضایی در نشست خبری اظهار کرد: برای کار کردن، زد و بند ادارات ما را بیچاره کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها سهم‌خواهی می‌کنند و این مسائل در اغلب ادارات وجود دارد، افزود: اگر چیزی ندهیم با ما همکاری نمی‌کنند.

این مخترع جوان گفت: در مناقصه شرکت کردم، مسئول بخش مناقصه تماس گرفته می‌گوید انصراف بده چون می‌خواهیم با شرکت دیگری کار کنیم.

رضایی با بیان اینکه چه انگیزه‌ای در تولید کننده ایرانی به وجود آمده که با کیفیت مناسب تولید کند، تصریح کرد: جنسی را با انگیزه تولید می‌کنیم، اما موقع شرکت کردن در مناقصه دچار زد و بند ادارات می‌شویم، مسئول مناقصه می‌گوید همه چیز دست من است و سهم خودم را اول می‌گیرم.

وی با اشاره به اینکه از ادارات ناراضی هستیم، ادامه داد: در این زمینه دچار چالش هستیم، می‌توانیم با اینها نزدیک شده و سهم بدهیم و جای خودمان را حفظ کنیم اما نمی‌خواهیم با این روش کار کنیم. معتقدیم سیستم باید تصحیح شود.

مدیرعامل شرکت رایان الکترونیک سپهر با اشاره به اینکه رشوه در ادارات به مسئله عادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دولت سایت ستاد تدارکات ایجاد کرده تا مناقصه‌ها در این سایت ارائه شود اما باز هم راهی برای تخلف پیدا می‌کنند، مناقصه را تمدید می‌کنند تا شرکت مورد نظر مبلغ را کمتر اعلام کرده و برنده شود یا در نهایت ترک تشریفات می‌کنند.

وی اظهار کرد: با وضعیتی که وجود دارد می‌توانم سرمایه‌ام را وارد بازار کنم و به سوددهی برسم به جای فکر کردن به تولید.

رضایی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانم حمایت از شرکت دانش‌بنیان به چه معناست، افزود: تسهیلات ۱۰ و ۱۸ درصدی به درد تولیدکننده نمی‌خورد، پارتی‌بازی ادارات را حذف کنند تسهیلات نمی‌خواهیم.

وی گفت: در مناقصه ۱۲ میلیونی شرکت کردم و برنده شدم، اما از من ۱۵ میلیون می‌خواهند.

این مخترع تصریح کرد: من ندیدم شرکتی وام بگیرد و در کار سرمایه‌گذاری کند، بلکه زمین و ماشین می‌خرند چون هیچ حمایتی از تولیدکننده داخلی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه واحد ساختمانی که در آن فعالیت می‌کنیم از سوی یکی از پزشکان در اختیار ما قرار داده شده است تا اشتغال‌زایی کنیم ادامه داد: برای دریافت پروانه بهره‌برداری به شهرداری ساری رفتیم، نه تنها کمکی به ما نکردند بلکه فردای آن روز مامور ماده صد، طلب ۲۵۰ میلیونی کرد. به مسئول ماده صد می‌گویم اگر بخواهم این پول را به شما دهم باید شرکت را تعطیل کنم. می‌گوید تعطیل کن.

مدیرعامل شرکت رایان الکترونیک سپهر با اشاره به این که در ادارات به نامه‌های مسئولان می‌خندند، اظهار کرد: دولت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نامه داده اما در ادارات هیچ توجهی به این نامه‌ها نمی‌شود.

رضایی با بیان اینکه برای مدیران اهمیتی ندارد که کارکنان ما بیکار شوند، افزود: چرا این افراد باید پشت میز بنشینند، ما در نهایت به مهاجرت فکر می‌کنیم اما چه کسی باید بماند و کشور را بسازد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده‌های ایرانی تقویت نشدند، گفت: ما زیرساخت نداریم حتی مواردی که ادعا می‌شود ساخت ایران است مواد اولیه‌اش وارداتی است و اگر چین این وسایل را در اختیار ما نگذارد دیگر تولید نداریم.

این نخبه با اشاره به اینکه اگر شرکت را تعطیل کنم هزینه‌ای نخواهم داشت و به سود هم می‌رسم، یادآور شد: تولیدکنندگان به فکر کمک هستند اما کسی درک نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید افراد فاسد را اخراج کنند تا درس عبرتی برای بقیه کارکنان ادارات شود، گفت: وقتی برای اخلال‌گران بازار ارز و سکه، حکم اعدام صادر می‌کنند با همان شدت با مفاسد اداری هم برخورد شود.

گفتنی است ردیاب خودرو، کلاژ الکترونیک، دستگاه ابزار دقیق، کنتور قرائت از راه دور آب، تستر کنتور آب پرتابل، تله کنترل برای مخازن و چاه آب و فاضلاب روستایی، دستگاه هشدار علائم راهنمایی و رانندگی سخنگو بدون اینترنت در خودرو، دیتا لایر فشار و دستگاه دیاگ خودرو بخشی از اختراعات نادر رضایی است.



    ©2013 APG.ir