تعداد بازدید: 2215

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 دی 1397-21:23

حسین مرعشی در ساری:

اطرافیان هاشمی را رد صلاحیت می کنند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی: هاشمی، رئیس جمهوری مقتدر ایران بود، در خیابان به دختر هاشمی بدترین ناسزاها را گفتند اما خم به ابرو نیاورد/ یک نخست وزیر و رییس جمهوری محترم در تلویزیون نداریم/یکی از اطرافیان هاشمی را تایید صلاحیت نمی کنند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر پنج شنبه در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

افشین علا، سید حسین مرعشی و دلاور بزرگ نیا سخنران های این مراسم بودند. گزیده اظهرات این سه تن در زیر آمده است:

*افشین علا، شاعر و فعال فرهنگی

-۴۰ سالگی سن کمال آدمی است و انقلاب سال ۵۷ که انقلاب مترقی و فرهنگی است به رهبری امام راحل، طیف وسیعی از مردم را گرد هم آورد و معجزه ایجاد کرد؛ چرا در حفظ این انقلاب دچار مشکل شدیم و افرادی چون هاشمی، جان برای انقلاب فدا کردند.

-هاشمی کوهی از درد بود و قلبش برای مردم و انقلاب و ایران می‌تپید، البته ما وظیفه قدیس‌سازی نداریم. هاشمی از جمله کسانی بود که با رفتارش مانع از قدیس‌سازی شد و بسیاری از اشتباهات خود را پذیرفت. نسل جوان این را درک کرد و به هاشمی روی آورد.

-بسیاری از بزرگان ما، مردم را دست کم می‌گیرند اما مردم صدای هاشمی را شنیدند. مظلومیت هاشمی فقط این نبود که از مخالفان خود دشنام شنید، با سعه صدر فراوان از کنار آنها عبور کرد و هرگز پرده دری نمی‌کرد.



-مظلومیت رهبری و هاشمی این است که با هر گرایشی به قله‌های رفیع برای مجاهدت و کار و تلاش رسیدند اما بازوهایی که باید اینها را یاری کنند فشل است.

-بعد از گذشت ۴۰ سال جناح‌های چپ و راست و اعتدال باید بپذیرد مردم مانیفست‌های آنها را قبول ندارند، اصرار بر مواضع جناح‌ها از هر جناحی باشد راهگشا نیست.

-امروز اوضاع فرهنگی کشور ما و مازندران به هیچ وجه مورد رضایت نیست، کوچکترین مجال و رغبتی برای اجرای برنامه فرهنگی‌نمی‌بینم. مسئولان در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها سهل‌انگاری می‌کنند و جناح‌ها جز دایره بسته اطراف خود، به دیگران فرصت نمی‌دهند.



*سیدحسین مرعشی، عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب کارگزاران

-کشور برای عبور از گردنه‌های پیش رو به هاشمی نیاز داشت و امروز در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جای هاشمی خیلی خالی است.

-یادگیری و مطالعه دائمی از ویژگی‌های هاشمی بود و یادگیری او فراتر از یادگیری کلاسیک بود. بیش از ۲۰ سال خطبه‌های نماز جمعه در روز قدس را می‌خواند و در موضوع مشخصی مانند قدس و فلسطین، ۲۰ سال مطالب جدیدی عنوان می‌کرد و این از حوادث بی‌نظیر است.

-هاشمی، رئیس جمهوری مقتدر ایران بود، در خیابان به دختر هاشمی بدترین ناسزاها را گفتند اما خم به ابرو نیاورد، بعد از ۸۸ وقتی فایزه ۶ ماه حکم حبس داشت و دادگاه مهدی هم در جریان بود، هاشمی یک روز ملاقات خود را با رهبری ترک نکرد، آنقدر چیزی نگفت که یک روز رهبری از وی پرسیدند از خانواده چه خبر!؟ در حالی که هاشمی بسیار عاطفی و اهل خانواده بود.

-هاشمی بزرگ ایران و انقلاب بود، وقتی مسئولیت پذیرفت کشور در وضعیت بسیار نابسامان قرار داشت.

-ببینید کسانی که اطراف هاشمی بودند امروز برای ورود به مجلس، یکی از آنها تایید می‌شود؟ یکی از آنها را تایید صلاحیت نمی‌کنند. این نشان می دهد که بی احترامی به بزرگان در سبقه تاریخی ایران وجود داشته است، چرا که اگر‌ما ایرانیان از بزرگان خود به بدی یاد نمی‌کردیم فردوسی به ما هشدار نمی‌داد.



-حتما هاشمی اشتباهاتی داشته و ما‌ نمی‌خواهیم از هاشمی قدیس بسازیم، بلکه به دنبال ارزیابی درست هستیم. حتما هاشمی افرادی را در مسئولیت‌هایی قرار داده که کارایی نداشتند اما زمانی که ما جوان بودیم و می‌خواستیم تندروی کنیم هاشمی متعادل بود.

-چرا او را به ثروت‌اندوزی و اشرافی‌گری متهم می‌کنید، الان خانه هاشمی به موزه تبدیل شده است. چرا کسی را که با تمام وجود او را نمی‌پسندیم تصور می‌کنیم آدم بدی است؟ انسان‌ها منفرد خلق شده‌اند، کارخانه خلقت الهی تولید پراید ندارد که سالی ۵۰۰هزار پراید هم شکل تولید شود. تا هاشمی موضع گرفت چپ نپسندید چپ او را خراب کرد و اگر راست نپسندید؛ راست او را تخریب کرد. چپ و راست، هاشمی در قالب خود را می‌خواستند و هاشمی در قالب جای نمی‌گرفتند و هر دو از زدن هاشمی ضرر کردند و فضا را برای خود تنگ کردند

-آینده ما از نگاه واقع بینانه باید رقم بخورد، یک نخست وزیر و رییس جمهوری محترم در تلویزیون نداریم، این چه رفتاری است که با بزرگان خود داریم.

-چرا از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم، یک بار انقلاب کردیم و گفتیم سلطنت خوب نیست و از ۲۲ بهمن ۵۷ دوباره متولد شدیم و تمام، اما نه اینکه در هر انتخابات دوباره متولد شویم.

-مگر می‌شود کسی به مجلس یا دولت رود و همه رقبای خود را حذف کند!؟



*دلاور بزرگ‌نیا، دبیر حزب کارگزاران مازندران

-هر کسی این عالم باقی را ترک کرد با هفت هزار ساله‌های گذشته، یکی خواهد بود و نگرانی که کسی از جمع ما رفت، نداریم. اما جای برخی افراد به سادگی پر نمی‌شود.

-چهره‌هایی مانند مقام معظم رهبری امیدواریم سایه‌شان بر سر ما مستدام باشد.

-افرادی مانند هاشمی را هر بار باید دوره کرده و به عنوان میراث مهم برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

 


  • شنبه 29 دی 1397-17:27

    به اندازه ي كافي از اين مملكت خوردين و بردين اقاي ......حالا برين زندگي كنين و به مردم بخندين

    • شنبه 29 دی 1397-12:30

      اكبر خدا بيامرز راحت بخواب امثال مرعش هاي جايگاه تو رو به اينجا رسوندن..راحت بخواب كه ايران آروم آرومه...


      ©2013 APG.ir