تعداد بازدید: 2354

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 اسفند 1397-8:31

عصر جمعه طی مراسمی در ساری؛

خانه سینمای مستند مازندران افتتاح شد

در مراسم افتتاح خانه سینمای مستند مازندران در ساری، بیان شد: دولت مداخله ای در فعالیت خانه سینمای مستند نخواهد داشت/ شهرداری ساری وعده داد مکانی به خانه مستند اختصاص دهد/ مسئولان، علاقه ای به سینمای مستند ندارند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: عصر جمعه، خانه سینمای مستند مازندران در ساری افتتاح شد.

حسین نادعلی زاده -رئیس خانه سینمای مستند مازندران- در مراسم افتتاح این خانه در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اظهار کرد: صیانت از فیلم مستند از رسالت های خانه سینمای مستند است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید، آموزش، پژوهش، تحلیل و عمومی سازی سینمای مستند را انجام دادیم، افزود: برای معرفی خانه سینمای مستند، طرح پنج هفته، پنج فیلم را اجرایی کردیم.

نادعلی زاده با اشاره به اینکه برنامه ای برای پرورش سینماگران جوان با هدف افزایش مهارت و انگیزه طراحی کردیم، گفت: فاز نخست این طرح اجرا شد و فاز دوم را از طریق آزمون برگزار کردیم. در فاز سوم آموزش ها تکمیلی بود و در فاز چهارم، تصویربرداری سینمای مستند داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری وعده داد مکانی به خانه مستند اختصاص دهد، تصریح کرد: ارائه مشاوره هنری به دوستان نوآموز و تولید محتوای هنری از برنامه های در دست اقدام است.

رئیس خانه مستند مازندران با اشاره به اینکه در مازندران ۶۰ عضو داریم، ادامه داد: از سراسر مازندران سینماگران در خانه سینمای مستند عضویت دارند و می دانیم راه سختی در پیش داریم.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد -رئیس مرکز گسترش مستند تجربی- اظهار کرد: سینمای مستند مازندران، سینمای زنده ای بوده و امروز هم مستندسازان برجسته ای دارد.

وی با بیان اینکه سابقه تشکل های مردمی و صنفی به قرن ها بر می گردد و بارزترین آن در انجمن های ادبی متبلور شده، افزود: هویت و تاریخ ما در وجه هنری، بیشتر در شعر شناخته می شود.

*دولت مداخله ای در فعالیت خانه سینمای مستند نخواهد داشت

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تلاش ما این بود با شیوه انجمن های ادبی به خانه سینما نگاه کنیم و دولت هیچ مداخله ای در مدیریت این مراکز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر خانه مستند اصفهان و تبریز راه اندازی شد، تصریح کرد: امروز هم شاهد افتتاح خانه مستند مازندران هستیم و در بهار ۹۸ خانه مستند قم و لرستان تاسیس می شود و سپس خانه مستند سیستان در دست تاسیس است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه برای دانش افزایی و انجام فعالیت های کیفی آثار، مرکز گسترش سینمای مستند آمادگی همکاری دارد، خاطرنشان کرد: برای این اقدامات، بودجه تعیین شده و می توانیم برای دانش افزایی، بودجه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه کمک می کنیم خانه های مستند در نمایش فیلم هفته مشکلی نداشته باشند، اظهار کرد: تلاش ما بر این است خانه های مستند در مرکز استان ها، به عنوان بازوی مشورتی خانه مرکز عمل کنند.

طباطبایی نژاد افزود: این فرصتی است تا موضوعات استان ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت مداخله ای در فعالیت خانه سینمای مستند نخواهد داشت، گفت: بهترین وضعیت فعالیت مراکز این چنینی، تشکل صنفی با حمایت های دولتی است.

* مسئولان، علاقه ای به سینمای مستند ندارند

مهدی زمان پور -مستندساز و عضو هیات موسس خانه سینمای مستند مازندران- هم اظهار کرد: حدود ۲ سال است که فعالیت هایی برای خانه مستند انجام دادیم و امروز موفق به انجام این کار شدیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما مسئولان، علاقه ای به سینمای مستند ندارند، افزود: اگر بخواهیم منتظر مسئولان بمانیم که قدمی برای ما بردارند این انتظار سال های بسیار زیادی طول می کشد.

عضو هیات موسس خانه سینمای مستند مازندران گفت: سوژه های ناب و بکری در مازندران داریم و اگر به آن نپردازیم، روزی از بین می رود.



    ©2013 APG.ir