تعداد بازدید: 1953

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 29 اسفند 1397-11:22

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

هر دستگاه باید به سهم خود در وقوع تصادف پاسخگو باشد

حسن حسن نژاد گفت: به ازای هر تصادف منجر به فوت، سهم دستگاه ها در وقوع تصادف تحلیل می شود. هر دستگاه به اندازه سهم خود در وقوع تصادف باید پاسخگو باشد و در این زمینه جدی هستیم. (گزارش افتتاح قرارگاه نوروزی پلیس و جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران)


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: در حالی که بخشی از انرژی و توان مدیران استان برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده مصروف شده، بخش دیگری مشغول هماهنگی و خدمت رسانی به مسافران و گردشگرانی است که وارد مازندران شده اند. و می شوند.

صبح امروز فرمانده انتظامی مازندران در مراسم افتتاح قرارگاه نوروزی پلیس اعلام کرد: در ۱۷ شهرستان قرارگاه نوروزی پلیس دائر است و این قرارگاه در برخی شهرستان‌های نزدیک به هم، مشترک است.

وی افزود: از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین فعالیت‌های نوروزی پلیس برقرار است.

به گفته سردار محمود میرفیضی، شب گذشته در محور آمل بر اثر تصادف سه نفر فوت کردند و راننده، سرعت مطمئن را رعایت نکرده بود.

این مسئول با بیان این که ۶۰ درصد از مصوبات شورای ترافیک در سال ۹۷ اجرایی شده است، ادامه داد: فرهنگ ترافیکی باید توسط رسانه ها نهادینه شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد فوتی ها در بخش عابران پیاده و موتورسواران است، تصریح کرد: در سال ۹۷ شهرستان ساری ۲ فوتی داشتیم که نسبت به سال ۹۶ به میزان ۷۵ درصد کاهش یافت و ۱۱۴ نفر هم در سال ۹۷ مجروح داشتیم.

سردار میرفیضی یادآور شد: موج نخست سفرها شروع شده و با ابلاغ مدیریت راه ها در محور سوادکوه انسداد نداشتیم.

وی افزود: استفاده از دوربین البسه را امسال اجرایی کردیم و تقویت ناوگان خودرویی پلیس راه را هم انجام دادیم.

این مسئول تاکید کرد: در زمینه کاهش جرائم، دوربین های پلاک خوان پلیس فعال است.

سردار میرفیضی با بیان این که در چهارشنبه آخر سال ۱۱۰ بیش از ۱۵ هزار تماس داشت، گفت: وقتی مردم در ایام خاص به استان های شمالی سفر می کنند آگاه باشند که در اوج سفر باید صبورتر باشند.

*برخورد با رانندگان متخلف، مورد انتظار است

استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: انتظار داریم فرمانداران در کاهش تصادفات به شکل میدانی حضور موثر و هوشمندانه داشته باشند.

احمد حسین زادگان با بیان این که هوشمندسازی تجهیزات، کار را آسان تر کرده و امیدواریم کاهش تصادفات و حفظ جان مردم را اولویت بدانیم، افزود: یکی از دلایل انتقال ستاد سفر از معاونت عمرانی به معاونت سیاسی، ارتباط موضوعی و نزدیک فرمانداران و نیروی انتظامی با این معاونت است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ درصد کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت داشتیم و کانون های حادثه خیز مدیریت می شود.



به گفته استاندار مازندران هواشناسی به لحاظ تجهیزات و دانش، امکانات خوبی دارد  و پیش بینی های لازم انجام شود.

وی با بیان این که هر جا به پلیس اعتماد کردیم به خاطر نظم و مسئولیت پذیری، بهترین جواب را گرفتیم، تاکید کرد: فرمانداران در این زمینه با پلیس همکاری کنند، برخورد جدی با رانندگان متخلف مورد انتظار است و کسی در این زمینه وساطت نکند.

حسین زادگان گفت: سرویس های بهداشتی سیار در طول مسیر پیش بینی شود، دانشگاه علوم پزشکی ایستگاه های سلامت را افزایش دهد.

*مازندران مقصد سفر بسیاری از گردشگران در کشور است

امروز جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران هم در محل سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد.

مرتضی احمدی در این جلسه گفت: سفر و گردشگری به دلیل ماهیت فرابخشی، کار یک دستگاه نیست.

مشاور معاون گردشگری و ناظر عالی خدمات سفر مازندران افزود: در سطح کشور ۲۲ دستگاه برای سفر فعالیت می کنند و متناظر آن در استان ها ادامه پیدا می کند.

 وی ادامه داد: مازندران به عنوان مقصد سفر در کشور مطرح است، کسانی که به این استان سفر می کنند مقصد واحد دارند و برای جلب رضایت باید خدمات مناسب ارائه شود.

احمدی خاطرنشان کرد: حمل و نقل، بهداشت و ایمنی جزو نیازهای پایه ای است که همه به دنبالش هستند و سپس جاذبه های گردشگری مطرح است بنابراین آماده سازی این جاذبه ها دارای اهمیت است.

*با متخلفان اقتصادی به شدت برخورد می کنیم

یدالله ملکی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: هدف ما این است از اقشار ضعیف حمایت کرده و با متخلفان اقتصادی به شدت برخورد کنیم.

وی افزود: کسانی که بخواهند به مردم ظلم کنند شعبه‌های تعزیرات مکلف هستند به شدت به این افراد برخورد کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ادامه داد: تلفن ۱۳۵ و ۱۲۴ آماده پاسخگویی به شکایات مردمی است.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر جریمه به نفع دولت، به نفع اشخاص حقیقی هم جریمه صادر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان ما در مراکز فروش و عرضه کالا حضور مستمر دارند.



*واحدهای اقامتی و پذیرایی افزایش نرخ ندارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: نرخی که برای واحدهای پذیرایی و اقامتی در مهرماه اعلام کردیم در ایام نوروز هم اعمال می شود و هیچ افزایش قیمتی نداریم.

سیف الله فرزانه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه بوی اشتعال و درآمد از سفرهای نوروزی به مشام می رسد، افزود: ۱۲ کمیته و ۷۰ دستگاه در ایام سفز مشغول کار هستند و جلسات سفر در دهیاری ها هم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه واحدهای پذیرایی آماده میزبانی از گردشگران هستند، اظهار کرد: نرخی که برای واحدهای پذیرایی و اقامتی در مهرماه اعلام کردیم در ایام نوروز هم اعمال می شود و هیچ افزایش قیمتی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در راستای افزایش نشاط اجتماعی، برنامه های متنوعی در زمینه موسیقی داریم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برگزاری یکصد برنامه موسیقی زنده، مجوز صادر کرده است.

این مسئول با تاکید بر آمادگی کمیته های ۱۲گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران یادآور شد: امسال نوروز متفاوتی با تاکید بر افزایش اقتصاد گردشگری داریم.

*محورهای ورودی مازندران با رشد حضور گردشگران همراه است

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: با وجود شرایط جوی مازندران و وقوع سیل و رانش و ریزش برخی مسیرهای ورودی، بار ورودی مسیرهای استان، رشد قابل توجه دارد.

حسین حسن نژاد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: باید دقت کنیم تدابیر لازم در مدت سفر، اجرا شود.

وی با تاکید بر افزایش میزان هماهنگی در ستاد اجرایی سفر، افزود: تصمیم گیری های ستاد باید چند وجهی باشد.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه تامین امنیت و نظم ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر مدیریت مباحث ترافیکی و کاهش تصادفات، کاهش ۲۰ درصدی تصادفات را هدفگذاری کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه به ازای هر تصادف منجر به فوت، سهم دستگاه ها در وقوع تصادف تحلیل می شود، تصریح کرد: هر دستگاه به اندازه سهم خود در وقوع تصادف باید پاسخگو باشد و در این زمینه جدی هستیم.

حسن نژاد با بیان اینکه بخشی از سفر برای ایجاد نشاط است، ادامه داد: آثار مخرب اجتماعی تصادف در خانواده فرد، غیر قابل محاسبه است و اگر سهم دستگاه ها در کاهش تصادفات ارزیابی نشود نمی توانیم احساس مسئولیت دستگاه ها را سامان دهی کنیم تا به کاهش تصادف منجر شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه جاده ها، فرماندهی عملیات بر عهده پلیس است، گفت: در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ایجاد نشاط برای ما بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: از این مهمتر حفظ جان مردم است و در این زمینه مسئولان مرتبط باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نرخ تردد در مازندران بسیار بالا است، ادامه داد: تحرک جمعیتی شهری در مازندران هم درصد بالایی دارد و تجمیع این ۲ تحرک در کنار هم، وضعیت پیچیده و سنگینی ایجاد می کند و نظم ترافیکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تامین ارزاق عمومی از دیگر موارد مهم استان است، افزود: اگرچه از محل حضور گردشگران در غرب استان، درآمد به دست می آید، بخشی از هزینه های مردم این منطقه هم بالا می رود.

حسن نژاد گفت: از کارهای مهم در حوزه شهرستان، اعلام نیاز برای توزیع ذخایر احتیاطی است و بدون هماهنگی ستاد سفر، این کار انجام نشود.

وی با اشاره به تدبیر استاندار مازندران مبنی بر ایجاد مازندران پاک، افزود: ستاد سفر باید این تدبیر را جهت دهی کند.

معاون سیاسی استاندار مازندران ادامه داد: اگر می خواهیم مجموعه گردشگران به طبیعت احترام بگذارند ابتدا باید طبیعت پاک را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در ایام عید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی هستیم و برنامه های خوبی در این زمینه طراحی شده است، تصریح کرد: باید کمک کنیم این برنامه ها محقق شود و فضای بهتری برای گردشگران ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در ستاد سفر، ماموریت جدید تعریف نمی کنیم و ماموریت هر دستگاه به شکل هماهنگ با دیگر دستگاه ها پیگیری می شود، گفت: با انسجام بین برنامه ها می توان اثربخشی ستاد سفر را افزایش داد‌.

 


  • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 12 فروردين 1398-9:50

    به نظر می رسد سهم چاله چوله های جاده ای و موانع غیر ضرور تحت عناوین سرعت گیر، کند کننده سرعت و ... بیشترین خسارات را بر اتومبیل های مسافران و بعضاً بیشترین خطر آفرینی را برای آنها در بر دارند که مسئولیت مستقیم آنها بر عهده اداره راه و شهرسازی و نظرات پلیس راه است. خست در کسیدن لایه روکش برای نرم شدن آسفالت ها و طولانی کردن زمان ترمیم آنها باعث زبر شدن سطح جاده و لاستیک خور شدن آنها می شود که در اشل ملی صدها برابر هزینه مربوط به روکش آسفالت هزینه تعویض لاستیک ها بر کشور تحمیل می کند. از طرفی دست اندازهای غیر استاندارد و عدم علامت گذاری برای بسیاری از آنها بخصوص برای رانندگانی که سابقه رانندگی مرتب در این جاده ها را ندارند، باعث وارد آوردن خسارات بسیار زیاد به جلوبندی و سیبک های اتومبیل ها می شود که وسایل یدگی و دستمزدهای ناشی از آنها رقم قابل توجهی را در اقتصاد ملی تشکیل می دهد. در برخی موارد نه تنها اخطارهای تابلویی برای این دست انداز ها وجود ندارد بلکه حتی از رنگ آمیزی سطح آنها برای دید رانندگان بخصوص در هنگام شب هم امتناع شده است و این ظلم مضاعفی است که هیچ کدام از متولیان در جاده ها و حتی در ورودی های شهر ها پاسخگوی آنها نیستند. استان گیلان از مدت ها قبل با برنامه ریزی های جامع نسبت به حل معضل اقدام کرده و هم تابلوهای هشدار دهنده و هم رنگ آمیزی سطح دست اندازها را انجام داده و هم نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام کرده است. مطمئناً خسارات ناشی از عبور ناگهانی و با سرعت از روی این دست اندازها نسبت به دست اندازهای مازندران بسیار کمتر می باشد. انشاء الله همین دو مورد که مسئولیت آنها بر عهده راه و شهر سازی و شهرداری های هر شهر می باشد مورد پیگیری قرار گیرد تا مطمئن شویم فقط حرف تحویل مردم نمی شود.


    ©2013 APG.ir