تعداد بازدید: 2837

توصیه به دیگران 1

شنبه 22 ارديبهشت 1386-0:0

جعفري جلوه در راه مازندران

معاونت سينمايي وزارت ارشاد فردا به مازندران مي آيد تا درباره برخي مسايل فرهنگي از جمله جشنواره فيلم وارش که حرف و حديث هايي را به دنبال داشته است با مديران فرهنگي استان گفت وگو کند.


fars news نوشت:مازندران چهره‌هاي ماندگار و صاحب نامي دارد كه در حوزه سينما مي‌توان از نادر مقدس، محمد علي سجادي و خسرو سينايي نام برد كه در اين ميان سينايي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.


وي با 4 دهه حضور پربار در عرصه سينما و ساخت تعدادي از شاخص‌ترين آثار سينمايي مستند و داستاني و تن ندادن به هر پسوند رايج و متداول براي دستيابي به تجربه‌هاي تازه، توانسته به يك سينماگر وزين و پويا مبدل شود.


خسرو سينايي در جشنواره‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي رتبه‌هاي ارزشمندي را به دست آورده است. 
خسرو سينايي به عنوان يك مازندراني فيلمنامه تاريخ 100 ساله استان را نگارش كرد، ولي پس از گذشت 24 سال همچنان اين دست نوشته‌هاي اين سينماگر فعال كشور خاك مي‌خورد و موفق به ساخت آن نشده است.


سينايي براي توليد اين فيلم ارزشمند نيازمند ساخت يك شهرك سينمايي تاريخي با معماري 100 سال گذشته مازندران است.


احداث اين شهرك در سال‌هاي گذشته بسيار كم هزينه بود، ولي بي‌توجهي مسئولان وقت باعث شده است تا ساخت اين شهرك اعتبار بيشتري را طلب كند، به‌طوري كه حداقل 500 ميليون تومان بودجه مي‌خواهد.
تاكنون اثري تصويري از تاريخ مازندران ساخته نشده و فيلمنامه سينايي فرصت مناسبي است تا يك كهنه كار سينمايي، اثري به ياد ماندني و ماندگار براي اين ديار توليد كند.


كارشناسان سينما معتقدند ساخت شهرك سينمايي مي‌تواند به عنوان يك مجموعه تاريخي و جذاب براي حضور گردشگران داخلي و خارجي مفيد باشد و نكته مهم‌تر اين‌كه نمايش فيلم سينايي در سينماها با بازگشت سرمايه‌گذاري انجام شده نيز همراه خواهد بود.


يكي از هنرمندان مازندران كه در فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مشغول فعاليت است در اين باره گفت: سرمايه‌گذاري براي اثر سينماگران متعهد هزينه نيست، بلكه يك فرصت طلايي در عرصه فرهنگ، تاريخ و هنر مازندران است.


وي با اشاره به اين‌كه تأمين سرمايه لازم براي ساخت اين اثر از طريق اعتبارات فرهنگي ارشاد مازندران مقدور نيست، تصريح كرد: استاندار مازندران با كمك دستگاه بودجه‌ريزي كه با ادغام سازمان مديريت و برنامه‌ريزي امكان و اختيار بيشتري در آن به وجود آمده از اين طرح بزرگ فرهنگي حمايت كند.


با توجه به سفر هفته جاري جعفري جلوه، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد به مازندران، بررسي موشكافانه اين موضوع ضروري به نظر مي‌رسد تا مسئولان فرهنگي استان بتوانند گامي بزرگ براي اين طرح مهم بردارند.

جدا از موضوعي که خبرگزاري فارس بيان کرده جشنواره فيلم کوتاه وارش که  قرار است بعد از سه سال تعطيلي امسال برگزار شود نيز مورد توجه جعفري جلوه است.

مازندنومه درباره برخي مسايل اين جشنواره با مهدي قربانپور-دبيراجرايي چهار دوره اين جشنواره- گفت وگو کرده است که به زودي در ستون"گفت وگو"ي سايت پخش مي شود.

 



    ©2013 APG.ir