تعداد بازدید: 3096

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 23 ارديبهشت 1386-0:0

تسهيلات،بدون بازپرداخت

 دو مدير سابق استان مازندران با سوءاستفاده از جايگاه رسمي خود مبالغ كلاني را به عنوان تسهيلات بانكي دريافت كرده‌اند و حاضر نيستند اين مبالغ را به بانك‌ها باز پس دهند.


روزنامه مردم سالاري نوشت:يكي از مديران ارشد گذشته اين استان كه بيش از 17 ميليارد تومان به يكي از بانك‌هاي دولتي بدهكار است حاضر نيست بدهي خود را بازپس دهد.
اين فرد 2 سال پيش يك وام ميلياردي از اين بانك دريافت مي‌كند ولي با وجودي كه 2 سال از اين ماجرا مي‌گذرد وي حاضر نشده بدهي خود به بانك را بازگرداند.
اين در حالي است كه روند سوءاستفاده از جايگاه‌هاي رسمي به اين فرد محدود نشده و گزارش‌هاي دريافتي كه بيانگر اين مطلب است كه يكي از چهره‌هاي اقتصادي اين استان نيز در يك مرحله 25 ميليارد تومان تسهيلات بانكي دريافت كرده كه تاكنون حاضر نشده بدهي خود را به اين بانك پرداخت نمايد.

  • محمود زارعپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 24 ارديبهشت 1386-0:0

    حدود يك دهه قبل ما در هر نفس ۲ ريال بدهكار بوديم . حالا چي؟!!
    بدهی خارجی ايران
    اين آمار مربوط به حدود يك دهه پيش بود. حالا اگه كسی اطلاعی ازوضع جديددارد بمن هم اطلاع دهد.(اين متن را اينجانب در سال ۱۳۷۵ نوشته بودم که از لابلای دفترچه بيرون کشيده و عينا نقل ميکنم)
    ۱- ميزان ديون خارجی كشور كه در پايان سال ۷۴ معادل ۲۲ ميليارد و ۵۶۷ ميليون دلار! بود، در خرداد امسال به ۲۱ ميليارد و ۴۸۵ ميليون دلار و در شهريور ماه به ۲۰ ميليارد و ۳۶۹ ميليون دلار كاهش يافت!
    ۲- سرانه بدهی خارجي: يعنی هر ايرانی چقدر بدهكار است .تنها از اين يك قلم! اگه آمار درست باشه!!
    ۲۲۵۶۷۰۰۰۰۰۰ تقسيم بر ۶۰۰۰۰۰۰۰ نفر (انموقع)= ۱۲/۳۷۶ دلار
    ۳- بعبارت ديگر در سال ۷۴ هر ايرانی معادل بيش از ۳۷۶ دلار به خارجيان بدهکار بود. شما به تومان تبديل و در تعداد خانوار خود هم ضرب کنيد تا ببينيد که شما خانوادتا چقدر بدهکار بوديد؟ راستی الآن چقدر است؟!!
    ۴- در فاصله شش ماه سال ۷۵ معادل ۰۰۰/۰۰۰/۱۹۸/۲ دلار ، بدهی خارجی ايران ، مستهلک شد( بخوانيد ايرانيان مستهلک شدند) ! بعبارت ديگر در فاصله شش ماهه نخست سال ۷۵ هر نفر ايرانی معادل حدود ۳۷ دلار برای بدهی خارجی پرداخته است. ( تبديل به تومان و ضربدر تعداد خانوار خود نماييدو...).
    حالا حساب ميکنيم: (با نرخ فعلی دلار اگه حساب کنيم=۸۵۰۰ ريال )
    در تنها شش ماه، هر ايرانی حدود ۳۱۴۵۰۰ ريال به خارجيان پرداخت کرد.
    اگه مقداری حوصله بخرج دهيد به اينجا ميرسيد که : در هر دم و بازدم ، يک ريال برای استهلاک ديون خارجی در شش ماهه نخست سال ۷۵ ، برای هر نفر ايرانی خرج در بر داشته است. پس تنها از اين يک قلم هر نفسی که فرو ميبردی ۱ ريال و هر نفسی که بر می آوردی هم ۱ ريال ...
    قدر نفست را بدان ! بدهی را حساب نکردم ، بلکه از محل پرداخت شش ماه (در يک سال بد) ، اينقدر از بدهی خود را پرداختی! مابقی را با اصل و سود و بهره و ديرکرد و ... از تو خواهند ستاند.
    ¤ در ششماهه نخست سال ۷۵ در هر ماه معادل۳۳۳/۳۳۳/۳۶۶ دلا بدهی خارجی پرداخت شد.اگر فرض کنيم روندپرداخت بدهی خارجی ماهيانه بهمين صورت پيش برود باز بر فرض اينکه اصل بدهی ثابت بماند ، طی حدود ۵۶ ماه ديگر کل بدهی پرداخت ميشود. يعنی طی ۱۶۸۰ روز ديگر ( ۴ سال و ۶ ماه ديگه ) پس در پايان سال ۱۳۷۹ و ابتدای سال ۱۳۸۰ ميزان بدهی باقيمانده خارجی ايران مستهلک ميشود.
    البته در صفحات آتی ما بطور جدی در اين خصوص با تحليل مطلب بر اساس آمار و ارقام روز ، خواهيم پرداخت.تا روشن شود که بدهی خارجی چه تاثيراتی بر اقتصاد و .... ما گذارده و خواهد گذارد و اين بدهيها چرا و در کجا هزينه شده است و ارزش اقتصادی آن به چه ميزان برای کشور ما تمام شده است....
    ¤ نوشته شده در ساعت 8:9 توسط محمود زارع

    • يکشنبه 23 ارديبهشت 1386-0:0

      من هم شنیدم که استاندار هم در رابطه با یک شرکت یا تعاونی یا امثالهم در خصوص تامین علوفه خوراک دام فعالیت اقتصادی وسیعی را شروع کردند. خدا میداند. مال علی که به اولاد علی حرام نیست که...

      • يکشنبه 23 ارديبهشت 1386-0:0

        آقا بگو که اسمش نصرالله خادم بود دیگه

        • يکشنبه 23 ارديبهشت 1386-0:0

          یکی دو نفر دیگر می شناسیم که وام موز گرفتند و ندادند. رئیس قبلی کشاورزی و چند نفر دیگر که البته بیچاره فعلا عزل شد.
          آنها حتی میخواهند بخشودگی بگیرند. البته وام آنها زیر 1000 میلیون ریال بودولی...


          ©2013 APG.ir