تعداد بازدید: 5165

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 31 ارديبهشت 1386-0:0

دومين آلبوم مشترك شريف و شجريان منتشر مي شود

 فرهنگ شريف (نوازنده آملي تار) و محمدرضا شجريان (استاد آواز) آلبومي مشترك منتشر مي‌كنند.


 فرهنگ شريف  گفت: اين آلبوم دومين آلبوم مشترك من و آقاي شجريان بعد از آلبوم <پيوند مهر> است كه انتشار آن به بازگشت ايشان از اروپا موكول شده است.

او در مورد ديگر جزئيات اين آلبوم افزود: <اشعار اين آلبوم از ترانه‌سراياني چون بيژن ترقي انتخاب شده و آهنگ‌ها در دستگاه‌هاي مختلفي نظير افشاري هستند.> ناشر آلبوم مشترك شريف و شجريان هنوز قطعي نشده؛ با اين حال احتمال دارد كه نشر <دل‌آواز >ناشر اختصاصي آثار استاد شجريان) اين آلبوم را منتشر كند. اين نوازنده تار در مورد همكاري با استاد شجريان گفت: <من و آقاي شجريان بعد از انقلا‌ب يك نوار مشترك منتشر كرديم و بعد از آن هم كنسرتي در لس‌آنجلس داشتيم. بعد از آن ديگر فرصت همكاري مشترك برايمان پيش نيامد تا نوبت به اين آلبوم رسيد. من البته چند ماه بود كه قصد داشتم اين همكاري شكل بگيرد اما به دليل مشغله‌هاي آقاي شجريان عقب افتاد.

فرهنگ شريف سال‌ها قبل هم در راديو با استاد شجريان همكاري داشته است. او مدتي پيش آلبوم <عاشقانه‌ها> را منتشر كرد كه با استقبال مخاطبان مواجه شد. شريف اهل آمل است.وي در سال 1320 در خانواده دكتر شريف (پزشك نامدار) متولد شد. شريف در كودكي به كلا‌س استاد علي‌اكبرخان شهنازي رفت و تحت راهنمايي و تعليم او فراگيري رديف‌هاي موسيقي ايراني را آموخت.

او همچنين از محضر استاد ابوالحسن صبا بهره‌هاي بسياري گرفته است. اولين برنامه اين نوازنده تار در راديو زماني اجرا شد كه وي دانش‌آموز سال سوم دارالفنون بود. او در برنامه <گل‌ها> هم جزو تك‌نوازان اصلي بوده و آهنگ‌هايي ساخته كه از ميان آنها <گل گريه> با صداي اكبر گلپايگاني معروف‌تر است.(roozna)


  • فرزين جعفريپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 25 دی 1387-0:0

    با سلام ضمن عرض خسته نباشيد و آرزوي موفقيت . اين حركت خيلي عاليه خيلي جالب نم خودم شخصا عاشق موسيقي سنتي هستم مخصوصا صداي استاد شجريان را دوست دارم .حال اگر امكان داشت چند تراك از اين اهنگ ها برام ايميل كنيد . خيلي خوشحال شده و نهايت تشكر را از شما دارم. با آرزوي موفقيت .


    ©2013 APG.ir