تعداد بازدید: 3639

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 خرداد 1386-0:0

پرورش مرغ و ماهی برای جذب گردشگر !

 دو واحد تولیدی پرورش ماهی و مرغ در دهکده توریستی کندلوس،مدتي است که باعث اذیت و آزار مردم کندلوس و گردشگران شده اند.


 

 واحد تولیدی پرورش مرغ در کنار جاده منتهی به موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس واقع شده است که بر اثر فعالیت آن و انباشت فضولات مرغ در در فضای آزاد و مجاور جاده منتهی به موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس، بوی بسیار زننده و متعفنی در فضای اطراف و حتی در مواقع گرما به داخل روستا هم می رسد.

 اما در نقطه دیگری از کندلوس واحد تولید و پرورش ماهی قزل آلا درست در قسمت بالادست روستا و جایی که محل ورودی آبهای چشمه ساران ارتفاعات کندلوس است؛ قرار گرفته است.

 این واحد تولیدی بدون توجه به محیط زیست طبیعی و انسانی با در اختیار گرفتن تمامی آب رودخانه کندلوس و آلوده نمودن آن تهديدي جدی بعد از واحد تولیدی مرغ در کندلوس است.مردم کندلوس بارها اعتراض خود را در این باره به شورای اسلامی اسبق کندلوس و اداره محیط زیست در نوشهر و استان اعلام کردند؛ و لی متاسفانه توجهی نشد.

 از بدو شروع فعالیت این واحد تولیدی در کندلوس زمینهای اطراف آن که روزگاری باغهای پر از محصولات کشاورزی بود امروز جای خود را به ساختمان های گوناگون داده است چرا که آبهایی که از این واحد تولیدی به بیرون از آن منتقل می شود دارای آلودگی بسیار زیادی است که همین امر موجب شد مردم از ادامه فعالیت کشاورزی در باغات خود منصرف شوند.

 جای شگفتی است که چرا مسئولان بهداشت و اداره محیط زیست نوشهر و مرکز استان مازندران با وجود این همه نگرانی که برای مردم و گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد، هیچ گونه اقدام اساسی در این باره نکرده اند.
محمدحسین ملایی کندلوسی - (kandelous_village@yahoo.com)


  • يکشنبه 13 خرداد 1386-0:0

    مسئولینی که دم از مردم داری میزنند حالا در این باره اقدام کنند


    ©2013 APG.ir