تعداد بازدید: 5556

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 خرداد 1386-0:0

فقط بيمه روستايي

گزارشي از وضعیت دشوار زندگي خانواده پنج قلوهای آملی


تولد پنج نوزاد در یک زایمان برای زوجی که چند سال صاحب فرزند نبودند موجی از شادی در دل آنها ایجاد کرد اما در کنار این شادی نگرانی از تامین مخارج و هزینه های پنج نوزاد این خانواده دو نفری که ظرف چند ساعت هفت نفری شده اند آرامش خانواده جوان برهم زده است.

در شرایطی که تامین مخارج یک نوزاد نیازمند مدت ها برنامه ریزی است و اغلب خانواده ها برای ورود نوزاد از مدت ها قبل به خرید و تهیه مایحتاج می پردازند حضور یک باره پنج نوزاد با وضعیت کنونی جامعه نیازمند صرف هزینه های بسیار سنگین است .

خانواده جعفری که در سومین سال زندگی خود صاحب پنج فرزند شده اند شاید با تولد یک نوزاد مانند تمام خانواده های آبرومند دیگر به پرورش و تربیت فرزند خود می پرداختند اما در شرایط کنونی حتی از یک خانواده متمول نیز نمی توان انتظار داشت که بدون کمک و حمایت به تربیت پنج فرزند هم سن بپردازد .

مادر این پنج قلوها در خصوص آخرین وضعیت خود و نوزادانش گفت : هم اکنون وضعیت جسمانی من و 5 قلوها خوب بوده و به احتمال زیاد عصر امروز شنبه از بیمارستان مرخص خواهیم شد.

نفیسه رنجبر افزود : در پی انتشار خبر تولد پنج قلوها که در آمل بی سابقه بود، بسیاری از خانواده هایی که چند سال صاحب بچه نمی شدند از ما درخواست فروش بچه ها را به آنان می کردند.

وی با بیان اینکه من و شوهرم بچه هایمان را دوست داریم و تنها منبع درآمد زندگی مان از راه کارگری و کشاورزی شوهرم تامین می شود از مردم، مسئولان و خیران درخواست مساعدت و کمک داریم.

پدر پنج قلوها هم با بیان اینکه با اندک زمین کشاورزی که در روستای "موسی محله " آمل دارد خرج زندگی را پیش می برد خواستار توجه جدی دولت از پنج قلوها شد.

مرتضی جعفری با بیان اینکه فقط تحت پوشش بیمه روستایی است در ماه های آینده برای ویزیت پزشک، تغذیه ، پوشاک و دیگر مایحتاج آنها قطعا با مشکل جدی مواجه خواهیم شد تصریح کرد : از هم اکنون نیازمند کمک های مردمی و دولت هستیم.

پزشک متخصص زنان و زایمان که مسئول تولد این نوزادان بوده است حال عمومی مادر نوزادان را رضایت بخش و در سلامت کامل خواند و گفت : بیمار وی امروز از بیمارستان مرخص می شود.

دکتر مهدخت سلطانی با بیان اینکه پنج قلوها زودتر از زمان موعد هفته 39 در هفته سی و یکم به دنیا آمده اند افزود : به علت اینکه نوزادان نارس به دنیا آمدند باید یک هفته ای تحت مراقبت های ویژه در بخش نوزادان باشند.

دکتر مجید اخوان رئیس بیمارستان امام علی آمل هم با بیان اینکه بیمار تحت پوشش بیمه روستایی بوده خاطرنشان کرد : مجموعه بیمارستان به منظور کمک و حمایت از این خانواده بیش از نیمی از هزینه های خارج از بیمه را رایگان خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل در خصوص چگونگی تحت پوشش قراردادن چند قلوها ازسوی دولت نیز گفت : تاکنون قانونی در خصوص هزینه نگهداری چند قلوها به والدین از سوی دستگاه های حمایتی وضع نشده است.

دکتر فرامرز اکبری افزود : این مرکز در عین حال تهیه شیرخشک پنج قلوها را قبول می کند.

علی اکبر نفیسی، رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه به ازای هر سه ماه مبلغ 20 هزار تومان کمک مالی به هر یک از پنج قلوها خواهد شد تصریح کرد : این کمک فقط به مدت یکسال است و در صورت تامین اعتبار تا چند سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.(mehrnews)



    ©2013 APG.ir