تعداد بازدید: 2617

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 23 مرداد 1386-0:0

اصرار و امتناع:کردان نفتي نمي شود!

احمدي نژاد به شدت به كردان علاقه دارد.


يك نماينده مجلس به asriran گفت:" محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ماه ها پيش در جلسه اي از دکتر كردان معاون سابق اداري و مالي صدا و سيما خواسته بود كه مسووليت وزارت نفت را بپذيرد."

اين نماينده مجلس كه خواست نامش فاش نشود، گفت: " در اين جلسه كردان اعلام كرده بود كه وي قطعا در مجلس راي كسب نمي كند و براي همين دليل پيشنهاد احمدي نژاد را رد كرده بود."

به گفته اين نماينده، احمدي نژاد به شدت به كردان علاقه داشته و پست هاي ديگري از جمله معاونت وزير و رييس شركت گاز را براي وي پيشنهاد كرده بود كه مورد پذيرش قرار نگرفته بود.

وي تاكيد كرد:" رييس جمهوري از ابتدا نيز وزيري هامانه را براي پست وزارت نفت نمي پسنديد و نسبت به راي نياوردن صادق محصولي به عنوان وزير نفت از مجلس دلخور بود."

اين نماينده مجلس تاكيد كرد:" طهماسبي نيز يكي از گزينه هايي بود كه از سوي احمد توكلي نماينده پرنفوذ تهران و يكي از نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري به رييس جمهوري پيشنهاد شده بود و همه از ابتدا به توانايي وي براي گردانندن وزارت صنايع و معادن مردد بودند."

 سيد كاظم وزيري هامانه درچندروز گذشته در حكمي توسط رئيس جمهوري از مسئوليت وزارت نفت كنار گذاشته شد و به عنوان مشاور رئيس جمهوري در امور نفت و گاز معرفي شد.

رئيس جمهوري همچنين نوذري مدير عامل شركت ملي نفت ايران را نيز به سمت سرپرست وزارت نفت منصوب كرد.

در همين راستا نايب رئيس کميسيون انرژى مجلس هفتم گفت؛ وزيرى هامانه، وزير نفت، به دليل مخالفت با افرادى خارج از وزارت نفت براى تصدى قائم مقامى وزير نفت و مديرعاملى يکى از شرکت هاى تابعه وزارت نفت ناچار به استعفا شده است.

به گفته حسين آفريده پيش از اين وزيرى هامانه وزير نفت در مخالفت با اين موضوع گفته بود که من نمى توانم چنين کارى را بپذيرم، چرا که شخص معرفى شده چنين تخصصى ندارد. آفريده تاکيد کرد؛ به نظر مى رسد اين موضوع منشاء اختلاف بوده و به هامانه گفته شده بود اگر چنين نشود بايد خودت بروى. وى اضافه کرد؛ چندى پيش نيز موضوع برکنارى وزيرى هامانه در کميسيون انرژى مجلس مطرح شد اما کميسيون انرژى موافق اين مساله نبود و اين موضوع ظاهراً منتفى شد. آفريده اظهار داشت؛ وزيرى هامانه انسان صادقى بود.



    ©2013 APG.ir