تعداد بازدید: 2754

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 23 مرداد 1386-0:0

خسته از تکرار

 عضو شوراي منطقه‌اي جبهه مشاركت مازندران حضور چهره‌هاي تكراري را در انتخابات نوعي دلزدگي سياسي دانست.


.احمد صابري  با بيان اين كه چهره تكراري دلزدگي سياسي به وجود مي‌آورد افزود: هر چقدر شخصيت‌ها و كانديدا‌هاي ائتلاف با نسل‌ها فاصله كم‌تري داشته باشند و چهره‌هاي جديدتري باشند اصلاح‌طلبان شانس بيشتري براي حضور در مجلس دارند.


وي اظهار داشت: محورهاي مختلفي براي كانديداتوري مجلس لحاظ شده است كه به تأييد و رد صلاحيت كانديداها و فضاي حاكم‌ بر انتخابات به لحاظ زماني و موقعيتي باز مي‌گردد.


صابري اضافه كرد: با توجه به پيشينه نظارت استصوابي شوراي نگهبان و نوع نگرش حاكم بر آن و نيز با توجه به تأييد و رد صلاحيت‌ها به شكل استصوابي احساس مي‌شود كه اقدام اصلاح‌طلبان در اين ارتباط توأم با احتياط باشد.


وي با اشاره به مصاديق احتياط هاي اصلاح‌طلبان اضافه كرد: احساس مي‌كنيم كه اگر در شيوه حاكم بر نظارت شوراي نگهبان بدون لحاظ سبقه و پيشينه وضعيت موجود صورت گيرد و نگرش‌هاي سياسي در نظارت منظور شود و با اين ديدگاه كه همه جريان‌هاي سياسي نظام معتقد به اصول قانون اساسي هستند، نظارت صورت گيرد به يقين فضاي آزادتري براي انتخابات شكل خواهد گرفت.


وي از عزم اصلاح‌طلبان براي ائتلاف خبر داد و گفت: ورود چهره‌هاي جديد، شانس اصلاح‌طلبان را در انتخابات هشتم بالا مي‌برد.


اين فعال سياسي خاطر‌نشان كرد: هر جريان سياسي با توجه به نگرش حزبي خود داراي انتقاداتي است كه اگر نگاه ديگري به آن شود به اطمينان از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهد كرد مگر اينكه در تعريف آنها تغييراتي حاصل شود كه جريان‌ها در درون نظام هستند و هيج ارتباطي با گروه‌هاي معاند ندارند.


عضو شوراي منطقه حزب مشاركت مازندران با اشاره به زمان انتخابات مجلس ادامه داد: با توجه به نزديكي ايام نوروز به زمان برگزاري‌ انتخابات و احتمال به دور دوم كشيده شدن اين دوره از انتخابات، اين موضوع مي‌تواند موجب تزلزل در ساختار سياسي موضوع شود و حركت‌هاي حزبي را تحت‌الشعاع قرار دهد.


وي با اشاره به حركت احزاب در راستاي اعتلاي قانون اساسي و توجه به آراي مردم افزود: يكي از اصول قانون اساسي توجه و حفاظت از رأي مردم است كه به نظر مي‌رسد اگر زمان انتخابات تغيير مي‌كرد رقابت سالم‌تري داشتيم .


صابري در بخش ديگري از سخنانش درباره شمارش ماشيني آرا اظهار داشت: با توجه به توزيع امكانات در سطح شهرهاي استان و عدم‌ دسترسي به چنين امكاناتي براي مردم بخش‌ها و روستاهاي مختلف به نظر مي‌رسد كه اين نوع شمارش دچار مشكلاتي خواهد شد و انتخابات بزرگي چون مجلس نبايد عرصه‌اي براي آزمون و خطا باشد.


وي تصريح كرد: انتخابات مهم‌ترين و اساسي‌ترين اصول نظام است و ضرورت دارد توجه خاصي به آن شود و براي برگزاري سالم اين رقابت سياسي تلاش شود.


عضو شوراي منطقه‌اي جبهه مشاركت استان مازندران درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و شرايط آنها اظهار داشت: ائتلاف بايد بر‌اساس نيازهاي ‌روز باشد و شخصيت‌هايي كه در ائتلاف قرار مي‌گيرند فاصله زيادي با نسل حاضر نداشته باشند و بتوانند مورد توجه مردم قرار گيرند.(farsnews)



©2013 APG.ir