تعداد بازدید: 2986

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 مرداد 1386-0:0

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال:به دنبال تشکيل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان هستيم

يک فعال دانشجویی شمال کشور گفت:برخوردهای نامهربانانه موجب دلسری دانشجویان و فارغ التحصیلان شده است. 


دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) از تدوین مطالبات قانونی دانشجویان و فارغ التحصیلان خبرداد و گفت: این مطالبات توسط اعضای شورای مرکزی مجمع و با همفکری دانشجویان و فارغ التحصیلان در 36 بند تدوین شده است.

 "ابوذر پورادیب" افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان مطالباتی دارند که باید از طريق راه های قانونی برآورده شود.

 وی خاظرنشان کرد: متاسفانه تاکنون به مطالبات این قشر توجه چندانی نشده و این مطالبات در جریان بازیهای سیاسی رنگ باخته است.

برخوردهای نامهربانانه موجب دلسری دانشجویان و فارغ التحصیلان شده و این قشر علاوه بر اینکه تمایلی به فعالیتهای سیاسی ندارند، نسبت به آینده خود نیز ناامید هستند.

این فعال دانشجویی شمال کشور یکی از برنامه های این مجمع را در دوره مجلس هشتم، پیگیری راه اندازی فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان برشمرد و گفت: در طول تاریخ ایران در هر دوره ای که مجلس قانونگذاری تاسیس شد، فراکسیونهای مختلف با هدف پیگری مطالبات و مشکلات بخشی از جامعه مانند فرهنگیان، کارگران، مطبوعات، مدیریت شهری و ... شکل گرفتند، اما در هیچ یک از این دوره ها شاهد تاسیس فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان نبودیم.

 پورادیب اضافه کرد: مجلس خانه ملت و نهاد قانونگذاری است و مطالبات دانشجویان و فارغ التحصیلان باید توسط نمایندگان آنها پیگیری شود.

به گفته وی، همه نمایندگان مجلس دوران دانشجویی را پشت سرگذاشته اند و فارغ التحصیل شده اند و فرزندان و اعضای خانواده اکثر آنها هم دانشجو و فارغ التحصیل هستند، بنابراین آنها با نیازها و مطالبات این قشر بیگانه نیستند و از نزدیک نیز آنها را لمس کرده اند، اما تاکنون اقدام عملی که شایسته شان دانشجویان و فارغ التحصیلان باشد انجام نداده اند.

 دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال تاکید کرد: راه اندازی فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم در اولویت کاری این مجمع قرار دارد و نامزدهای مورد حمایت مجمع باید تعهد خود را مبنی بر تلاش در جهت راه اندازی فراکسیون اعلام دارند.

 پورادیب با بیان اینکه فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان یکی از مطالبات بحق و معوق این قشر است، اضافه کرد: چنانچه این فراکسیون در مجلس هشتم تشکیل شود می توان نسبت به برآورده شدن بخشی از مطالبات دانشجویان و فارغ التحصیلان امیدوار بود.

ابوذر پورادیب  - (abouzar_pouradib@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir