تعداد بازدید: 4812

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 مرداد 1386-0:0

سه روزه رفته اي،سي روزه حالا!

رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان مازندران گفت:از قول یک ماهه استاندار مازندران جهت مجوز سرمایه گذاری در بندر امیرآباد یک سال و نیم می گذرد.


 

موسی وفاییان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان مازندران تاخیردرصدورمجوزها را از دلايل عمده عدم پيشرفت استان عنوان کردوگفت: متاسفانه شرايط  طوري است كه هيچ سرمايه گذاري حاضر به انجام كار نمي شود . 

وفائيان افزود : در كشور دبي در يك زمان يك ساعته زمين ، مجوز و امكانات براي كار فراهم مي شود اما در كشور ما متأسفانه اين طور نيست .

وي اظهارکرد: استاندار مازندران براي سرمايه گذاري در بندر اميرآباد قول دادند كه تمام كارهاي اداري براي صدور مجوز طي يك ماه انجام گيرد ، اما تاكنون كه يك سال و نيم از آن تاريخ گذشته ، هنوز پروانه اي صادر نشده است .

وفائیان افزود:ما آمادگي داريم كه در اتاق بازرگاني اتاقي را در اختيار مسئولان مربوط قرار دهيم تا تمام مجوزها در كمترين زمان و به صورت قانوني صادر شود تا سرمايه گذاران با احساس امنيت بيشتر به فعاليت بپردازند .

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مازندران برنامه ريزي براي توسعه تجارت الكترونيك ، پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي ، دعوت از سفراي كشورهاي آلمان ، فرانسه ، چين ، روسيه ، ملاقات با مسئولان و اعضا اتاق بازرگاني ، پذيرش هيئت هاي خارجي و اعزام هيئت اقتصادي به خارج از كشور با هدف جذب بازارهاي خارجي توسط كالاهاي ايراني را از اهم كارهاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان در سال 86 عنوان كرد .

نائب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران نيزگفت : اتاق بازرگاني مازندران با عضويت 9 نفر در اتاق بازرگاني كشور داراي جايگاه و رتبه ويژه اي است كه در طول كار اين اتاق بي سابقه است .

نصير عمرانيان محمدي افزود: اين اتاق داراي دو هزار عضو به صورت كلي و هزار و 600 عضو فعال مي باشد .

وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان شد: براي ثبت سفارش كالا در كشور ما 37 روزوقت صرف می شود اما در كشورهاي ديگر اين كار در كمتر از نصف روز انجام مي گيرد مثلاً در امارات متحده عربي يك ساعت و 45 دقيقه براي ثبت سفارش كالا وقت صرف مي شود .

عمرانیان با بيان اينكه ما هزينه ها را كاهش و درآمدها را افزايش داده ايم گفت : ما در بخش صادرات در چهار ماهه سال 86 در مقايسه با مدت مشابه سال 85 از نظر ارزشي 82 درصد رشد كالاهاي نفتي و هفت درصد رشد كالاهاي غيرنفتي داشتيم .

وی افزود : به علت نبود اتحاد كافي مسئولان استان بيشترين ضربه به اتاق بازرگاني وارد شده است .

عمرانیان همچنين در مورد عدم ملاقات سفير قزاقستان با مسئولين اتاق بازرگاني مازندران گفت : از سه ماه قبل از طريق وزارت امور خارجه برنامه سفر سفير قزاقستان جهت ملاقات و ديدار با اعضاي هيئت نمايندگان مازندران، برنامه ريزي شده بود اما علت تغيير برنامه و عدم ديدار ايشان را به ما اعلام نكردند ؟!

وي افزود : تجار و سفير قزاقستان جهت ايجاد پايانه صادراتي و نيز در اختيار گرفتن انبار تجاري آمده بودند اما اين كار انجام نشد .

وي افزود : با توجه به مشكلات بوجود آمده سر راه اتاق بازرگاني مازندران ، تجار ما به تهران رفته و در آنجا با هيئت قزاقستان قراردادي بيشتر از اتاق بازرگاني گلستان امضا كردند .

وي در پايان در خصوص انتخابات اتاق بازرگاني گفت : 15 نفري كه انتخاب شدند لايق ترين و سالم ترين افراد هستند كه دلشان براي استان مي سوزد .

وي از افرادي كه نتوانستند انتخاب شوند خواست بهانه جويي نكرده و جو بدي را در استان ايجاد نكنند.(isna)



    ©2013 APG.ir