تعداد بازدید: 2803

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 15 شهريور 1386-0:0

پورادیب:در تهیه لیست انتخاباتی خود دقت مي کنيم

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال گفت:جنبش دانشجویی به اشتباهات گذشته خود در همراهی محض با تندروها پی برده است.


 دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) در پاسخ به موضع گیریهای "جواد آرین منش"، نماینده "مشهد و کلات"، "سیدمحسن یحیوی"، نماینده "بروجرد" و "علی زادسر"، نماینده "جیرفت و عنبرآباد" در مجلس شورای اسلامی در مقابل طرح شعار تشکیل فراکسیون دانشجویی از سوی این مجمع در مجلس هشتم گفت: هدف مجمع از طرح چنین شعاری اصلا سیاسی و انتخاباتی نیست، بلکه کاملا خیرخواهانه است.

 "ابوذر پورادیب" افزود: مجمع اعتدالگرایان شمال پیش از این، اهداف خود را از طرح چنین شعاری بیان کرده و گفته بود که اهداف آن پیگیری مطالبات قانونی و اتخاذ رویکرد علمی در تصویب قوانین است، بنابراین داشتن چنین اهدافی نمی تواند سیاسی باشد.

وی با اشاره به بهره برداریهای سیاسی برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم از دانشجویان خاطرنشان کرد: اکنون جنبش دانشجویی پی به اشتباهات گذشته خود در همراهی محض با تندروها برده که این مورد در مصاحبه های اخیر مسئولان دفتر تحکیم وحدت به خوبی آشکار است.

 به گفته وی، به دلیل اشتباهی که برخی از تشکل های دانشجویی در گذشته داشته اند ضرورتی ندارد که سایر دانشجویان قربانی آن عملکردها شوند و از بیان برنامه و شعار برای تحرک بیشتر در این جنبش و نقش آفرینی بیشتر در روند توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور محروم شوند.

 این فعال دانشجویی شمال کشور تاکید کرد: اعضای مجمع در تهیه لیست انتخاباتی خود نهایت دقت را خواهند کرد تا مبادا افرادی در این لیست قرار گیرند که نگاهی صرفا سیاسی به جنبش دانشجویی و تحریک احساسات پاک دانشجویان را دارند.

 به گفته پورادیب، رویکرد هر فراکسیونی در مجلس به بانیان و گردانندگان آن بستگی دارد، اگر این افراد رویکرد منفی به هر جریانی داشته باشند نتیجه همان خواهد شد که در مجلس ششم اتفاق افتاد، اما اگر این رویکرد مثبت و با نیت خیر و با جدیت و پشتکار همراه باشد جایی برای بدخواهان باقی نمی ماند.

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال با قدرداني از نگرانی نمایندگان مجلس نسبت به آینده جنبش دانشجویی، از گروه ها و فعالان سیاسی خواست تا رویکرد واقعبینامه نسبت به این برنامه داشته باشند و و از نگرانی محض نسبت به گذشته بیرون آیند.

پورادیب اضافه کرد: با توجه به تجربه تلخ گذشته، جنبش دانشجویی اکنون به خود آمده و با اعتراف به گذشته هوشیارانه دست به انتخاب می زند، بر همین اساس است که شعار تشکیل فراکسیون دانشجویی در مجلس هشتم اینبار از سوی یک تشکل دانشجویی مطرح شده و پای هیچ حزب و گروهی در میان نیست.

جواد آرین منش، عضو كميسسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي پیش از این در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: با توجه به اينكه ايجاد فراكسيون براي تصويب قوانين و راه حل مشكلات بسيار لازم و ضروريست و با توجه به زياد بودن قشر دانشجوي كشور امري ضروري به نظر مي رسد، اما آنچه كه مهم است عملكرد مفيد و قابل قبول از اين فراكسيون هاست كه تجربه مجلس ششم خلاف آن را ثابت كرد.

سيد محسن يحيوي نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه عملكرد جنبش دانشجويي در مجلس ششم چندان مفيد نبوده تاكيد كرد: ايجاد هر فراكسيوني احتياج به برنامه ريزي و اهداف دارد كه متاسفانه در دوره هاي گذشته موفقيت آميز نبوده است. علي زادسر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران نیز از گذشته جنبش دانشجویی در مجلس ششم انتقاد کرد.

ابوذر پورادیب  - (abouzar_pouradib@yahoo.com)

وبلاگ:http://etedalgarayan.blogfa.com/

تلفن:09112753047



    ©2013 APG.ir