تعداد بازدید: 3419

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 15 شهريور 1386-0:0

گدا تابستان!

مدير هتل نارنجستان نور معتقد است وضعيت نامشخص بنزين باعث شده تعداد گردشگر در استان مازندران بيش از 80 درصد كاهش يابد. 


 

سعيد موهبت، مدير هتل نارنجستان نور با اعلام اين‌كه مسافران شمال و به‌ويژه مازندران در تابستان امسال با وجود بنزين سهميه‌بندي بيش از 80 درصد كاهش داشته اند؛ به chn گفت:« مسافراني كه به مازندران مي‌آيند با خودرو شخصي خود سفر مي كنند و از وسيله ديگري همچون اتوبوس و هواپيما استفاده نمي‌كنند.» 
 
وي با اعلام اين‌كه سهميه‌بندي بنزين تاثيرات منفي زيادي ازجمله كاهش 70 درصدي اشتغال در منطقه داشته است، افزود:« اگر بنزين با قيمت آزاد اعلام شود مي‌توان انتظار بهبود وضعت مسافر در شمال كشور را داشت زيرا براي كساني كه به مازندران سفر مي‌كنند قيمت بنزين مهم نيست و تنها به دنبال به‌دست آوردن آن هستند.»
 
 موهبت ميزان خسارت مردم محلي و مغازه‌دارها را بيش از هتل‌ها عنوان كرد و گفت:« هرچند هتل‌ها هم در اين بيم خسارت مي‌بينند اما بيشتر آن‌ها سرمايه‌دار هستند ولي مردم محلي كه درآمدشان به حضور گردشگر وابسته است آسيب‌هاي فراواني مي‌بينند.» 
 
وي همچنين به كاهش 80درصدي گردشگر در مازندران اشاره كرد و افزود:« بيشتر گردشگراني هم كه اكنون به شمال كشور مي‌آيند در تعطيلات اقدام به سفر مي‌كنند.» 
 
وي اداره وضعيت فعلي را نااميدكننده دانست و اضافه كرد:« اگر اين طور پيش برويم مجبور به تعديل در وضعيت نيروهاي شاغل خود هستيم. هرچند هتل‌ها ممكن است خود را تا يك فصل نگهدارند اما مغازه‌دارها فورا خسارت مي‌بينند.»
 
 موهبت به اعتراض برخي از نمايندگان استان به روند فعلي بنزين اشاره كرد و گفت:« اين اعتراضات متاسفانه به جايي نرسيد و ما منتظر اتخاذ سياستي براي برون رفت از اين وضعيت هستيم.» 
 
وي تاكيد كرد:« هتلداران و شاغلان محلي تقريبا درآمد امسال خود را از دست دادند و در اين بين بسياري از اقشار محلي خسارت‌هاي جبران ناپذيري ديدند.» 
 
مدير هتل نارنجستان با اعلام اينكه فرهنگ توريست‌هاي مازندران استفاده از وسايل عمومي نيست گفت:« بهره‌برداري از وسيله نفقليه عمومي اگر بخواهد عملي شود نيازمند صرف چند سال وقت و فرهنگ‌سازي‌هاي مربوطه است. از طرف ديگر ديدني‌هاي، ‌برخلاف شهرهايي مانند شيراز و اصفهان، شمال به دليل پراكندگي بدون خودرو شخصي امكان‌پذير نيست.»
 
 هتل نارنجستان، نخستين هتل در ايران است كه با روش مالكيت زماني فروخته شده است.
 
 از سوي ديگر farsnews  اعلام کرد:به علت تأخير در دريافت كارت سوخت ديروز تعدادي از رانندگان آژانس‌هاي تلفني مقابل اتحاديه اين آژانس‌ها تجمع كردند.
يکي از رانندگان گفته: از حدود دو ماه گذشته براي دريافت سهميه سوخت نام‌نويسي كرديم، ولي تا‌كنون هنوز موفق به دريافت اين سهميه نشده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه در اين زمينه هر روز تصميم جديد‌تري گرفته مي‌شود، اظهار داشت: ساماندهي امور كارت سوخت در شهرستان ساري به كندي صورت مي‌گيرد.
راننده ديگري كه به گفته خودش 7 سال سابقه كار در آژانس تلفني را دارد، گفت: به دليل مشخص نشدن وضعيت كارت سوخت، خودرو مسافربري‌ام خوابيده و بيكار شده‌ام.

مدير‌عامل سازمان تاكسيراني شهرستان ساري نيز در اين باره گفت: در مرحله دوم ثبت‌نام از 7 هزار ماشين ثبت‌نام شده در شهرستان ساري براي آژانس‌هاي تلفني تا‌كنون 80 درصد كارت خود را دريافت كردند.
عباس رجبي اظهار داشت: اسامي متقاضيان آژانس‌هاي تاكسي تلفني و مسافربري شخصي به تهران ارسال و منتظر دريافت كارت هستيم.

وي افزود: در اين مدت 3 هزار و 500 خودروي مسافربري شخصي نيز ثبت‌نام كردند كه تاكنون 300 كارت سوخت صادر شده است.
رجبي با اشاره به برخي انتقادات رانندگان درباره عدم سرويس‌دهي مناسب در اين باره گفت: بسياري از رانندگان مشخصات خودرو و آدرس را اشتباه اعلام مي‌كنند‌ كه اين مسئله زمان دريافت كارت سوخت را طولاني‌تر مي‌كند.


    ©2013 APG.ir