تعداد بازدید: 2617

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 مهر 1386-0:0

دارا معلم ندارد!

با وجود آغاز سال تحصيلي و گذشت چند روز از آن برخي از مدارس روستايي قائم شهر هم چنان بدون معلم هستند!


رييس شوراي اسلامي بخش مركزي قائم شهر گفت: در ضوابط قبلي سازمان آموزش و پرورش حداكثر و حداقل جمعيت دانش‌آموزي براي تشكيل كلاس در مدارس روستايي به ترتيب ‪ ۲۵‬و‪ ۱۰‬دانش‌آموز بود اما براساس ضوابط جديد حدنصاب دانش‌آموز ‪ ۱۵‬نفر است واين خود مشكلاتي رابراي مدارس پديد آورده است.

وي ادامه داد: مدارس روستاهاي حاجي‌كلا با ‪ ۸۲‬دانش‌آموز، واكي كلا با ‪۲۵‬ دانش‌آموز، مدرسه راهنمايي قاديكلاي بزرگ، باي كلا و مدرسه شهداي بالاتجن ميدان‌سر قائمشهر با وجود گذشت دو روز از آغاز سال تحصيلي بدون معلم مانده و درحالت تعطيل قراردارند.

به گفته وي با توجه به كمبود بنزين و پايين بودن توان مالي خانوارهاي روستايي فرستادن دانش‌آموزان به مدارس شهري براي آنان امكانپذيرنيست.

وي گفت: آموزش وپرورش نيز به صرفه نبودن اعزام معلم به مدارس روستايي را از دلايل نداشتن معلم در اين مدارس روستايي اعلام كرده است.

ديروز جمعي از دانش‌آموزان مدارس روستاهايي كه بدون معلم مانده اند به همراه خانواده‌هاي خود در اداره آموزش و پرورش حضور يافتند تا مشكلات خود را اعلام كنند.(irna)


  • جمعه 2 اسفند 1387-0:0

    منهم به اقتضای شغلم گهگاهی به روستاهای دور افتاده میرم. تقریبا در بیش از 90درصد از روستاها مدرسه ابتدایی وجود دارد اما شاید به همین درصد هم در روستاها از مدارس راهنمایی و دبیرستان خبری نیست. البته یک حداقل هایی برای تاسیس مدارس راهنمایی و دبیرستان در آموزش و پرورش رعایت میشود. اما این سوال بسیار آزار دهنده برای من بروز کرده که چرا علیرغم وجود خط تلفن در بیش از 90 درصد روستاها، هنوز گامی برای آموزش از راه دور برای فرزندان روستایی این آب وخاک برداشته نشده؟؟؟
    خیلی خوشحال میشوم اگر در این مورد باهمدیگر تبادل اطلاعات کنیم.

    • آذر قیدارپورپاسخ به این دیدگاه 1 0
      جمعه 10 آبان 1387-0:0

      آخه مشکل اینه که خودتون هم نمی خواید این بچه ها درس بخونن وگرنه یاد ما می افتادین که حاضریم مجانی درس بدیم.

      • آذر قیدارپورپاسخ به این دیدگاه 3 0
        سه شنبه 3 مهر 1386-0:0

        ما این جا با مدرک کارشناسی داریم بیکار می چرخیم، اون وقت اون طفل معصوم ها معلم ندارن.
        من حاضرم معلمشون بشم.


        ©2013 APG.ir