تعداد بازدید: 2126

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 مهر 1386-0:0

نمي دونم چقدر خرج شد!

يكي از نمايندگان مازندران گفت: رقم هزينه‌كرد تبليغاتي خود را براي ورود به مجلس هفتم،به ياد ندارم!


وكلاي مردم در مجلس شوراي اسلامي هرچهار سال يك بار با كسب اكثريت آرا حوزه‌هاي انتخابيه وارد مجلس شده و ضمن قانون‌گذاري و نظارت بر دستگاههاي اجرايي كه از وظايف اصلي و قانوني آن‌هاست مشكلات موكلان خود را به گوش مسوولان مربوطه مي‌رسانند.

در مقاطع انتخاباتي مردم شاهد تبليغات آشكار و پنهان كانديداها در سطح شهر، بخش و روستاي خود هستند و از طريق تبليغات با كانديداها و برنامه‌هاي آن‌ها آشنا مي‌شوند، اما سوالي كه در پس ذهن آن‌ها تا دوره بعد به فراموشي سپرده مي‌شود ميزان هزينه‌ تبليغات انتخاباتي و منابع آن است.

خبرنگار پارلماني isna با طرح پرسشي از برخي نمايندگان دوره‌ي هفتم مجلس شوراي اسلامي ميزان هزينه ‌مالي انتخاباتي آن‌ها را در اين دوره جويا شده است.اگرچه چرايي فاصله‌ي زياد اين مبالغ از حداقل 3 الي 4 ميليون تا حداكثر 40 و 50 ميليون مورد سوال است، اما نبايد فراموش كرد كه جمعيت، وسعت و رقابت در حوزه‌هاي انتخابيه مختلف، متغير است و ارقام اين مبالغ حتي در مراكز استان، شهرستان و يا تهران متفاوت بوده و به ميزان معروف بودن كانديدا نيز وابسته است.

در اين زمينه يكي از نمايندگان مازندران با بيان اين‌كه رقم هزينه‌كرد تبليغاتي خود را به ياد ندارد، اظهار داشت: هزينه‌هاي تبليغاتي بسته به ميزان تخلفات و رقابت متفاوت خواهد بود. اگر آرامش بيشتري در حوزه‌هاي انتخابيه حاكم باشد هزينه‌هاي تبليغاتي پايين‌تر خواهد بود.

ـ يكي از نمايندگان استان گيلان هم هزينه‌ي تبليغاتي خود را حدود 10 ميليون عنوان كرد و افزود: در كنار هزينه‌ي اين مبلغ از كمك فرهنگيان و دانشجويان نيز بهره جستم و با حضور در نشست‌هاي مختلف به بيان نظرات خود پرداختم.

ـ يكي ديگر از نمايندگان استان گيلان با بيان اين‌كه در برخي شهرستان‌ها حداقل بايد 30 ستاد انتخاباتي وجود داشته باشد، اجاره بهاي هر ستاد و نيز دستمزد حدود 5 نفر كه بايد در هر ستاد مستقر باشند را از جمله هزينه‌هاي مستقيم انتخاباتي عنوان كرد و افزود: با اين حساب هزينه‌ي تبليغات انتخاباتي من بين 40 تا 50 ميليون تومان بود و با توجه به اين‌كه در دوره‌ي هشتم طبق قانون نمي‌توان پوستر الصاق كرد پيش‌بيني مي‌كنم اين هزينه كمتر نيز شود.



    ©2013 APG.ir