تعداد بازدید: 2224

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 مهر 1386-0:0

نه من،نه برادرم

محمد جواد لاريجاني گفت:لاريجاني ها زيادند، يكي شان را پيدا كنيد، بفرستيد مجلس!


دكتر محمدجواد لاريجاني، از چهره هاي كهنه كار سياسي كشورمان است كه در هر دو مقوله سياست داخلي و خارجي مي توان او را صاحب نظر دانست.


وي يكي از اعضاي خانواده  معروف لاريجاني است و خودش نيز از شخصيتهاي باتجربه طيف اصولگرا محسوب مي شود. او در گفتگو با خبرنگار ايسنا به طرح ديدگاههاي خود درباره آخرين مسايل سياسي روز پرداخت.


اصولگرايان هنگام بررسي مصاديق كانديداها غير تمركزگرا باشند
لاريجاني درباره حركت اصولگرايان در راستاي انتخابات مجلس هشتم، مي گويد: اصولگرايان تا اين لحظه مسير معقولي را آغاز كرده اند و اين مي تواند براي اصولگرايان در جريان انتخابات نتيجه بخش باشد، ولي در عين حال به آنها توصيه مي كنم كه در هنگام بررسي مصاديق كانديداها سياست غير تمركزگرا را در پيش بگيرند و با تسامح بيشتري براي پوشش احزاب مختلف جريان اصولگرا عمل كنند.


ضرورت وجود احزابي مانند حزب جمهوري اسلامي
وي با بيان اينكه ضرورت وجود احزابي چون حزب جمهوري اسلامي در حال حاضر در كشور احساس مي شود، گفت: در حال حاضر در كشور ما بعضاً ادبيات بي مهرانه اي نسبت به احزاب وجود دارد و اين ناشي از عدم سابقه اين مسأله است. آدم به طور معمول نسبت به هر چيزي كه مأنوس نباشد در برابر آن موضع گيري مي كند. در ايران نيروهاي متدين كمتر فعاليت حزبي و سازمان يافته داشته اند لذا به فعاليت حزبي مظنون هستند.و


وي ادامه داد: اگر دو گروه در جريان اصولگرا در مورد مسايل سياست خارجي با هم اختلاف نظري داشته باشند بايد بازهم هر دو را عضو جريان اصولگرا بدانيم اگر مثلاً دو گروه از اين جريان از نظر اقتصادي با هم اختلاف سليقه داشته باشند بايد هر دو عضو اين جريان را بپذيريم و نگذاريم كه اصولگرايان به خاطر جزئيات تقسيم بندي شوند.


وي در پاسخ به اين سؤال كه پيش بيني شما از نتايج انتخابات مجلس هشتم چيست؟، گفت: پيش بيني من اين است كه اكثريت قاطع اين مجلس با جريان اصولگرا خواهد بود ولي اقليت آن فعالتر از اقليت دوره قبلي است.


وي با بيان اينكه قصد ندارد در انتخابات مجلس هشتم كانديدا شود چرا كه در حال حاضر مسأله  ايجاد رصدخانه ملي در مرز اصفهان و اراك را پيگيري مي كند و به شدت به اين امر علاقه مند است، در مورد كانديداتوري برادر خود علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز گفت ، فكر نمي كنم كه وي نيز در اين عرصه حضور پيدا كند.


وي در پايان با لحن شوخي گفت:« لاريجاني ها زيادند، يكي شان را پيدا كنيد، بفرستيد مجلس!»



    ©2013 APG.ir